Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeiset ristiäiset kummina ohi, nyt voin erota kirkosta!

Vierailija
07.09.2011 |

Minulla on 3 hyvää ystävää ja olen "aina" tiennyt, että minut halutaan heidän lasten kummiksi. Minulla on siis 3 kummilasta. En ole valitettavasti itse saanut lapsia, joten kummilapset ovat minulle tärkeitä. Kaverini kuuluvat kaikki kirkkoon ja ovat halunneet pitää perinteiset ristiäiset. Olen siis vetkutellut kirkon jäsenenä tähän saakka, että viimeinen kummi"velvollisuus" (mutta mieleinen sellainen) on ohi. Nyt lähtee kirkostaeroamisilmoitus eteenpäin :)

Kukaan ystävistäni ei ole uskonnollinen eikä odota minun hoitavan lasten kristillistä kasvatusta. Olemme kuitenkin kaikki pieneltä maalaispaikkakunnalta, jossa perinteet, kuten kirkkoon kuuluminen, ovat tärkeitä. Onneksikummin homman hoitaminen ei ole kirkon jäsenyydestä kiinni vaan voin nauttia kummilasteni seurasta pakananakin :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kirkollisveroilla kasetaan myös tuhansien lapsien kerhoja, iltapäivähoitoa, diakonissatyötä, parisuhdeneuvontaa,köyhien ruoka-apua jne?

mielestäni kirkosta eroavat ovat itsekkäitä paskoja, joiden muksut eivät ainakaan saisi osallistua sitten MIHINKÄÄN kirkon järjestämän ILMAISEEN kerhoon, ryhmään, toimintaan tai leiriin, köyhistä, sairaista tai eronneista puhumattakaan.

Kirkko tekee paljon HYVÄÄ eikä suurinpaan osaan liity Jumala tai Jeesus millään tavalla.

Itsekään EN ole uskovainen, mutta maksan kirkollisveroni mielelläni, sllä välitän LÄHIMMÄISISTÄNI.

Vierailija
2/3 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta erosin kirkosta vuosi sitten oikeastaan täsmälleen samanlaisessa tilanteessa. Olin maksanut kirkollisveroa siitä lähtien kun kesätöihin menin 18-vuotiaana ja kirkossa erotessani olin 36-vuotias. Kaikki maksamani rahat olivat menneet muille, sillä en itse käyttänyt kirkon palveluja (minulla ei siis omia lapsia). Eiköhän tuo yhden ihmisen osaksi riitä, joten omatunto ei kolkuttanut pätkääkään.

Ja vaikka myönnän, että kirkko tekee paljon hyvää, oli mun aika mahdotonta perustella itselleni verojen maksamista sellaiselle instituutiolle, joka syrjii ihmisiä esim. työtilanteissa sukupuolen takia vielä 2000-luvulla. Samaa sukupuolta olevien parien oikeuksien polkemisesta en edes viitsi aloittaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kiva olla itsekäs paska!

Hihhuloikaa omilla rahoillanne -ette minun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi