Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten se nyt menikään, milloin synnyttämään AMBULANSSILLA?

Vierailija
05.09.2011 |

Oliko se niin, että jos vesi menee, eikä ole varmuutta että pää on kiinnittynyt (napanuoran luiskahtamisen vaara)? Ja sitten jos alkaa vuotaa erittäin rajusti verta? Muita kriteereitä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jokainen synnytys (3kpl, yksi näistä kaksossynnytys) alkanut vesienmenolla ja aina olen saanut olla kotona rauhassa niin kauan kuin haluan ennen lähtöä (ihan miehen kuskaamana). Sai siis olla ihan normaalisti (siivosin, kävin suihkussa, ravasin rappusia yms.). Ja yksikään ei ollut vielä kiinnittynyt tuossa vaiheessa (esikoisestakin sanottiin synnärillä, että ylhäällä on ja passitettiin vielä kotiin nukkumaan ilman vesiä). Vain keskossyntymässä kuulemma tuo vaara olemassa.

Vierailija
2/5 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo keskossynnytyksessä oleva riski selittääkin miks mulla oli se mielikuva... Siis koska mulla ollut riskiraskauksia ja keskossynnytyksiä, niin siksi mulle vissiin sanottu noin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsivesi menee, ja on napanuoran luiskahtamisen vaara, ei silloinkaan tarvita ambulanssia. Silloin vaan oltava kokoajan makuuasennossa. Voi mennä omalla autolla jos on joku kuskiksi.

Vierailija
4/5 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni lapsivesi viikoilla 30, ja silloin tosiaan mentiin ambulanssilla. :)

Vierailija
5/5 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alueilla,joissa on pitkät välimatkat ajellaan vesien mentyä ambulanssilla, koska näin ehkäistään napanuoran ulosluiskahtamisen vaara. Näin esim. Kainuussa. On nimittäin vähän eri ajella 100km kuin 30km :) Kuunnelkaa siis omaa terveydenhoitajaa/ohjeita sairaalasta. Täältä ei välttämättä saa oikeaa tietoa ohjeiden kirjavuuden vuoksi.