Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun työtä ei vaan saa, vaikka kaikki vaatimukset ovat kunnossa

Vierailija
05.09.2011 |

Sain tänään taas yhden ilmoituksen, että työpaikka, jota varten kävin haastattelussa, on mennyt jollekulle muulle. Vituttaa ja masentaa. Olen laittanut hakemuksia kymmeniä (hakenut työtä kesäkuusta lähtien), mutta tämä oli vasta toinen haastatteluni.

Haen tosiaan aktiivisesti työtä, kirjoittelen hakemuksia ja räätälöin CV:itä useamman tunnin joka päivä eri paikkoja varten. Motivaatiotynnyrin pohja alkaa näkyä, vaikka järjellä ajatellen vastahan tässä on pari kuukautta mennyt.

Kertokaahan tarinoita, kauanko jouduitte hakemaan aktiivisesti työtä ennen kuin työpaikan saitte. Tällä hetkellä tuntuu, että en saa koskaan mitään työtä, vaikka tutkinto löytyy, työkokemusta on useammalta vuodelta (olen lisäksi edelleen entisessä työssä) ja suosittelijoitakin olisi...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne hait? Minä sain tänään ilmoituksen, että ottivat minut :)

Tsemppiä ap, kyllä se vielä sinullekin natsaa!

En viitsi tässä tarkemmin eritellä. Onneksi olkoon, jos olit kilpailijani ;)

AP

Vierailija
22/27 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne hait? Minä sain tänään ilmoituksen, että ottivat minut :)

Tsemppiä ap, kyllä se vielä sinullekin natsaa!

En viitsi tässä tarkemmin eritellä. Onneksi olkoon, jos olit kilpailijani ;)

AP

sama homma. Mulla tämä on vasta ensimmäinen "oikea" työpaikka valmistumisen jälkeen.

Varmaan kaikki vinkit tiedätkin, mutta itse tein niin, että kuulutin ihan kaikille etsiväni töitä. Ja lähetin sähköpostia edellisille pomoille, ihmisille joiden kanssa olin ollut työasioissa tekemisissä jne. ja kerroin kokemukseni ja koulutukseni lyhyesti sekä etsiväni töitä. Kokeile, jos et ole tehnyt näin jo. Ja usko siihen, että töitä löytyy vaikka se on vaikeaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä yrittänyt järkätä äitiyslomien ym. lisäks elämääni jaksoja että voisin olla työtön ansiosidonnaisella mutta aina on tullut joku ja väkisin vängännyt työhön tai sitten on tarjottu niin hyvin palkattua ja mielenkiintoista hommaa, etten ole malttanut olla tarttumatta tehtävään.

Vierailija
24/27 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei edes blokkariksi pääse niin pikkusen ihmettelen...

akateeminen ystäväni kävi lukuisissa haastatteluissa ja lähetti vielä useampia hakemuksia ja ihmettelin kun ei tärpännyt.

Pyysin saada nähdä hakemuksen ja ei hyvää päivää, kyllä voi itse sotkea asiansa. Helpompaa on tietysti valittaa vaan ja laittaa juttu toisten syyksi.

Vierailija
25/27 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ollaan liian kauan kotona lasten kanssa. Naiset kaivavat omaa kuoppaansa vaatimalla oikeutta olla kotona putkeen kolmekin vuotta ja vuoden päästä taas ehkä uudestaan sama pätkä. Tämä vaikeuttaa myös lapsettomien naisten työllistymistä.

Asun Keski-Euroopassa ja täällä palkataan kyllä myös lapsentekoiässä (18-45v?) olevia naisia ja he saavat myös vakipaikkoja. Kääntöpuoli on tietenkin se, että äitiysloma on vain 4kk eikä hoitovapaasta ole kuultukaan.

Vierailija
26/27 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain töitä yli vuoden ilman minkäänlaista menestystä.

Lopulta pääsin takaisin vanhaan työpaikkaan. Ottivat sieltä yhteyttä ja pyysivät töihin.

Työnhakuyrityksen menivät aivan harakoille, vaikka nuorempana työpaikan löytäminen oli aina helppoa. Ongelmina minulla olivat alani heikentynyt työtilanne ja ikä.

Vierailija
27/27 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko paikka valtiolla tai kunnalla? Niiden on pakko pitää paikkaa julkisessa haussa, vaikka tosiasiassa palkkaavat jonkun "talon sisältä".

Alkuperäiseen hakemukseeni sain ilmoituksen, että hakijoita oli paljon ja heistä osa kutsuttu haastatteluun, "valitettavasti valinta ei tällä kertaa kohdistunut sinuun" jne. Ilmeisesti tästä hakijamäärästä ei sitten löytynyt sopivaa, kun tismalleen sama ilmoitus on taas netissä. AP

Itse sain kerran vastauksen, jossa sanottiin ettei koulutukseni riitä ko. työhön.

Olisi pitänyt olla paperit koulutuksesta jota itse olin ollut pitämässä (suunnitellut koko koulutuksen, kurssit ja oppimateriaalit ja toiminut vielä kouluttajana) :D