Mikä ärsyttävä tapa SINULLA on, mistä miehesi valittaa?
Meillä mies valittaa siitä, että MINÄ (muka) jätän keittiössä kaikki kaapinovet raolleen tai levälleen... enkä koskaan laita kunnolla kiinni.
On kuulemma ärsyttävää, kun kaikki ovet muka raollaan... en ole huomannut samaa, ainakaan samassa mittakaavassa...
mutta näin kuulemma on, ja yritän parantaa tapani =)
Kommentit (32)
ja tuo lasi unohtuu milloin mihinkin. Mies ihmettelee tätä pöljää tapaani, miksei sitä lasia voi juoda tyhjäksi? Olen kyllä huomannut itsekin, että noita laseja löytyy sieltä täältä ja sitten niitä saa kerätä urakalla tiskikoneeseen... pitäisköhän tästä oppia jotain? =)
Taitaa olla minulle vain pinttynyt tapa, tämä miestäni aina hyvittaa. ;)
Hän tuiskahtaa kömpelöllä suomellaan, että " kun ihminen syö niin syö, ei tee muuta tai menee sekaisin eikä muista että söi" .
Ja oikeassahan tuo on, mutta yritän aina selittää, että ei mulla ole aikaa tehdä näitä asioita peräkkäin. Jäisi lehdet lukematta, jos en järkeistäisi hiukan... seliseli.
Eli jätän kuulemma aina keittiön kaapin ovet auki.
Yleinenkin ongelma naisilla?
Jätän myös yleensä kahvikupin pohjalle jäähtyneen kahvin...
meillä mies jättää ovet auki kuin myös hänen isänsä. Rasittavaa. Keittiö tuntuu ihan sotkuselta kun ovet rempsottaa levällään. JA muutenki jättää tavaroita sinne tänne+vaatteita. Minä sulen sit perästä ovia...
Muusta ei juuri huomauttele, mutta tuohan onkin kyllä ärsyttävä tapa.
Mökötän ja kun hän kysyy, mikä on, vastaan " ei mikään" . Lisäksi jätän mehupurkin pöydälle.
Mies istuu usein autossa odottamassa kun lähdemme johonkin. Mutta minunhan on pitänyt katsoa että lapsilla on asialliset vaatteet yms. ja että ovet ovat lukossa, valot sammutettu, huulipuna, hajuvesi..... =)
Jätän vaatteet ja yleensä kaiken minne sattuu. (Puolustelen, että minä olen kyllä ainoa, joka tässä huushollissa esim. imuroi ja siivoaa muidenkin kuin vain omia jälkiään.) Saan hillittömiä naurukohtauksia, kun mies mäkättää, kun olen laittanut kananmunat tai maidot väärään paikkaan jääkaapissa. Siitä hän raivostuu totaalisesti, hyppii naama punaisena ja karjuu, että koska olemme perhe, meidän täytyy tehdä kaikki samalla tavalla. Jne. Aika paljon muitakin samantyylisiä asioita.
Kaksi kestovalituksen aihetta (ja ymmärrän kyllä miksi, mitenhän sitä ei saa korjattua tapojaan...)
- en kuivaa kylppärin lattiaa suihkun jälkeen > hampaanpesijä kastelee jalkansa/sukkansa
- jätän kasvoveden pyyhkimiseen käyttämäni vanulaput lavuaarin reunalle
Mies saa sitten aamulla töihin lähtiessään etsiä niitä milloin mistäkin...
Tyyliin " minä se vaan olen tällainen paska ja huono äitikin olen ja tyhmä jne."
Toinen huono puoli on asioiden märehtiminen, samojen juttujen vatvominen vuodesta toiseen.
-jätän kaapin ovet auki
-laitan tavarat jääkaappiin väärin
-omenat ja lasit jää joka paikkaan
-vaatteet lojuu missä sattuu
-pakkaan kauppakassit väärin
-maustan ruokaa liian vähän
-en saa leikkiä muiden lasten kanssa,muuta kuin omani,en edes sukulaisten
-ei saa nukkua KOSKAAN.(nukkuu yöt eri huoneessa,ei ole KOSKAAN noussut aamulla lapsen kanssa.Tämä siis,jos en saa lasta hiljaiseksi sekunnissa aamulla.Mies nukkuu myös 2 h päikkärit
-en vaihda petivehkeitä tarpeeksi usein(vaihdan kerran viikossa)
-en pese pyykkiä(pesen joka päivä)
-tuhlaan rahat ruokaan.
-en pysty pitämään lasta pois hänen jaloistaan,että hän saa pelata rauhassa.
-korttia pelatessa on minun syy jos hävitään,kun en tehnyt niin ja niin..
-en anna koskaan ryypätä.(ryyppää joka toinen vkl)
-en anna harrastaa(menee silloin kun haluaa,mulla ei ole harrastuksia..kuka katsois lasta sen aikaa...=(
LISTA ON LOPUTON!
Mutta teilläpä oli miesmäisiä tapoja, mun mieheltä löytyi melkein nuo kaikki.
Mies ei valita mulle juurikaan mistään muusta kuin pullonkorkkien auki jättämisestä (silleen ihan vähän vaan). Mutta meillä on kyllä mies se, joka jättää kaapin ovet auki, laittaa tavarat jääkaappiin sikinsokin jne.
ikinä laita tavaroita paikoilleen, ja jos laitankin niin laitan väärään paikkaan, esim. ruokakaapissa hänellä hyvin tarkka järjestys ja sitten mäkättää minulle jos jauhopussi on väärällä hyllyllä (en yletä " oikealle" hyllylle) tai kahvipaketti on kaksi senttiä liikaa vasemmalla