Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillakin talleilla aloittelevat ratsastajat menevät vain ratsastamaan eivätkä hoida hevosta?

Vierailija
05.09.2011 |

Siis menevät suoraan tunnille eivätkä laita hevosta kuntoon tuntia varten? Ihmettelin, kun tuttu sanoi, että tyttönsä tallilla tuo käytäntö. Oma tyttöni käy toisella tallilla, jossa täytyy tulla hyvissä ajoin ennen tunnin alkua, jotta ehtii laittaa hevosen kuntoon. Eikö olisi hyvä opetella alusta lähtien hoitamaan hevosta eikä pelkästään ratsastamaan? Vai mikä on yleinen käytäntö?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis juuri tällainen kokemus että kun olemme tunnin varanneet ja yrittäneet kysellä, että saako neuvoja hevosen laittamiseen niin on sanottu vain että tulkaa paikalle tunnin alkaessa, hevonen on valmis. Nyt olen varannut lapselle vakiotunnin tallilta, josta onneksi sanottiin että tuntia aiemmin saa ja kannattaa tulla hevosta laittamaan ja apua saa.

Vierailija
2/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta kilpaillaan. Pitää olla korkeammalla hierarkiassa, että saa hoitaa hevosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä samaa ympyrä tunnista toiseen apaattisina eli ensimmäinen ja viimeinen hoitaa; välissä useita ratsastajia. Tosi kivaa hevoselle :(

Hyvässä tallissa on hevosten ja ratsastajien määrä suhteutettu sitten, että hevoset ei ole orjan asemassa ja ratsastajat oppivat nuo tuikitärkeät taidot.

Mutta onhan se tietysti mukavaa kun kassa kilahtaa ja muulla ei olekaan väliä.

Vierailija
4/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin ratsastaa, mutten hoitaa hevosta:)

Vierailija
5/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoin on aikaa viettää kolmea tuntia huvikseen siellä tallilla. Kotona odottaa kaikki normaalit kotihommat, lapset ym. hässäkkä. Ei siellä jäädä hepan turpajouhia hivelemään ja harjaa letittelemään. Lisäksi useilla talleilla se tuntiaikataulu on sellainen, että usein hevonen jää seuraavallekin tunnille tai itse haet hevosen edelliseltä tunnilta. Usein ne vakihoitajat (ja varahoitajat ja varavarahoitajat) ovat jo käsi ojossa odottamassa, että pääsevät puunamaan ja pesemään hoitoheppaansa tai haluavat valmistella hepan itse, että kaikki varmasti tulee oikein.

Vierailija
6/6 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni kävi tallilla, jossa kuviteltiin että kaikilta sujuu hevosen varustaminen heti luonnostaan, ilman neuvoja. Ketään ei meinannut koskaan saada auttamaan tai edes neuvomaan kuinka se kuuluu tehdä ja missä on mikäkin tavara. Olisi varmaan hyvä opetella tekemään tuo itse, mutta ei sekään opettamatta onnistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän