Neuvokaas, mitä teen äitipuolena?
Tulemme lapsen kanssa hyvin toimeen; pystymme puhumaan asioista, lapsi kyselee minulta neuvoja/apuja omaan elämäänsä liittyvissä asioissa, lapsi luottaa minuun.
Mutta lapsen äiti ei voi sietää olemassa oloani, olen punainen vaate hänelle.
Lapsella salainen puhelinnumero, joka aluksi salattiin isältäkin etten minä saa sitä tietää. Siis ennen oli numero, jonka minäkin tiesin.
Jollain tavoin tuo äidin suhtautuminen leijuu varjona päälläni ja olen varauksellinen kun lapsi meillä.
En tiedä, paljonko lapsi kotona äidilleen kertoo tekemisistämme ja puhumisistamme enkä sitä aiokaan kysyä; kertoo jos itse haluaa.
Voinko unohtaa äidin olemassaolon ja annan hänen elää ihan keskenään vai pitäisikö meillä olla jonkinlaiset välit?
Äidin mielestä lapsi on meillä isää tapaamassa eikä lapsen tarvitse olla minun kanssani. Olimme kerran 2 h kahdestaan ja äiti teki lastensuojeluilmoituksen asiasta.
Pohdinko vain liikaa?
Kommentit (9)
Muutoin jatka samaan malliin, äidistä välittämättä.
^mikä kommentti. Kyllä ihmiset näköjään on URPOJA!!
Minusta sinä olet asiallisesti toiminut. Minä ottaisin asian ainakin suoraan lapsen äidin kanssa kasvotusten puheeksi. Kysyisin, että miksi olen uhka hänelle.
Olemme olleet miehen kanssa yhdessä jo useita vuosia. Lapsi on jo murrosikäinen.
Asia vain jotenkin vaivaa minua.
ap
En suosittele lämmittelemään välejä kun ei niitä kerran ole.
Kaikki, mitä äiti kielsi, oli äitipuolen mielestä ihan OK. Sieltä sai rahaa tupakkaan, äitipuoli kävi ostamassa kaljaa "kun ei se äitis ymmärrä nuoruutta" ja sieltä sai aina rahaa niihin vaatteisiin, jotka äidin mielestä oli kamalia. Vasta aikuisena tajusin, että se oli äitipuolen tapa kiusata äitiäni.
Äiti on toki äiti, mutta äitipuoli on äitipuoli, halusi exä sitä tai ei. Kukaan äitipuolista ei vie eikä halua viedä äidin paikkaa, on lapsellista edes ajatella noin. Eikä äitipuoli sitä isää vienyt sen enempää kuin äiti yksin isää pois karkoittanut.
Jospa antaisit äidin olla äiti ja ymmärtäisit, että sinä et ole äitipuoli tai puolikas äitiä vaan isän nainen. Sille lapselle sinä teet hallaa pyrkimällä valtaamaan ensimmäisen tärkeän aikuisen paikan, joten siirry sivuun, anna lapsen ja isän olla yhdessä. Lapsella on jo äiti, hän ei tarvitse uutta. Mutta sinä veit isän, anna hänet lapselle lainaan edes vähäksi aikaa.
paljon välittäviä aikuisia ympärillä. Mutta tietenkin, jos olet oikeasti vastuullinen aikuinen, etkä tuon yhden vastaajan kuvaama väärällä tavalla kaverillinen. Mutta jos teillä on kaikki kunnossa, niin jatka samalla tavalla, mutta älä kuitenkaan kyseenalaista äitiä.
taas yks katkera äiti..
eroon on monta syytä, ja molemmissa vikaa, aina. mutta ei aloittaja sanallakaan sanonut että olisi aiheuttanut eron? ja vaikka olisikin, ei siihen pidä lasta sotkea. Isän perheeseen kuuluu uusi nainen, ja lapsi kuuluu isänsä perheeseen myös. Ei niitä voi pitää erillisinä asioina. Olisi tyytyväinen että lapsella on mukava äitipuoli.
ja ymmärtäisit, että sinä et ole äitipuoli tai puolikas äitiä vaan isän nainen. Sille lapselle sinä teet hallaa pyrkimällä valtaamaan ensimmäisen tärkeän aikuisen paikan, joten siirry sivuun, anna lapsen ja isän olla yhdessä. Lapsella on jo äiti, hän ei tarvitse uutta. Mutta sinä veit isän, anna hänet lapselle lainaan edes vähäksi aikaa.
ja ymmärtäisit, että sinä et ole äitipuoli tai puolikas äitiä vaan isän nainen. Sille lapselle sinä teet hallaa pyrkimällä valtaamaan ensimmäisen tärkeän aikuisen paikan, joten siirry sivuun, anna lapsen ja isän olla yhdessä. Lapsella on jo äiti, hän ei tarvitse uutta. Mutta sinä veit isän, anna hänet lapselle lainaan edes vähäksi aikaa.