Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cipralexin aloitusoireita...

Vierailija
06.09.2011 |

Olen pitkään kärsinyt ahdistusoireista, jonka alle piiloutunut pitkään jatkunut masennus. Oireina on ollut ärtyisyyttä, päänsärkyä, väsymystä, voimattomuutta, voimattomuutta, paniikkioireita, apaattisuutta, ylikierroksilla käymistä, "mikään ei tuota iloa olo", epätodellista oloa ym, ym!!. Silti olen ollut työelämässä koko ajan. Viikko sitten aloitin cipralexin, 5mg. Nyt keskittymisvaikeudet etenkin päivällä(otan lääkkeen aamulla)ovat pahentuneet, ja jotenkin on sellainen olo että mikään ei tunnu miltään. Puoliso ärsyttää, eikä tee mitään oikein... Tuntuu että olen koko ajan huomauttelemassa jostakin. Sellainen 24 h tympeys ja kireys on päällä. Ennen lääkkeitä olin toki ärtyisä, mutta välissä sentään kiukku laantui ja puolisokin herätti tunteita. Nyt olen kylmä ja mies sanoo että mun ilmekin on tosi kireä.

Millaisia aloitusoireita teillä on tullut tästä lääkkeestä?? Voiko aluksi tehdä "tunteettoman" olon jotenkin???

Kuinka pian lääke auttoi ja millä annoksella?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut tuollaista tunteettomuutta. Fyysisiä oireita kyllä, huimausta, päänsärkyä, vapinaa, unettomuutta.

Parin viikon päästä huomasin mielialan hiljalleen tasaantuvan, en enää kärsinyt niin pahoista ahdistuksista ja masennuskaan ei tuntunut niin musertavalta. Nyt puoli vuotta lääkityksellä, ja olo on hyvä, tasainen, onnellinen.

Vierailija
2/9 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli alussa outo olo. Tuntui että olen jotenkin kuplassa, muu maailma vaimeni tai suodattui. Vaikea selittää, mutta kuvittele tosiaan kupu tai kupla ympärille. Alotin just tolla 5mg annoksella. Kuplaolo meni ehkä viikossa ohi, sit annos nostettiin vähitellen 20mg ja olo oli normaali paitsi hikoilutti. Lopetus sit aikanaan todella vähitellen, muuten tulee oireet siitäkin.

Jaksamista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alku mentiin viikko 5mg, toinen viikko 10 mg ja kolmannella tuo 15mg. Hoitotason saavuttaminen vie aikansa ja mulle tuo aloitus oli aika hankalaa. Toinen kierros menossa tämän lääkkeen kanssa, kun (tyhmä minä!!) lopetin liian aikaisin ja oireet uusiutuivat parissa vuodessa.

Olin itse sairaslomalla, kun aloitin ja hyvä niin. Alkuoireet olivat sikäli hankalat, että mun työssäni en olisi pystynyt toimimaan. Tuon viikon loppupuolellaaina vähän tasaantui olo, mutta kun tuli annoksen nosto, niin sama kurjuus päälle taas. Jaksoin, koska tiesin aiemmasta, että hoitotasolle päästyä elämä helpottaa. Ja nyt olen mm. aloittanut uuden parisuhteen (olin sinkku aiemmin, en siis "kylmennyt ja vaihtanut"), eli ei se tunne-elämä ainakaan mulla laimentunut. Luulen, että sullakin johtuu lääkkeen aloitusvaiheesta ja tasaantuu sitten. Tee parhaasi, että pystyt rentoutumaan, jätä ihan kaikki ylimääräinen hetkeksi pois.

Vierailija
4/9 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä oli unettomuus ja väsymys. Oli kuin zombi, ei jaksanut tehdä muuta kuin levätä, ja oli ihan omissa maailmoissaan. Tunsi olonsa kuulemma hyvin oudoksi, täysin turraksi. oli myös hyvin ärtynyt ja yöunet jä vähioin. lopeetti sitten siihen ja aloitti vitamiinit ja iltakävelyn. Nyt on taas normaali positiivinen itsenäs ja nukkuukin paremmin, ei tosin vieläkään kunnolla. Mutta kuulemma ei enää koskaan halua kokeilla niitä.

Vierailija
5/9 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lääkkeen tehon huomaa vasta 2-4 viikon kuluttua aloituksesta.

Itselläni ei tullut minkäänlaisia oireita, mutta ei lääke tehonnutkaan.

Vierailija
6/9 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP!!!!

Vierailija
7/9 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkään kärsinyt ahdistusoireista, jonka alle piiloutunut pitkään jatkunut masennus. Oireina on ollut ärtyisyyttä, päänsärkyä, väsymystä, voimattomuutta, voimattomuutta, paniikkioireita, apaattisuutta, ylikierroksilla käymistä, "mikään ei tuota iloa olo", epätodellista oloa ym, ym!!. Silti olen ollut työelämässä koko ajan. Viikko sitten aloitin cipralexin, 5mg. Nyt keskittymisvaikeudet etenkin päivällä(otan lääkkeen aamulla)ovat pahentuneet, ja jotenkin on sellainen olo että mikään ei tunnu miltään. Puoliso ärsyttää, eikä tee mitään oikein... Tuntuu että olen koko ajan huomauttelemassa jostakin. Sellainen 24 h tympeys ja kireys on päällä. Ennen lääkkeitä olin toki ärtyisä, mutta välissä sentään kiukku laantui ja puolisokin herätti tunteita. Nyt olen kylmä ja mies sanoo että mun ilmekin on tosi kireä. Millaisia aloitusoireita teillä on tullut tästä lääkkeestä?? Voiko aluksi tehdä "tunteettoman" olon jotenkin??? Kuinka pian lääke auttoi ja millä annoksella?

mutta en ole edes älynyt et vois olla masennusta tms, eli en ole minnekään valittanut mitään . paitsi ukko on saanut kärsiä :)

eli en tuosta lääkkeestä teidä mitään...

mitä sulle lääkäri sanoi, miten ja mille lääkärille älysit hakeutua?? pitäiskö munkin saada apua ?

Vierailija
8/9 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut tuollaista tunteettomuutta. Fyysisiä oireita kyllä, huimausta, päänsärkyä, vapinaa, unettomuutta. Parin viikon päästä huomasin mielialan hiljalleen tasaantuvan, en enää kärsinyt niin pahoista ahdistuksista ja masennuskaan ei tuntunut niin musertavalta. Nyt puoli vuotta lääkityksellä, ja olo on hyvä, tasainen, onnellinen.

Vierailija
9/9 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä