Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asunnon voi myydä tosi helposti itse!

Vierailija
06.09.2011 |

Me ostettiin 3v sitten kerrostalokolmio ihan kivalta alueelta, mutta ihan moottoritien vierestä. Moottoritie verotti hintaa, oli ihan eri hintatasoa kuin muu asuinalue. Maksettiin 140 000 euroa.

Sitten syntyi kaksoset ja meidän piti muuttaa isompaan. Löydettiin samalta alueelta kilometrin päästä moottoritiestä isompi asunto, mutta hintaeroa oli 100 000 euroa. No, laitettiin oma myyntiin pienen pintaremontin jälkeen ja ihan pokkana laitettiin 210 000 euron hintapyyntö. Se vastasi alueen hintatasoa, eikä otettu moottoritietä huomioon hinnassa.

Ilmoitus laitettiin oikotielle ja ekassa näytössä oli 10 pariskuntaa katsomassa. Tarjouksia tuli viisi, joista kaksi kilpailivat viikon toisiaan vastaan ja lopulta asunto myytiin 215 000 eurolla.

Meillä kävi 3 välittäjää, jotka sanoivat myyvänsä asuntomme 175000-190000 ja ottavan 4-6% välityspalkkion. Että ihan hyvät remonttirahat tienattiin seuraavaan asuntoon.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei vaan onnistu.

Vierailija
2/23 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vm 2007 valmistunut ihan kiva puutalo taloyhtiössä. Aiotaan myydä tämä itse. Säästetään välityspalkkio, joka on noin 10 000 €. Sillä summalla saa jo vaikka mitä huonekalua yms. seuraavaan asuntoon. Aiotaan kanssa laittaa ilmo oikotielle.

Jos asunto on suht uusi, niin sen voi hyvin myydä itse. Mennään tekemään sit kaikki paperit pankkiin. Ihan turvallista kaikille. Eihän välittäjät ole vastuussa mistään, myyjä on siinä aina vastuussa. Eli miksi maksettais välittäjille 10 000 € ku saadaan tää itsekin myytyä ihan varmasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vm 2007 valmistunut ihan kiva puutalo taloyhtiössä. Aiotaan myydä tämä itse. Säästetään välityspalkkio, joka on noin 10 000 €. Sillä summalla saa jo vaikka mitä huonekalua yms. seuraavaan asuntoon. Aiotaan kanssa laittaa ilmo oikotielle.

Jos asunto on suht uusi, niin sen voi hyvin myydä itse. Mennään tekemään sit kaikki paperit pankkiin. Ihan turvallista kaikille. Eihän välittäjät ole vastuussa mistään, myyjä on siinä aina vastuussa. Eli miksi maksettais välittäjille 10 000 € ku saadaan tää itsekin myytyä ihan varmasti?

ap

Vierailija
4/23 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko teille ennen näyttöä paljon yhteydenottoja? Meillä on v 2008 valmistunut asunto myynnissä oikotiellä, kovin hiljaista on ollut... Vielä ei ole ollut yleistä näyttöä.

Vierailija
5/23 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten asunto myynnissä välittäjällä tai yritti itse myydä.

Vierailija
6/23 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kustantaa laittaa sinne ilmoitus?

Olen myös kiinnostunut asunnon myymisestä itse, en tehdääkseni massivisia voittoja vaan säästämällä vain välityskulut itseltäni ja ostajalta (useimmathan lisäävät välityskulut kuitenkin asunnon hintaan). Välityspalkkiot ovat kamalan suuria, olisi hyvä jos mentäisiin siihen suuntaan, että asunnot myytäisiin ilman välittäjiä. PAriin sataan saa varmaan valmiit asiakirjat pankista. Ja välittäjähän ei ole tosiaan mistään vastuussa.

Vierailija
7/23 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kustantaa laittaa sinne ilmoitus?

Olen myös kiinnostunut asunnon myymisestä itse, en tehdääkseni massivisia voittoja vaan säästämällä vain välityskulut itseltäni ja ostajalta (useimmathan lisäävät välityskulut kuitenkin asunnon hintaan). Välityspalkkiot ovat kamalan suuria, olisi hyvä jos mentäisiin siihen suuntaan, että asunnot myytäisiin ilman välittäjiä. PAriin sataan saa varmaan valmiit asiakirjat pankista. Ja välittäjähän ei ole tosiaan mistään vastuussa.

Vierailija
8/23 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siinä on taustalla se, että monet kuvittelevat välittäjällä olevan jonkinlaista vastuuta kohteesta kauppojen jälkeen. Itse myimme omaa hyväkuntoista rivitaloasuntoamme neljä kuukautta itse. Kun otimme välittäjän asunto meni kaupaksi heti ensimmäisestä näytöstä yli alkuperäisen pyyntihintamme. Samanlaisia kokemuksia on useammalla tuttavalla.

Vierailija
9/23 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitus maksoi (muistaakseni) 129 e, mahdollisuus myös ostaa myös kalliimpi versio jossa oli enemmään ominaisuuksia tms.

Vierailija
10/23 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siinä on taustalla se, että monet kuvittelevat välittäjällä olevan jonkinlaista vastuuta kohteesta kauppojen jälkeen. Itse myimme omaa hyväkuntoista rivitaloasuntoamme neljä kuukautta itse. Kun otimme välittäjän asunto meni kaupaksi heti ensimmäisestä näytöstä yli alkuperäisen pyyntihintamme. Samanlaisia kokemuksia on useammalla tuttavalla.

Eiköhän suurimmalla osalla välittäjän käyttöön ole syynä se, että itse ei viitsi nähdä vaivaa myynnin eteen, vaan mielummin maksaa jollekin homman hoitamisesta. Ei ihmiset mitään daijuja ole, kyllä välittäjän vastuut tunnetaan. Eikä kaikilla ole tarvetta laskea välittäjän kustannuksia.

Vierailija
11/23 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on myynyt itse yhden asunnon (varmaan ensimmäisen ja ainoan?) ja tulee nyt tänne neuvomaan muita suurena asiantuntijana.

Vierailija
12/23 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän suurimmalla osalla välittäjän käyttöön ole syynä se, että itse ei viitsi nähdä vaivaa myynnin eteen, vaan mielummin maksaa jollekin homman hoitamisesta. Ei ihmiset mitään daijuja ole, kyllä välittäjän vastuut tunnetaan. Eikä kaikilla ole tarvetta laskea välittäjän kustannuksia.

hän hoitaa esittelyt ja paperiasiat ja minä voin sen ajan viettää vaikka lasten kanssa touhuamassa.

Vierailija
13/23 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjältä ja myyty itse. moni vaan ei uskalla ostaa suoraan omistajalta eikä viitsitä ottaa selvää, miten se tapahtuu. totta kai se tulee halvemmaksi ainakin myyjälle, kun ei tartte välityspalkkiota maksaa.

ihmiset on niin avuttomia nykyään.

Vierailija
14/23 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitus maksoi (muistaakseni) 129 e, mahdollisuus myös ostaa myös kalliimpi versio jossa oli enemmään ominaisuuksia tms.

Kuinka pitkään mainos näkyy tuolla hinnalla? Kai siinä on joku aikaraja?

Vierailija
15/23 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjältä ja myyty itse. moni vaan ei uskalla ostaa suoraan omistajalta eikä viitsitä ottaa selvää, miten se tapahtuu. totta kai se tulee halvemmaksi ainakin myyjälle, kun ei tartte välityspalkkiota maksaa.

Tällä palstalla ajatellaan, ah, niin hirvittävän usein, että ihmiset tekee tai jättää jotain tekemättä muka avuttomuuttaan. Varmasti syitä on yhtä monta kuin on miestäkin, mutta täällä on niin hienoa aina kiillottaa kruunuaan moittimalla muita avuttomiksi tai kädettömiksi. Ei hyvää päivää...

Vierailija
16/23 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi on myynyt aina välittäjän kautta asuntoni mutta nyt harkitsen itse myyntiä mutta jos on niin, ettei ostajat uskalla ottaa yhteyttä niin onhan se vähän hankalaa.

Pitää sitten ainakin laittaa niin kova hintapyynti, että saa välittäjän palkkion maksettua ja itsellekin jää vielä jotakin velkojen jälkeen.

Vierailija
17/23 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luulevat että välittäjä siinä välissä toisi jotakin turvaa.

Vierailija
18/23 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole tuo, jota kommentoit, mutta minä tulkitsin hänen kommenttinsa niin, että OSTAJILLA on tuollaisia käsityksiä, että ostaminen on välittäjän kautta turvallisempaa.

Hänhän kertoi, että eivät saaneet itse asuntoaan kaupaksi millään, mutta välittäjältä se vietiin heti.

Vierailija
19/23 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet ei uskalla OSTAA suoraan omistajalta, ihmiset tosiaan ajattelevat et on turvallisempaa ostaa välittäjän kautta.

Vierailija
20/23 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kokemattomampi ostaja voi ajatella, että jos asunto on myynnissä ilman välittäjää, on asunnossa jokin vika. Eikä välittäjä ole suostunut kohdetta myymään.