Mistä pitkät saapikkaat paksuhkolle pohkeelle?
Onko joku löytänyt pääkaupunkiseudulta pitkiä nahkasaapikkaita, jotka menisivät keskivertoa paksumpaan pohkeeseen. Eli L mitoitusta kaipaisin varteen.
Kommentit (27)
""Saapikas poikkeaa saappaasta vartensa pituuden osalta. Saapikkaan varsi on yleensä enimmillään säären puoleen väliin asti, kun saappaan varren pituus voi olla huomattavasti suurempi. Saapikkaan tai saappaan ulkonäöllä ei siis ole merkitystä kun määritellään kumpaan “kastiin” jalkine kuuluu. Saappaan varren pituus voi yltää säären yläosaan, polven korkeudelle ja joissain erikoistapauksissa myös reiden yläosaan asti. Esimerkiksi lehmipojat voivat tarvita reisikorkuiset saappaat ja hevosratsastaja lähes polvikorkuiset saappaat. Maiharit eivät yleensä tarkoita saappaita eivätkä ne ole saapikkaitakaan, sillä ne ovat maihinnousukengät, eli varrelliset kengät.""
Mutta sama ongelma on minullakin kenkien suhteen. Kenkäkokoni on pieni (36), ja useimmissa saappaissa on sitten varretkin liian kapeat. Esim. 38-koon saappaiden varsi taas yleensä olisi sopiva. Eivät jalkaterän koko ja pohkeen koko kasva ihan yksi yhteen.
Kumisaappaitakin saan sovittaa monta mallia, että pohje (+ housunlahje) mahtuu.
www.duo.com Todella hyviä, ja tosi nopea toimitus kotiin (pari päivää kotiovelle). Mun pohkeenympärys on jopa 42 cm vaikka en ole lihava, tuo on ainoa mistä löytyy tarpeeksi laajat varret - silti istuvat.
Eivät ihan niin laadukkaita kuin Gaborin ja Clarksin kengät, mutta kohtuuhintaisia ja trendikkäitä. Kaupassa hyvä ja nopea palvelu. Ja valitettavasti näille mun pohkeille ei itse oikein voi tehdä mitään. Muuta kuin liikunnalla leventää lisää. Kokemusta on. t. pohkeenympärys 42,5 cm, 55 kg/165 cm
Mä aloin epäillä tuota edellisessä viestissä ilmoittamaani pohkeenympärystäni, joten oli pakko tarkastaa asia. Onneksi se olikin "vain" 39,5 cm. Mutta koska kengänkokoni on 37, siinä koossa minulle sopivia saappaita harvoin löytyy.
Kumppariongelma on mullekin tuttu. Tretornilta onneksi on löytynyt sopivia leveävartisia kumisaappaita.
t. 20
Vierailija kirjoitti:
Reisiäkin on helpompi kutistaa kuin pohkeita. Mulla on ainakin niin pallot pohjelihakset, että saapaostoksilla on aina yhtä tuskaa.
Täytyypä aloittaa sekin savotta taas kohta... Josko tänä talvena löytäisi hyvännäköiset nahkasaappaat.
Nahkasaappaat maksaa paljon. Yleensä saappaat ovat jotain keinonahkaa ei aitoa nahkaa.
mutta mun ei ole "kuin" 36cm. Kiitos tästä, en stressaa asiasta niin sitten enää. :)