Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA! Keitän elämäni ekaa hilloa ja...

Vierailija
05.09.2011 |

en tiedä kuinka kauan keittää. Heitin litran kurpitsaa ja litran puolukkaa+ kilon sokeria ja pari dl vettä. Otin jo vähän nestettä (2 dl) pois kun se on niin litkua :( Pitäisikö sen saostua keitettässä vai vasta purkissa? Sokeri on tavallista, mutta puolukat vähän raakoja.

Pitääkö metallikannet kuumentaa myös uunissa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olen keittänyt metallikannet, ja ne lasit siis kuumentanut uunissa.

Vierailija
2/4 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuukohan niille jotain pahaa tuolla uunissa? Oletko jäähdyttänyt ne ennen päälle laittoa, vai miten saat ne kuumana lasipurkkeihin? Purkkien pitää tietysti olla kuumia.

Täytänkö ihan piripintaan?

Ja pitääkö kaikki vaahto saada pois. Se ei lopu ikinä. Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä sit lopetan keittämisen... Ja tungen purkkeihin. Peukut pystyyn, et sitä pystyy syödä!

Vierailija
4/4 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunissa kuumennettaessa kansien tiiviste voi 'palaa' tai ainakin kuumentua liikaa. Siksi keitetty vesi on parempi. Täytä purkit piripintaan ja sulje heti ihan tiiviisti.

On sinulla aika valtavasti sokeria. Tiedäthän, että litra marjoja painaa noin puoli kiloa, kurpitsasta en tiedä kun en ole siitä koskaan mitään tehnyt. Jäähtyessään se vasta sakenee.

Luultavasti sinulla jää viimeinen purkki vajaaksi tai purkit eivät riitä ja hilloa jää yli. Ja voi olla, että kaikkien purkkien kannet eivät tule ihan tiiviisti kiinni. Siitä saat sopivasti maistiaiserän jo huomiseksi. Tule sitten kertomaan, miten kävi.