Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaluokkalainen alkanut vastustella kouluuun menemistä. :(

Vierailija
05.09.2011 |

Syynä saman luokan tyttö joka välituntileikeissä pompottaa ja komentelee koko ajan. Ja nyt kuulin että oli viimeviikolla haukkunut tyttöäni vauvamaiseksi ja koko koulun tyhmimmäksi, kun tämä ei hänen käskystään laskenut liukumäestä jossain vaarallisessa asennossa jossa olisi sattunut maahan tullessa.

Oli myös väittänyt että tyttäreni pitäisi leikata pitkät hiuksesnsa pois, tai nämä irtoaa pääästä kokonaan. (kyseisellä tytöllä itsellään lyhyet hiukset) Mitä tehdä? Käskin tytön kertoa tästä opettajalleen kahden kesken tänään. JA sanoin myös että jos ei uskalla itse kertoa, niin minä voin kyllä ilmoittaa opelle vaikka reissuvihkossa. Mutta halusi kuulemma kertoa itse.

Ääääh. Surettaa ja ärsyttää.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin niitä, jotka tottelee ja niitä, jotka ei. Oma tokaluokkalainen poikani on oman tiensä kulkija, eikä välitä luokkansa pomoilijasta, nykyään moikkaavat ystävällisesti mutta siihen heidän kommunikointi jääkin. Pomoilija ei enää pomota meidän poikaa, koska huomasi sen turhaksi, mutta montaa muuta ressukkaa kylläkin.

Kannattaa tosiaan keskustella opettajan kanssa. Opettajan täytynee ottaa jo näemmä syksyn alussa kiusaaminen yms aiheet vakavaan käsittelyyn.

Ikävä tosiasia kuitenkin tosiaan on, että noita pomottajia riittää aina, ja jos lapsesi on kovin herkkä, niin ongelmia tulee jatkossakin. =( Itse yritän kasvattaa omat lapseni niin, että he eivät kiusaa ja pomota ketään, eivät lähde mukaan jos joku toinen niin tekee, eivätkä myöskään välittäisi liikaa itseensä kohdistuvasta pienestä kiusanteosta vaan pikkuisen kovettaisivat itseään. Vahva itsetunto on hyvä suoja kiusausta vastaan, ja hiukan pitää oppia kestämään ja antamaan takaisinkin (sanallisesti). Miten sitä käytännössä oppii, jos on herkkä luonteeltaan, se tietty on se ongelma... =(

Vierailija
2/5 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaa tytölle,joka kiusaa, että tyttösi kertoo vanhemmille ja opettajalle, jos ei lopeta. Niin, ja sinä tietysti otat yhteyttä opettajaan, ja kerrot että tyttö ei halua mennä kouluun sen takia. Tilanteeseen puututtava heti, ennen kuin menee niin pahaksi, että ei enää mene kouluun. Sinä voit myös saattaa tai hakea lapsesi, ja jos tyttöä näet, voit hänelle sanoa asiasta. Nyt toimintaa. Ei kiusaamiselle !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä: SINÄ ÄITINÄ otat yhteyttä opettajaan, kerrot mitä on tapahtunut ja miten tyttäsi reagoi asiaan ja toisen tytön kiusaamiseen.

Opettajan ON PUUTUTTAVA; sekä taattava tytöllesi hyvä koulun alku, into oppimiseen, sekä pysäytettävä tämä kiusaaja, komentaja ja pompottaja-tyttö.

Meillä oli ekaluokalla paljon pienemmän kuuloisia juttuja, mutta oma poikani koki, että naapurin tyttö jatkaa koulussa välitunneilla sitä kiusaamista mitä kotipihallakin. Huutelua, nimittelyä, irvistelyä.

lapet eivät oleet samalla luokalla, onneksi.

Opettaja otti asiat aivan tosissaan, naapurin tyttö oli muutamassa opettajan puhuttelussa - ilmeisesti myös lapsen vanhemmille asiasta informoitiin. En tiedä.

Mutta homma loppui heti alkuunsa ja poika on saanut jatkaa kouluaan ilman kiusaamista tai pelkoa siitä.

Ja kyllä - hän koki, että se irvistelykin oli kiusaamista, tuskinpa muuten, mutta kyseessä oli tämä naapurin tyttö, joka on nimitellyt, lällätellyt, irvinyt aiemminkin ja kunnostautui siinä juuri ennen koulun alkamista kesällä, homma lähenteli jo törkeää.

Vierailija
4/5 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei myös oma tyttäresi ole sanonut tai tehnyt jotain vastaava ikävää tuolle toiselle?

Itse hämmästyin kun erään tytön äiti puheli koulun pihalla että hänen tyttönsä vaatteita oli pilkattu. Oma tyttäreni oli juuri edellisenä päivänä hyvin surullisena kertonut että tuo samainen tyttö oli haukkunut hänen mekkoaan vauvojen mekoksi. Joskus kiusaamiset ovatkin vastavuoroisia. Se oma lapsi ei vaan välttämättä kerro omaa osuuttaan.

Vierailija
5/5 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kolmosluokkalaisen tytön äiti. Minä soittaisin opettajalle. Keskustelisin asiasta. Otan sen toki huolella esille, niin kuin että sillä tytöllä varmasti huolia/ongelmia jne jos se kiusaa muita koulussa. Voiko hän hyvin jos on tarvetta pompotella toisia? Onko hän näkymätön lapsi?

Se että on tarvetta kiusata kertoo yleensä siitä että jokin on jossain vikana.

Terv. ent. koulukiusattu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi