Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä en mene enään ikinä lääkäriin!

Vierailija
06.09.2011 |

En ikinä, ikinä! Ärsyttää niin kovin. :(

Menin siis aamulla yksityiselle lääkäriasemalle, flunssa ja yskä jatkunut jo kolmatta viikkoa ja päätin tarkistuttaa, ettei ole mitään tulehduksia tms. No sieltä löyty poskiontelontulehdus sekä keuhkoputkentulehdus.

No sitten tuli hetki, kun lääkäri alkoi kirjoitella reseptiä ja kysäs, että onko mulla muuta lääkitystä. No annoin lääkevihkoni, (sairastan melko harvinaista sairautta ja syön sen vuoksi 12 eri lääkevalmistetta). Lääkäri katso sitä listaa ja alkoi sitten kysellä miksi käytän näin paljon lääkkeitä. Ja tokasin sairauden nimen ja eihän se sitä tieny, eiku alat selittämään sairauttasi. :( Vartin päästä lääkäri sitten oli "Tyytyväinen" selitykseen ja sain lopulta reseptini, joka muuten piti vaihtaa toiseen valmisteeseen, kun apteekin täti huomasi, ettei yksi käyttämistä lääkkeistäni sovi kyseisen lääkken kanssa yhteen.

Minua niin korpee, joka ikinen kerta, kun eksyn lääkäriin, saan alkaa selitellä sairauttani ja sen oireistoa, tyhmää! Miksi ne ei vain tutki ja anna reseptiä, oi miksi aina saa selitellä. ;(

Kiitos, että sain purkautua, helpotti hitusen! :=)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis että kävisit aina sillä yhdellä ja samalla lääkärillä, joka tietäisi sun sairaudet ja oppisi tuntemaan sut?

Vierailija
2/5 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain sellaista, millä on vaarallinen yhteisvaikutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytäkään yksityisiä ton ongelman takia. Julkisella ne näkee tiedot koneelta eikä niitä tarvitse käydä läpi. Kerran erehdyin käymään vanhan vaivan takia yksityisellä ja tyyppi otatti kaikki mahdolliset kokeet, vaikka tiesin mistä on kyse ja helvetin kalliiksi tulikin. Julkisella olen saanut reseptin vaivan todella paljon nopeammin. Toki se on julkiselle puolellekin halvempaa toimia näin, mutta tällä kertaa se on etu potilaallekin.

Vierailija
4/5 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olennaiset asiat ja lääkitys, jos ne vaikuttaa siihen, mikä lääke määrätään. Ymmärrän kyllä tuon,e ttä korpeaa selittää aina samat jutut, mutta pakkohan se on. Käy yhdellä ja samalla lääkärillä, niin sillä on sitten tarvittavat tiedot ylhäällä. Niillä ei yleensä yksityisellä ole yhtenäistä tietojärjestelmää, vaan jokainen tekee omista potilaista omat merkintänsä.

Vierailija
5/5 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kuitenkin joudut vielä käymään lääkärissä, niin käy samalla lääkärillä yksityisellä. Ihan samalla tavalla sieltä löytyy potilaan tiedot koneelta kuin julkisellakin.

Fiksuinta tietysti on pysytellä terveenä, ei tarvitse lääkäriinkään vaivautua.