d-vitamiinia 20mikrogrammaa aikuiselle vuorokaudessa?
Onko liikaa?
Ostin kalkkia, jossa on d-vitamiinia 10 ug.
Ja jos otan monivitaaminin samalla, tulee toinen 10ug d-vitamiinia lisää.
Kommentit (14)
Mä syön tuon määrän ja paljon ylikin. Olen myös mittauttanut D-vitamiinin määrän verestä ja ei minulla ylity, ei ole edes yltänyt luuston tarvitsemaan määrään.
Onko liikaa?
Ostin kalkkia, jossa on d-vitamiinia 10 ug.
Ja jos otan monivitaaminin samalla, tulee toinen 10ug d-vitamiinia lisää.
Nappasin vielä "jälkiruuaksi" Möllerin kalaöljykapselin, ja siinä taisi tulla vähän alle 10ug lisää.
Risto Laitila sanoi ohjelmassa oman mielipiteensä, eli 50 mikroa päivässä on vielåä ihan turvallista aikuiselle.
onhan tuo hassua että er tahot sanovat ihan eri asioita, kuten rasvojenkin suhteen...
Itse syön 30mikroa ja taapero 10, välillä 20.
voi ottaa 1ug/painokilo. Suomessa on edelleenkin liian alhaiset d-vitamiinin saantisuositukset.
voi ottaa 1ug/painokilo. Suomessa on edelleenkin liian alhaiset d-vitamiinin saantisuositukset.
kun d-vitamiinit merkitään tolla ihme kokero ug:lla mut suosituksissa puhutaan sit mg:stä? Eli miten tietää paljonko tuo 10 ug on mg:ssä?
Suositukset ovat käsittääkseni muuttumassa siihen suuntaan, että annoksia nostetaan jopa 150:een
Mikrogramma ?g miljoonasosa grammasta Esimerkiksi tiettyjen vitamiinien päivittäinen saanti
Milligramma mg tuhannesosa grammasta Esimerkiksi lääketablettien sisältämät ainemäärät.
Sekin on liian vähän. Apteekista sanoivat, että nyt syksyllä pitäisi tulla uudet suositukst, 30 mikrogrammaa.
Eikä ole flunssaa näkynyt. Lapsetkin saavat vähintään 30 mg.
Koska olen kuullut, että se on enimmäissuositusmäärä, mutta nyt sain uutta tietoa, kiitos siitä. D-vitamiini on erittäin tärkeää mm.masennuksen hoidossa.