Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos eroan, menetän lapseni

Vierailija
06.09.2011 |

mietin kauhulla tulevaisuutta, nyt ollaan jotenkuten kitkuteltu, meillä on yksi lapsi ja toinen tulossa, mutta meillä ei ole todellakaan sellainen suhde kuin haluaisin. emme asu suomessa, emme kuitenkaan kovin kaukana, kulttuurisesti ei paljon eroja. muttamutta, jos nyt sitten jossain vaiheessa haluan erota, niin en luultavasti pääse muuttamaan mihinkään ja viemään lapset pois isältään.täällä minulla ei juurikaan ole mahdollisuutta työllistyä, ainakaan niin hyvään työpaikkaan kuin tarvitsisi kahden lapsen kanssa. mutta oikeus ei varmasti 'päästä' minua muuttamaan lasten kanssa muuhun maahan jos isässä ei ole mitään 'vikaa', hänellä kun on hyvä työapaikka täällä...huoh..en edes jaksa miettiä kun tuntuu niin ahdistavalta.jossain vaiheessa se on edessä ehkä kuitenkin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kannattanut miettiä asiaa silloin kun aloit muslimipatjaksi jossain Turkin hietikolla? Ei tule sääliä, ei tipan tippaa!

Vierailija
2/12 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole muslimin kanssa!!vaikka en rasisti olekaan...mutta kyllä tämä minun mieheni on ihan täysverinen hurri!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yhteishuoltajuus olisi ihan sopiva vaihtoehto. Toteus tietenkin vaikeaa ellet jää asumaan Ruotsiin? Sitten kun lapset on vanhempia niin se voisi toimia jotenkin jopa Suomesta käsin. Voi voi mikä soppa.

Vierailija
4/12 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi?

Vierailija
5/12 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai avopari?

Vierailija
6/12 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat huoltajina. niin jos haluan erota se tarkoittaa että minun pitää mennä töihin (sitten kun pystyn, nyt raskaana). ja täällä en pysty työllistymään se tarkoittaa että minun pitää muuttaa toiseen maahan. mieheni ei suostu siihen että näkisi lapsia esim kerran kuussa ja oikeus on varmasti mieheni puolella koska hänellä on työpaikka täällä, joten varmasti myöntäisivät lapset hänelle. se tarkoittaa että joko minä kärvistelen tässä huonossa suhteessa tai lähden ilman lapsia.

Vierailija
7/12 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä jäi sinne

Soitappa paikalliselle lastenvalvojalle ja juttele asiasta. Mulle ainakin sanottiin että voin lähteä lapsen kanssa (siis kotimaahan sai palata, ei tietty mihinkään Australiaan etc.)

Vierailija
8/12 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä oikeus sinulla olisi "viedä lapset isältään" sen enempää? Ja miksi? Jos ei avioliittossa ole uskottomuutta, suhdetta on vielä mahdollista rakentaa eteenpäin. Tietysti avoliitossa on vähän eri asia, jos ei alkuunkaan haluta sitoutua, tai jos toinen ei halua sitoutua.

Vierailija
9/12 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi työtä saada. Mutta, älä siis eroa, luo mielikuvituselämä, vankalla pohjalla tuntuis jo olevan..

Vierailija
10/12 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"myönnetä" lapsia vaan toiselle vanhemmalle.

Jos sinä haluat muuttaa takaisin Suomeen, sitten muutat. Jos olet vielä Suomen kansalainen, haet oikeusavun täältä. Ruotsissa syntyneen lapsen kansalaisuus määräytyy lapsen äidin mukaan eli jos olet suomalainen ja synnyttänyt sielä, lapsesi on suomen kansalainen.

Mieti mitä haluat, kaikki on mahdollista.

Vierailija
11/12 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juu koulutukseni on hieman erikoinen, toisessa maassa tienasin 4300e käteen kuussa, täällä sitä mahdollisuutta ei ole.

Vierailija
12/12 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi toki muuttaa Suomeen, mutta ilman lapsiaan. Hän syyllistyisi lapsikaappaukseen, jos omin lupinsa siirtäisi lapset Suomeen. Tämän jälkeen olisikin helppoa voittaa ruotsalainen oikeudenkäynti. Lasten huoltajuus ratkaistaan siellä missä perheellä on viimeksi ollut yhteinen koti.

"myönnetä" lapsia vaan toiselle vanhemmalle.

Jos sinä haluat muuttaa takaisin Suomeen, sitten muutat. Jos olet vielä Suomen kansalainen, haet oikeusavun täältä. Ruotsissa syntyneen lapsen kansalaisuus määräytyy lapsen äidin mukaan eli jos olet suomalainen ja synnyttänyt sielä, lapsesi on suomen kansalainen.

Mieti mitä haluat, kaikki on mahdollista.