Voiko vaatia tällaista?
Olen 27 v. mies ja äärettömän onnellinen vaimoni raskaudesta. Suhteemme on avoin ja kaikinpuolin hyvä ja odotamme lasta innolla. Meillä on vain yksi ongelma, johon haluaisin kuulla muiden mielipiteen: minulla on ohuehko penis ja vaimoni (korostan siis vaimoni, EN minä) on huolissaan alatiesynnytyksen vaikutuksista seksielämäämme (tai siis kai omaan nautintoonsa) ja on alkanut vaatia minulta keisarileikkausta. Tiedän, että en varmasti tätä nykyäkään pystyä tarjoamaan vaimolleni hänen kaipaamaansa tunnetta täytenä olosta, mutta en myöskään todellakaan haluaisi lasta leikattavan tämän takia.
Ratkaisuehdotuksia? Mitä mieltä oletta vaimoni toiminnasta?
KIITOS!!
Kommentit (9)
Eihän sektiossa itse vauvaa leikata :)
Noh. Vakavasti sanoen keisarinleikaus eli sektio on nykyää turvallisempi synnytystapa sekä vauvalle että äidille. Kysy vaikka synnytyslääkäriltänne. He jopa tekevät mieluummin sektion, koska se on myös heille helpompi.
Ja kaupan päälle vaimosi alapää pysyy kunnossa.
Jotkut luomuintoilijat tietenkin vielä paasaavat normaalista alatiesynnytyksestä ja jotkut vielä syövät istukankin.
Sektio leikkaus, jossa on leikkauksen riskit kuten veritulppa, riski infektioon, riski seuraavissa raskauksissa keskenmenoihin, istukkahäiriöihin ja kohdunrepeämään.
Alatiesynnytys on luonnollinen tapa synnyttää, vaikka kaikki synnytyksen eivät mene ihan oppikirjojen mukaan. Mutta suurin osa kuitenkin.
Olen edelleen sitä mieltä, että sektio on vain turhamaisten naisten juttu jos sille ei kerran ole mitään lääketieteellistä syytä (vauvan tai äidin henki vaarassa tai todella paha synnytyspelko).
hyvin usein. Voi myös olla tiukempi kuin ennen synnytystä. Minusta ainoastaan tuosta syystä ei kannata päätyä sektioon, vaikka molemmissa tavoissa hyvät ja huonot puolensa.
Olisiko mahdollista keskustella huolestanne jonkun asiantuntijan kanssa? Raskausneuvola, kätilö, joku?
Kysy mieluummin lääkärisi mielipidettä. Heillähän se vastuu sekstion tekemisestä on, joten tuskimpa turhaan riskeeraavat.
Kysy mieluummin lääkärisi mielipidettä. Heillähän se vastuu sekstion tekemisestä on, joten tuskimpa turhaan riskeeraavat.
Se, että kannattaa mieluummin luonnollista tapaa (jota myös useimmat lääkäritkin suositelevat koska sektiota ei tosiaankaan saa vain pyytämällä), ei tee intoilijaksi. Naisen kroppa nyt sattumoisin on luotu synnyttämään lapsi alakautta. Leikkaus on leikkaus ja siinä on riskinsä. Mutta antaa mennä vain jos tiukka alapää on tärkeämpi kuin oma tai lapsen terveys. Ei ole minulta pois.
RASKAUS ne kudokset pehmentää - EI synnytys.
Vaimollasi on luulotietoa.
Kyllä pimppa palautuu!
ilman hyviä perusteluja, sillä siinä on suuret riskit äidin ja vauvan kannalta. Kannattaa tutustua aiheeseen ennen kuin vääntää leikkiä aiheesta.
mutta palautuu myös, varsinkin jos reenaa lantionpohjalihaksia. Mutta ei se sektio löystymistä estä, kyllä se hiukan läysä silti on vaikkei alatiesynnytystä kokisikaan, raskaus löystää. Mutta kyllä se palautuu
viestien pihvi on:
vaimolle Jane Fondan lantionpohjalihasjumppavideo ja treenikuulat ja eikun iloista odotusta.
Eihän sektiossa itse vauvaa leikata :)
Noh. Vakavasti sanoen keisarinleikaus eli sektio on nykyää turvallisempi synnytystapa sekä vauvalle että äidille. Kysy vaikka synnytyslääkäriltänne. He jopa tekevät mieluummin sektion, koska se on myös heille helpompi.
Ja kaupan päälle vaimosi alapää pysyy kunnossa.
Jotkut luomuintoilijat tietenkin vielä paasaavat normaalista alatiesynnytyksestä ja jotkut vielä syövät istukankin.