Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa eilinen Slummien Miljonääri hyvä leffa!

Vierailija
05.09.2011 |

Ja miten kauniisti kuvattu, tosi hieno.

Tykkäsin.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa englantia.

Vierailija
82/104 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää maahan on täynnä IDIOOTTEJA!

Huonoa huumorintajua vai sitä, että noin 1 av-mamma pitää slummileffaa totena? Taidat olla tosikko ja itse se idotiootti?

Ketjusta löytyy ehkä yksi idari, jonka mielestä slummielokuva oli fiktiota. Näkeehän sen sokea Reettakin, että dokumentti oli valokuvantarkka kopio todellisuudesta. Ja ei kai ohjaaja, joka on koko uransa ohjannut vain dokumentteja, yhtäkkiä vaan ala tehdä fiktiota.

Muistatteko ne tuskan huudot Beach-dokkarissa kun hai puraisi miestä jalasta? Ei mitenkään voinut olla näytelty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää maahan on täynnä IDIOOTTEJA!

Huonoa huumorintajua vai sitä, että noin 1 av-mamma pitää slummileffaa totena? Taidat olla tosikko ja itse se idotiootti?

Ketjusta löytyy ehkä yksi idari, jonka mielestä slummielokuva oli fiktiota. Näkeehän sen sokea Reettakin, että dokumentti oli valokuvantarkka kopio todellisuudesta. Ja ei kai ohjaaja, joka on koko uransa ohjannut vain dokumentteja, yhtäkkiä vaan ala tehdä fiktiota. Muistatteko ne tuskan huudot Beach-dokkarissa kun hai puraisi miestä jalasta? Ei mitenkään voinut olla näytelty.

Taisin sittenkin olla itse idiootti ja ilonpilaaja - tämä ei toistu!

T. 80/81

Vierailija
84/104 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pilata hyvää dokkarikeskustelua, mutta pakko heittää kommentti tuohon pyykkäysproblematiikkaan. Olen itse kierrellyt muutamassa Kaakkois-Aasian slummissa ja hämmästellyt kuinka puhtaita ja siistejä ihmisiä asuu niissä karseissa aaltopeltiriepuhökkeleissä. Jotenkin ne vaan saa vaatteensa hohtavan valkoisiksi, ihan oikeasti. Joten siinä suhteessa leffa ei ollut epäuskottava.

Vierailija
85/104 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pilata hyvää dokkarikeskustelua, mutta pakko heittää kommentti tuohon pyykkäysproblematiikkaan. Olen itse kierrellyt muutamassa Kaakkois-Aasian slummissa ja hämmästellyt kuinka puhtaita ja siistejä ihmisiä asuu niissä karseissa aaltopeltiriepuhökkeleissä. Jotenkin ne vaan saa vaatteensa hohtavan valkoisiksi, ihan oikeasti. Joten siinä suhteessa leffa ei ollut epäuskottava.

Olisit käynyt vakoilemassa mitä pesuainetta ne käyttää...

Vierailija
86/104 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niil on ni jännä elämä, ja täällä joku kyselee, että parantuuko Tepanie syövästään. Tuleex se täälä Suomes sit jotenkin viiveellä eikä livenä?

Vierailija
87/104 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit käynyt vakoilemassa mitä pesuainetta ne käyttää...

huuhteluveteen lisataan vahan sinista varia mika saa valkoisen nayttamaa valkoisemmalta. Googleta 'laundry bluing'.

t. Intiassa asunut.

Vierailija
88/104 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Must ihan paras dokkari on Titanic!

Ja on tosi mielenkiintoista nähdä, että siihenkin aikaan oli ihan hyvät kamerat, vaikka jotkut muuta väittää. Mutta sillä kuvaajalla on kyllä ollut todella kylmä luonne kun ei pelastanut hukkuvaa. Tai ehkä se sitten tiesi, ettei se mies kuitenkaan hukkunut, kun se sitten myöhemmin tosiaan rantautui ihan ehjänä tropiikissa.

Sen dokkarin päähenkilö se vasta tyrkky on, tämä Jamal jää kakkoseksi. Mutta kyllähän se tietty elääkin ihmeellistä elämää, jota on kiva meidän vähän tavallisempien seurata. Tosi kiva että esim. Inception tehtiin, koska se on kyllä todella tajunnanräjäyttävä todellisuuden kuvaus.

Vierailija
89/104 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastunut Shakespeare

Vierailija
90/104 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut täysin epäeettistä mennä pelastamaan se hukkuva. Jos hukkuva olisi hukkunut, kun dokumentaristi ei olisi ollut paikalla, on hänen hukuttava vaikka dokumentaristi olisikin vieressä.

Vierailija
91/104 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tama kirjoittaja oppi laksynsa, eika koskaan tule epailemaan av:n totuuksia.

Toivotan hanelle myos hyvia dokumenttienkatseluhetkia.

Naista kevyista dokkareista kuten Slummien miljonaari on hyva aloittaa ja siirtya sitten historiallisiin dokumentteihin kuten juuri Titanic tai Gladiaattori. Itse katsoin juuri Kleopatra-dokkarin ja ajatella etta jo silloin pystytttiin filmaamaan varifilmille.

Tahan ihmeeseen verrattina jopa intialaiset pesupahkinat jaavat toisiksi.

Jatkukoon tama keskustelu kaikkien meidan elokivaharrastajien iloksi viela pitkaan.

Vierailija
92/104 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa suomalaisetkin dokkareita tehdä. Tiedättehän sen viimevuotisen dokkarin joulupukista, Rare Exports. Siinä on asiallista ja todenmukaista kuvaa siitä mitä meidän ihan omassa kotimaassakin tapahtuu, ei tarvitse edes lähteä maan rajojen ulkopuolelle jos eksotiikkaa etsii.

Vierailija
93/104 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niil on ni jännä elämä, ja täällä joku kyselee, että parantuuko Tepanie syövästään. Tuleex se täälä Suomes sit jotenkin viiveellä eikä livenä?

Mutta Amerikassa on kello 10 tuntia vähemmän kuin meillä, niin kyllähän amerikkalaiset silloin tietävät aikaisemmin mitä Forrestereille tapahtuu. Siksi niitä spoilereita aina kysellään ;-)

Vierailija
94/104 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olisi hienoa jos saataisiin Danny Boyle tekemään dokkari Timo Soinista! Hahmo saisi vähän uskottavuutta ja oppisi englantia. Mistähän Mr Boylen yhteystiedot saisi että voisin ehdottaa tätä dokumentti-ideaa?

Mutta onhan Soinista tehtykin dokumentti. Hänhän esiintyi toisessa klassisessa dokumenttisarjassa, joka tutkiskeli elämää kauan sitten kaukaisessa galaksissa. Tosin ei hän siinäkään englantia kovin hyvin puhunut. Onneksi kuitenkin sen dokkarin jälkeen Soini on saanut painonsa ja kasvojen alueen motoriset ongelmat kuriin niin että kuolaa ei enää valu muuta kuin Kreikan vakuus- ja mamuasioista puhuessa.

Se Tähtien Sota-sarja taitaa muuten olla ihan vaikuttavimpia dokkareita, vaikka juuri aika- ja paikkatietoja siinä annetaan hyvin epätarkasti :-(

Vierailija
95/104 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtien Sota tosin on jo vanha dokkari . Timo Soini on ehtinyt muuttaa nimensa Jabba Hutista ( vai mika senyt olikaan)Timo Soiniksi . Siksi ei tullut mieleeni heti tama poliittisista konflikteista ja vallanhalusta kertova dokkari-sarja.

Kiitos siis tasta muistutuksesta. Toivottavasti nama dokkarit uusitaan pian, ovat taas niin ajankohtaisia.

Itse asiassa olisi hienoa jos saataisiin Danny Boyle tekemään dokkari Timo Soinista! Hahmo saisi vähän uskottavuutta ja oppisi englantia. Mistähän Mr Boylen yhteystiedot saisi että voisin ehdottaa tätä dokumentti-ideaa?

Mutta onhan Soinista tehtykin dokumentti. Hänhän esiintyi toisessa klassisessa dokumenttisarjassa, joka tutkiskeli elämää kauan sitten kaukaisessa galaksissa. Tosin ei hän siinäkään englantia kovin hyvin puhunut. Onneksi kuitenkin sen dokkarin jälkeen Soini on saanut painonsa ja kasvojen alueen motoriset ongelmat kuriin niin että kuolaa ei enää valu muuta kuin Kreikan vakuus- ja mamuasioista puhuessa.

Se Tähtien Sota-sarja taitaa muuten olla ihan vaikuttavimpia dokkareita, vaikka juuri aika- ja paikkatietoja siinä annetaan hyvin epätarkasti :-(

Vierailija
96/104 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti lisata, etta minusta timo soinin paino ja kuolaamisongelmat eivat valitettavasti Jabba-ajoista ole juuri parantuneet.

Vierailija
97/104 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti lisata, etta minusta timo soinin paino ja kuolaamisongelmat eivat valitettavasti Jabba-ajoista ole juuri parantuneet.

Hän on aikojen saatossa jotenkin kuivunut ja ylipäänsä kutistunut. Jotenkin hän on silti kovin epäuskottava, eikä ilmiselvästi näytellyt tv-esiintymiset ole lainkaan lisänneet hänen hahmonsa uskottavuutta. Hänen vuorosanansa vaan ovat niin auttamattoman kökköjä, että heti näkee, ettei tuollainen höpisijä voisi koskaan olla oikeasti kansanedustaja.

Vierailija
98/104 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut täysin epäeettistä mennä pelastamaan se hukkuva. Jos hukkuva olisi hukkunut, kun dokumentaristi ei olisi ollut paikalla, on hänen hukuttava vaikka dokumentaristi olisikin vieressä.

Mutta kyllä sillä Spielbergillä ainakin on ollut kova ammattietiikka silloin kun se Schindlerin listaa kuvasi. Toki on tärkeää, että noista ihmiskunnan historian mustimmistakin hetkistä on jäljellä dokumentaarista aineistoa. Ilman dokkareita ei natsejakaan enää kukaan muistaisi.

Vierailija
99/104 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh.

Vierailija
100/104 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panettaako? Haluatko pilkun?

Vanha leffahan se jo on. Ei se ole eilinen vaikka eilen olisi sattunut telkasta tulemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän