Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eroaisitko sinä tässä tilanteessa?

Vierailija
05.09.2011 |

Meillä on kaksi lasta. Vanhempi 3-v ja nuorempi vauva.

Minua ärsyttää miehen laiskuus. Esim viikonloppuisin miestä ei meinaa saada sängystä ylös. Koskaan ei nouse itse vaan aina saa tapelun kanssa huutaa ja kiskoa se ylös.

Lisäksi haluaa nukkua päiväunet joka päivä. vauva ei miestä valvota mutta väsymys saattaa johtua siitä että tykkää öisin katsoa leffoja.Mielestäni aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää olla katsomatta öisin ja käydä nukkumaan jos kerran on niin kovin väsynyt aina. Mies on siis AINA väsynyt.

Lisäksi on itsekäs ja pihi. Ei koskaan hoida lapsia oma-alotteisesti vaan aina saa käskeä vaikka vaihtamaan vaippaa. Yleensä kyllä tekee jos on käsketty.

Pihiys se tuntuu vaan pahenevan. Pitää jotain velka listaa johon on kyllä merkattu jokainen minulle ostettu jäätelö. Valittaa myös siitä kun hänen pitäisi nyt alkaa maksaa yksin meidän ruokakulut ja laskut kun olen äitiyslomalla. Töissä ollessani maksoimme puoliksi.

On myös muuttunut helposti suuttuvaksi ja pimahtavaksi. Suuttuu joka asiasta ja alkaa huutaa ja kiukutella kuin pikkulapsi. Tekee tuota myös lasten nähden ja 3-v ymmärtää miten typerästi käyttäytyy mutta mies ei silti ymmärrä lopettaa. Esim kerran 3-v käski sitä pyytää minulta anteeksi mutta eihän tuo ääliö sitä voinut tehdä. Ei ymmärrä lainkaan että vika on hänessäkin vaan kaikki on aina muka minun syytäni.

Mies on nykyään myös jotenkin vainoharhainen. Yhtenä esimerkkinä se että luulee että vauva (2kk) pissaa tahalleen aina hänen päällensä.Vauva on muutaman kerran vaipan aihdossa pissannut.

Sekin ärsyttää että vetää riitoihin aina lapsen mukaan. Jos vaikka hermostun miehelle jostain niin se on samantien selittämässä lapselle että äiti kiukuttelee, äiti on tyhmä jne.

Voikohan mies muuttua enää normaaliksi ja jotenkin siedettäväksi vai olisko syytä erota?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kyllä yksin riitele, mutta uskon että mies on tässä se pahempi osapuoli. Siitä kielii tuo piittaamattomuus jos ei voi edes sitä vauvan vaippaa vaihtaa ilman että asiasta täytyy sanoa.

AP juttele hei sun miehesi kanssa (silleen et lapset ei oo kuulemassa) ja kysy että mikä painaa mieltä ja mitä asialle pitäisi hänen mielestään tehdä. Kerro mitkä asiat painaa sun mieltä. Voit myös kysyä että onko hänestä ero järkevä ratkaisu. Teiltä selkeästi puuttuu kaikki kommunikaatio, yrittäkää korjata se asia jos on vielä korjattavissa.

Ja hei sinä nr.2! Koitas nyt lopettaa se provoaminen että AP olisi nyt se pääpiru tässä. Sulla on oikeus sanoa mielipiteesi, mutta urpo ei tarvitse sentään olla.

Se riitely kun vaan melko usein on ihan ainoa vaihtoehto kommunikoida. Se toinen vaihtoehto sitten on pitää turpa kiinni, alistua ja olla hiljaa. Useimmiten kun vastapuoli (jos on miespuolinen) on sellainen, että mistään ei saa sanoa. Ihan sama vaikka kuinka sanot, että "olisi mukavaa, jos joskus imuroisit". Mies kuulee sen aina "vittu kun et ikinä tee mitään". Ja siitähän ne riidat sitten repeää. Jotenkin nää "riitelyyn tarvitaan kaksi" on ärsyttävän tekopyhiä tyyppejä...

Nimittäin se että lähtee. Mutta sitä ei ehkä ensimmäisenä ratkaisuna kannata toteuttaa...

Vierailija
22/29 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa sen verran, että taitaa mies olla niin lapsellinen ettei kerta kaikkiaan tajua sitä että lasta ei saisi vetää mukaan mihinkään riitoihin.

Taas jälleen kerran äsken nälvi minua lapselle. Yrittää sillä varmaan ärsyttää minua mutta ei tajua, että enemmän siitä on varmaan lapselle haittaa.

Olen tuostakin sanonut varmaan miljoona kertaa, että tuollainen käytös pitäisi lopettaa mutta ei vaan tunnu tajuavan. On niin sekaisin päästään, että luulee että minun haukun miestä lapselle. Ja sitten kostaa tämän.

Äsken tuntui taas siltä, että 3-vuotias on enemmän fiksu kuin 33-vuotias.

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kun se on SINUN, mielenterveyden kannalta "helpompaa".

Vierailija
24/29 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo monessakin viestissä, mies on kipeä, apua hakemahan

Vierailija
25/29 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitkälti kuulostaa masentuneelta, mutta en kyllä ihan kaikkea pistäis masennuksenkaan piikkiin. vaikka voihan tietty olla, että masennus ja väsymys saa hänet sitten vielä käyttäytymään idioottimaisesti. Jos nyt jotenkin saisitte keskusteluyhteyden. mitä jos kirjoittaisit hänelle kirjeen/meilin, jossa yrittäisit ilman syyttelyä kertoa, kuinka huolissani olet tästä tilanteesta ja myös hänestä. usein masentunut ei välttämättä itse tiedosta olevansa masentunut eikä ainakaan sitä, että oma ei-toivottava käytös voisi johtua sairaudesta. mies pitäisi jollain konstilla saada hyväksymään se, että jotain on nyt pielessä. Apu voi löytyä lääkärin, psykologin tai muun terapeutin luota.

Mielestäni tämä miehen mahdollinen masennus tai muu mielen sairaus kannattaa ainakin poissulkea ennen eropäätöstä. ongelmallista tietty on, jos mies ei suostuttelusta, maanittelusta,käskemisestä tai kiristämisestä huolimatta hakeudu hoitoon.

Toivottavasti saisitte yhdessä solmut auki.

Vierailija
26/29 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti en eroaisi. ALLE 3-vuotiaiden LASTEN VANHEMPIEN EI TULE EROTA! Elämä muuttuu vauvavuosien jälkeen radikaalisti, ja parisuhde voi paremmin. Jos ei voi, niin eroatte myöhemmin.

Miehesi piheys kuulostaa rankalta. Suosittelen, että perustatte yhteisen taloustilin, johon molemmat laittaa esim. 70 % tuloistaan ruoka-, lasten ym. menoja varten. Se on oikeudenmukaisempaa kuin puoliksi maksaminen. (Vaikka meillä on kyllä yhteiset rahat kokonaan...)

Vierailija
27/29 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvästi tai sitten stressiä ja paljon esim töissä.

Vierailija
28/29 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ex-mies, mutta kiukuttelen syyksi paljastui toinen nainen, jonka takia halusi erota. Nuorin oli kyllä alle 2-vuotias siinä vaiheessa. En olisi halunnut erota, mutta nyt oikeastaan tuntuu hyvältä. Ja naurattaa millaisen 'saaliin' se toinen nainen saikaan...

Vierailija
29/29 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen kun sinun mies. Ja selvisi että sillä on vaikea masennus. Ja toinen nainen. Ja alkoholiongelma. Pihi se ei ollut, mutta vastuuton raha-asioissaan ja saamaton hoitamaan asioita yleensä. Muutaman vuoden katsoin sitä ja sitten sain tarpeekseni.