Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten 2,5v yövaipasta eroon?

Vierailija
07.09.2011 |

Päivät ja päiväunetkin pärjää loistavasti ilman vaippaa, mutta yöllä ei herää pissahätään vaan tulee housuun. Olen nyt sitten laittanut vaipan yöksi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ymmärrä, että yökuivuus vaatii erään tietyn hormonin tuotantoa ja se alkaa hyvin eri ikäisenä. Omanikin oli alle kaksivuotiaana päiväkuiva, mutta yökuiva vasta yli kolmevuotiaana. Yökuivuutta ei opita, vaan siihen kypsytään.

Vierailija
2/9 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ajatukseni, kun näin otsikkosi. ET MITENKÄÄN?!

Meilläkin lapsi ollut jo useamman kuukauden päiväkuiva, ja on nyt 2v8kk. Aamuisin yövaippa täynnä pissiä, joten ei ole vielä tullut pieneen mieleenkään ottaa vaippaa pois yöllä.

Turhaa stressiä vaan lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät ja päiväunetkin pärjää loistavasti ilman vaippaa, mutta yöllä ei herää pissahätään vaan tulee housuun. Olen nyt sitten laittanut vaipan yöksi.

että lapsi oppi heräämään/reagoimaan pissahätään yöllä. Kokonaisuudessaan meni kolmisen viikkoa, että ei tullut enää minkään tasoista vahinkoa yöaikaan. Ja me vaan jätettiin se vaippa pois, lapsi olu tuolloin 2-v8kk. PÄiväkuiva oli ollut jo reilu puoli vuotta.

Kaksi muuta ovat jättäneet kaikki vaipat kerrasta pois, toinen 2-v3kk iässä ja toinen 2-v 8kka iässä. Kaikki poikia.

Vierailija
4/9 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi oppi heräämään/reagoimaan pissahätään yöllä. Kokonaisuudessaan meni kolmisen viikkoa, että ei tullut enää minkään tasoista vahinkoa yöaikaan. Ja me vaan jätettiin se vaippa pois, lapsi olu tuolloin 2-v8kk. PÄiväkuiva oli ollut jo reilu puoli vuotta.

Kaksi muuta ovat jättäneet kaikki vaipat kerrasta pois, toinen 2-v3kk iässä ja toinen 2-v 8kka iässä. Kaikki poikia.

Vierailija
5/9 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä toinen lapsi oli täysin päiväkuiva tasan 2v mutta yökuiva vasta tasan 5v. Kaikkea kokeiltiin tuloksetta, lapsi lakkasi kastelemasta kun oli kypsä. Toinen lapseni taas oppi sekä päivä-että yökuivaksi tasan 2v. Lapset ovat erilaisia.

Vierailija
6/9 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjää myös päivät ja päiväunet ilman vaippaa mutta yöllä usein pissaa. Olen herättänyt (nostanut ylös sängystä, aika mahdoton saada läheskään hereille..)lapsen pissalle, kun menen itse nukkumaan, eli muutama tunti myöhemmin kun lapsi menee nukkumaan, ja siten pärjää kyllä aamuun asti. Samoilla keinoin vanhempikin oppi yö-kuivaksi. Jossain vaiheessa lähempänä 3:a vuotta vaan sitten jättää pissattamatta ja katsoo miten käy.

Nytkin toisinaan, kun en ole pissattanut, pärjää aamuun asti kuivana, joskus taas ei. Muutamana yönä peräkkäin, kun en pissattanut ja lapsi pissasi sänkyyn, laitoin vaipat takasin, mutta sitten taas pysyikin kuivana ja toisaalta säälittää hauduttaa vaippa päällä, kun ei periaatteessa sitä tarvitse. Mutta kokeile tuota pissatusta, meillä tuntuu toimivan.

Vierailija
7/9 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ajatukseni, kun näin otsikkosi. ET MITENKÄÄN?!

Meilläkin lapsi ollut jo useamman kuukauden päiväkuiva, ja on nyt 2v8kk. Aamuisin yövaippa täynnä pissiä, joten ei ole vielä tullut pieneen mieleenkään ottaa vaippaa pois yöllä.

Turhaa stressiä vaan lapselle.

esim yöllä vessassa käydessä, että onko se vaippa todella märkä jo yöllä kun lapsi nukkuu. Vai pissaako lapsi sen vaipan täyteen heti herättyään. Meillä homma oli jälkimmäinen, ja itse asiassa vaippa jätettiin pois siksi, kun huomasin, että lapsi pissasi ihan huvikseen vaippaan jo illalla ennen nukkumaanmenoa. En halunnut että hautuu pissassa läpi yön, ja kokeiltiin jättää vaippa pois, ja se onnistui oikein hyvin, VAIKKA merkit olisi viitanneet siihen, ettei lapsi ole vielä kypsä.

T: se jolla meni sen 3 viikkoa kokonaisuudessaan.

Vierailija
8/9 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellinenkin vastaaja sanoi lapset kypsyy yökuivaksi hyvin eri ikäisinä. Itselläni esikoinen oli päiväkuiva 2-vuotiaana, mutta yövaippa jäi pois vasta liki 3½-vuoiaana lapsen omasta halusta, oli siis siihen saakka joka yö märkä ja senkin jälkeen vahinkoja sattui tosi paljon, ennen kuin ruvettiin vielä viimeiseksi ennen kuin käytiin itse nukkumaan nostamaan lapsi nukkuvana potalle, teki pissat ja jatkoi unia tietämättä mitään koko tapahtumasta. Seuraava lapsi oppi päiväkuivaksi 2½-vuotiaana ja saman tien alkoi myös yövaippa olemaan kuiva, joten jätettiin se pois eikä vahinko juuri sattunut. Nyt nuorimmainen on ollut päiväkuiva 1v10kk ikäisestä, mutta edelleen on joka aamu vaippa märkänä (lapsi nyt 2v2kk), joten annetaan vaipan olla toistaiseksi.

Vierailija
9/9 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan turhaan minä panikoin, en pistänyt yövaippaa, vaan pesin joka päivä pissaiset petivaatteet, mikä on ihan toivoton urakka, kun eivät tahdo kuivua. En suositte tätä tapaa vaan antaa lapsen rauhassa kehittyä. Kun lapsi sitten oppi, ei ole sen jälkeen tullut kuin kerran vahinko, nyt 5v. Yleensä ne lapset, jotka nukkuvat hyvin sikeästi eli eivät heräile ääniin yms. oppivat hitaammin.