Miksi tällä palstalla ollaan niin ilkeitä?!?
Olen käynyt monilla keskustelupalstoilla, mutta täällä taso on ihan omaa luokkaansa.. negatiivisessa mielessä :(
Kamalaa sikäli, että suurin osa kävijöistä on kuitenkin äitejä/vanhempia. Ovatko he tosi elämässäkin näin ilkeitä ja näyttävät samaa mallia lapsilleen?!? Toivon kuitenkin, että nämä äidit ovat vain niin katkeroituneita ja turhautuneita, että joutuvat purkamaan pahaa oloaan täällä missä sen voi tehdä anonyymisti.
Hävettää ihan tunnustaa, mutta erään palstalaisen toiminnan vuoksi purskahdin tänään aiemmin itkuun täällä työpaikallani.. Asia oli todella älytön (makuasia, josta hän oli eri mieltä kuin minä), mutta niin vaan hän onnistui haukkumaan minut ja siinä sivussa lapsenikin alimpaan maan rakoon. Tiedän ettei tästä pitäisi välittää paskan vertaa, mutta etenkin se että viattomat lapsetkin vedetään tähän mukaan tuntuu tosi pahalta!
Sinä joka olet joskus ilkeillyt oikein kunnolla täällä: miksi teet sen?!?!? Oletko samanlainen kasvokkainkin? Kasvatatko lapsesikin samanlaiseksi?
Kommentit (20)
Suorasanaisia monet kyllä ovat.
Kyse on kai keskustelukulttuurista, joka tänne on syntynyt. Suurin osa av-mammoista kirjoittelee neutraalisti omalla nikillä muilla Vauva-lehden palstoilla.
Onko nainen vieläkin niin " maailman neekeri" , että turhaumat ja muut on pakko purkaa näin, kun ei kukaan muuten kuuntele? Palstan ideahan sinänsä on hyvä.
...on mullekkin tullut täällä välillä tosi paha mieli... ihana kun olet tuollainen herkkis;)), se on vahvuutta!!! Muistathan, että nää ilkeät täällä saa varmaan suurta nautintoa vi*******ssaan, joten suodaan se heille!!
Täällä on todellakin toooosi outo ilmapiiri!!
Kaikkea kaunista sinulle elämääsi, olet varmasti ihminen isolla I:llä!!
Ei siis ole onnellinen tai tyytyväinen elämäänsä. Tyydytys tulee siitä, että saa toiset huonolle mielelle.
Itse olen miettinyt samaa kuin ap. Vertaistukeahan täällä pitäisi jakaa, eikä suomia muita. Törkeimpiä ovat syyllistäjät, tyyliin: " minkälainen äiti oikein olet, kun puet lapsesi...."
Lisäksi saa purkaa paineita jos on lihava, ruma, kotiäiti vastoin tahtoaan, surkeassa liitossa jne.
Kannattaa ottaa ilkeisiin se asenne, että heitä tämä helpottaa. Jos itsekin olisin jotenkin epäonnistunut elämässäni tai tyytymätön itseeni/elämääni, purkaisin sen varmaan nimettömällä palstalla. Mitä muuta elämäänsä rajoittaneet äidit voisivat tehdä, lyödä kenties miestään kun hän tulee kotiin töistä tai ehkäpä pahoinpidellä jonkun jolla menee paremmin?
Ymmärrän ilkeitä, mutta samalla nautin siitä, että oma elämäni on kunnossa eikä tarvitse pönkittää itsetuntoaan haukkumalla muita.
Palstan taso on kurja... Ja kakkosen vastaus oli taas taattua av- tasoa.. Itsekkin ihmettelen noita ilkeilijöitä, etenkin kun suurin osa lienee äioti-ihmisiä! En itsekkään ymmärrä mitä kiksejä joku tuosta ilkeilystä saa, mutta ilmeisesti mökkiytyneet kotiäidit, jotka ovat katkeroituneita elämäänsä saavat jakaa pahaaoloaan toisillekkin. Tai sitten täällä pyörii teinejä, jotka rääpivät päätään muuten vain. Mutta kauhistuttaa tosiaan jos tällaiset tyypit, joita täällä pyörii ovat kasvatusvastuussa viattomista lapsista, surullista...
Huomaahan sen usein jo keskustelun tasosta.." Mitä lasissa" .Täällä kun kuka vaan voi olla mitä vaan anonyymisti.Tällä palstalla käy sellaisiakin,joille tämä on koko elämä,koska mitään muuta omaa elämää ei olekaan ja sitten tullaan katkerina haukkumaan muita.Mutta älä huoli,kyllä täällä käy ihan normaalejakin ihmisiä joilla on hyvät keskustelutavat ja empatiaa!
olen vain suorasanainen.
mutta myönnän, että suutun, jos joku on tyhmä eikä ymmärrä kun yritän selittää. ja sitähän käy jatkuvasti.
Sillä varjolla voi sitten laukoa mitä sylki suuhun tuo välittämättä lainkaan siitä onko siitä mitään rakentavaa hyötyä kenellekkään. Laukoja itse pitää itseään vaan suoraselkäisenä ja hienona, rehellisenä ihmisenä, mutta todellisuudessa hän vailla minkäänlaista tunneälykkyyttä oleva sivistymätön moukka.
" kiusata" ja härkkiä koska suurin osa on kuitenkin PROVOJA. Ja leikkiähän se vaan on. Tää palsta on just siks niin hauska kun voi kysyä mitä vaan ja osa vastaa tosissaan ja osa rupee ilkeilemään...!
tämä on hyvin pahansuopainen ja ilkeä palsta jossa jokainen haluaa olla ilkeä tai ilkeämielinen
Jatkuvasti lukee kaikkea ihan kamalaa paskaa, toisten haukkumista ja voi olla varma, että aina jossain vaiheessa tulee vastaan se kommentti " säälin lapsiasi" ...
Tuntuu tuleva äitiys tosi houkuttelevalta kun siitä näköjään aiheutuu äideille kauheeta katkeruutta, kateutta ja ilkeyttä jota sitten täällä nimettömänä puretaan muihin ihmisiin.
Olen satunnainen vierailija ja minunkin mieleni on täällä pahoitettu jo kaksi kertaa. Ajattelin vierailla kohta jossain toisella palstalla. Vaikka sillä mainitulla 2+.
Minua kiinnostaa suuresti se, että miksi äidit, joilla on raskasta, sen sijaan, että tukisivat toisiaan, syyllistävät ja haukkuvat toiset äidit maan rakoon. Se tuntuu käsittämättömältä. Ovatko ne luonteenpiirteet, hormonit, naisten alkukantainen kateus vai mikä? Naistenhan tulisi ymmärtää toisiaan paremmin kuin miesten..niin miksi sen ymmärtämyksen sijaan käyttäydytäänkin kuin pedot ja puukotetaan selkään? Ymmärretään tahallaan väärin yms.
Olisi todella mielenkiintoista jos joku kertoisi oikein virallisen tutkimuksen kera, että mistä moinen johtuu.
Kyllä minäkin tämän palstan takia olen potenut pahaa oloa enkä ole aina uskaltanut kysyä mitä olisin halunnut tuomitsevien vastausten pelossa. Pahinta on, että olen itse syyllistynyt joskus samaan. Silloin muistan, että olin pahasti masentuntu ja sen sijaan että olisin hakenut apua omaan pahaan olooni ja epävarmaan äitiyteeni, syyllistin muita. Nyt hävettää todella paljon kun järkeä on tullut päähän ja masennuskin hoidettu.
ovat luonteeltaan jotenkin kieroutuneita tms.
Vierailija:
" kiusata" ja härkkiä koska suurin osa on kuitenkin PROVOJA. Ja leikkiähän se vaan on. Tää palsta on just siks niin hauska kun voi kysyä mitä vaan ja osa vastaa tosissaan ja osa rupee ilkeilemään...!
tuo oli aivan kuin minun kynästäni!!!! Totta joka sana!!!!!!
Oho, meininki on ollut tätä siis jo vuosia. :)
mutta mukava on vääntää kättä. joitalkin törkeitä ihmisiä täällä kyllä on. monen vuoden kokemuksella päähäni on kasvanut suodatin, enkä ota nokkiini kun turpaan tulee.