Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia, että vauva kokoajan potkii ja heiluttaa käsiä?

Vierailija
07.09.2011 |

Näyttää ihan kuin olisi levoton, mutta ei kai se ole. Kehittymätön hermosto tuon sätkimisen kai selittää? Säälittää katsella pientä sätkivää sitterissä kun itse tekee jotain eikä ehdi kokoajan seurustella.

Kyllä sitä taas tuntee itsensä idiootiksi kun tällästä pitää kysellä!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli myös sama pelko. syy oli vauvan kehittymätön hermosto. tutkittiin ihan sairaalassa. ei mitään vikaa. korjaantu kun vauva kasvoi ja kehittyi.

Vierailija
2/7 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä huolestuttavampaa olis jos vauva olis ihan paikallaan kun vahanukke koko ajan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joskus lapsikin väsyy siihen sätkimiseen. Silloin kapalo on hyvä ratkaisu, tai se, että otat lapsen syliin, ja hellästi mutta jämäkästi estät lapsen käsiä huitomasta, ottamalla ne omaan kouraasi tai laittamalla kylkiä vasten. Omat lapseni joskus suorastaan huokaisivat helpotuksesta, kun "pelastin heidät itseltään" ottamalla syliin.

Joten jos lapsi on hyväntuulinen, anna sätkiä. Jos näyttää väsyvän, auta häntä. :)

Vierailija
4/7 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joskus lapsikin väsyy siihen sätkimiseen. Silloin kapalo on hyvä ratkaisu, tai se, että otat lapsen syliin, ja hellästi mutta jämäkästi estät lapsen käsiä huitomasta, ottamalla ne omaan kouraasi tai laittamalla kylkiä vasten. Omat lapseni joskus suorastaan huokaisivat helpotuksesta, kun "pelastin heidät itseltään" ottamalla syliin.

Joten jos lapsi on hyväntuulinen, anna sätkiä. Jos näyttää väsyvän, auta häntä. :)

Vauva sätkii sitterissä. Äiti ottaa vauvan syliin. Vauva huokaisee kiitollisena helpotuksesta, ettei tarvitse enää sätkiä! :)

Ihanaa :) Toiset on vielä niin pieniä että sätkii vaikka ei haluaisikaan. Sitten pitää auttaa että sätkiminen loppuu kun vauva ei osaa lopettaa itse :)

Vierailija
5/7 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen oli tuommoinen äärimmäisen liikkuva ja sätkivä tapaus. Kova kiire oli lähteä liikkeelle, ja lähtikin sittemmin. Oli jo kohdussa aika raisu tapaus ainakin nyt tähän kuopukseen verrattuna.

Esikoinen, siis tämä vilkas tapaus, on edelleen hieman ylivilkas eikä oikein tykkää pysytellä paikoillaan.

Mitä jos panet vauvan lattialle sitterin asemesta, sätkiikö silloinkin vai auttaako "vapauden tunne"?

Vierailija
6/7 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sätkihän (=potki jne) se jo kohdussa, samasta se jatkuu kun liikkumaan opettelee. Laita alustalle lattialle, parempi paikka kuin sitteri. sitteriäkin voi joskus käyttää, mutta lapsen liikkuminen kehittyy paremmin lattialla. Sätkiminen alkaa vähitellen saada suuntia, löytyy kädet kiinni toisiinsa, kädet suuhun, jalat ja kädet yhteen....

Vierailija
7/7 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisitko itse olla koko hereilläoloaikasi olla intensiivisessä kontaktissa jonkun kanssa :)