Miksi astianpesukone jättää pesuainejäämiä astioihin?
Osaisko kukaan kertoa, miksi astianpesukone jättää pesuainejäämiä astioihin? Käytän pesutabletteja ja toistuvasti astioissa on pientä murua pitkin poikin pesun jäljiltä. Olen puhdistanut suuttimia jne, käyttänyt erityistä astiankoneen pesuainetta, mutta mikään ei tunnu auttavan.
Kommentit (25)
suuunnittelijoilla on todella pahasti pallo hukassa
miten homma hoidetaan, vettä peliin - tietysti
Tabletit tosiaan liian tujua kamaa. Olen käyttänyt nestemäistä pesuainetta ja sitäkin voi annostella 20ml ohjeen 30ml:n sijaan, puhdasta tulee eikä tarvitse huolehtia myrkkyjäämistä astioissa.
Olen huomannut astianpesukoneissa:
- Pyörivän pesuvarren tiiviste kulunut pois tai väljäksi, ei pese puhtaaksi kun vesi ei roisku riittävästi
- Pesuvarren suuttimet kuluneet väljäksi --->pesupaine jää pieneksi vesi lähinnä lirittelee koneeseen, ei siis roisku
- Vettä kierrättävän pumpun siipipyörä kulunut --->ei pese kun paine jää jälleen olemattomaksi
- Yleensä vesi ei roiskuriittävästi, jolloin ei pese. Voi olla monia syitä
- En halua syödä pulverisilta lautasilta, eli pesuaineisilta. Kone kuntoon ja vähemmän pesuainetta ruoassa.
Vierailija kirjoitti:
Kovaan veden aluella kannattaa käyttää tiskikonesuolaa. Ei mitään tavallista suolaa saa käyttää, vaan ihan tarkoitukseen tehtyä tiskikonesuolaa. Tämä saattaa auttaa useassa tapauksessa.
Ainakin Ruotsissa tehdyn Cylindan käyttöohjeessa neuvotaan käyttämään karkeaa suolaa (merisuolaa) TAI tiskikonesuolaa, tässä järjestyksessä. Eli kyllä tavallinen suola käy, se hienojakoinen pöytäsuola vain ei toimi.
Meilla on vesi kovaa eli hyvin kalkkipitoista. En kayta kirkastetta ollenkaan vaan lorautan vahan etikkaa koneen pohjalle ennen kuin litan koneen paalle.