Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tai miten huomasitte Cipralexin (tms) alkaneen toimia?

Vierailija
04.09.2011 |

Olen nyt syönyt Cipralexia puolitoista kuukautta lievään masennukseen ja sosiaalisten tilanteiden ahdistukseen, enkä ole ihan varma toimiiko se. Mielialani on kyllä suht hyvä, mutta edelleen vieraammille ihmisille puhuessa ahdistaa. Kysyin mieheltäni asiasta, ja hänen mukaansa mielialani vaikuttaa melko samalta kuin ennen, mutta ainakaan negatiivistä kehitystä ei ole. Väsyttää vaan ihan hitosti koko ajan ja haukottelen jatkuvasti :/

Huomaako sen ihan konkreettisesti kun lääke alkaa toimia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on käytössä Sertralin, mutta luulisin, että nämä lääkkeet alkavat tehota aika samoissa ajoissa. Minulle psykiatri sanoi, että masennus, ahdistus helpottavat ja toimintakyky palautuu hieman eri tahtia. Pari viikkoa, reipas kuukausikin voi mennä ennen kuin mitään tehoa tuntee. Ensin kai saa yöuniansa takaisin ja masennuksen oireet helpottavat ja sitten vasta toimintakyky. Eli pitkä prosessi tuo voi olla. Olon kohenemista ei välttämättä itse huomaa heti. Kehoittaisin varaamaan ajan ihan psykiatrilta, jolle voit kertoa oireistasi, ja joka osaa päätellä, ovatko lääkkeet ollenkaan helpottaneet. Voi myös olla, että annostus ei ole oikea ja siksi lääke ei tepsi. Jostain olen myös lukenut, että aivan lievimmissä masennustapauksissa lääke ei välttämättä tehoa ollenkaan vaan silloin keskusteluapu on parempi ratkaisu. Ahdistuksen hoitoon saatat tarvita suurempaa annostusta, mutta psykiatri osaa tässä auttaa. Itse ei pitäisi joutua miettimään, tehoaako troppi vai ei, vaan sinun tulisi olla lääkärin (mielellään psykiatri, yleislääkäri harvemmin tuntee ahdistuksen/masennuksen lääkehoitoa kovin syvällisesti).

Vierailija
2/5 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää itkeskellyt aamuisin ja pystyin nukkumaan täyspitkiä yöunia. Ero entiseen oli selvä. Saattoi tosin olla plasebovaikutuskin - ehkä tuntui vain hyvältä, että sain viimeinkin hoitoa ja edes joku ymmärsi ja välitti, siis lääkäri. Muutamassa viikossa aloin jo tuntea tyytyväisyyttä ja iloakin hetkittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehkä 2-4 viikon kuluttua itkettänyt niin helposti enää. Sitten lisättiin annostusta jos ois tuottanut parempaa tulosta. No ei mielestäni tuonut kun enemmän haittavaikutuksia mutta olo oli suht normaali, lopetin lääkkeet... blaa, blaa mutta yhä hengisä ja kukaan ei huomaa enään mun pahaa oloa. JEE!

Vierailija
4/5 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä lääke ei auta

Vierailija
5/5 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisiköhän sinulla nostaa annosta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan