Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko haittaa jos pesen vain kerran päivässä vauvan pepun? joka vaipassa kakkaa

Vierailija
03.09.2011 |

ja vessamme ja lavuaari ovat onnettoman pieniä.. vauvakin itkee aina kun pesen pepun vedellä vessassa. hoitopöytä on makuuhuoneessamme. jokaisessa vaipassa on kakkaa, vauva on 3 viikkoa vanha. olen pyyhinyt kakat pois natusan kosteutus/puhdistus pyyhkeillä (first touch extra sensitive wipes).. ainakaan iho ei punoita.. voiko olla jotain haittaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pestään 7-kuiselta vauvalta pylly aina aamulla herättyämme ja illalla ennen nukkumaan menoa. Lisäksi tietty jos tulee kakat.

Vierailija
2/17 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo pyyhkeet sisältävät vain kemikaaleja eivätkä ainakaan puhdista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäiseltä tarvikaan pestä pyllyä jatkuvasti kun kakka on hieman erilaista kuin isommalla. Mut pesisin kuitenkin sen pari kertaa päivässä.

Vierailija
4/17 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä pesisin vedellä ainakin aamua iltaa tuossa tilanteessa. En tiedä mitä kemikaaleja nuo koesteuspyyhkeet sisältävät mutta tusin ne kovin terveellisiä on jatkuvasti käytettynä.

Itse "tein" herkkäihoisille lapsillemme tarvittaessa kosteuspyyhkeet niin että lisäsin tavalliseen paperinenäliinaan vähän apteekista ostettua perusvoidetta ja pyyhein sillä.

Ennen vanhaahan olisi pyyhitty kostutetulla rätillä.

Vierailija
5/17 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme kuukautta, pestiin vedellä vain kerran, pari päivässä, ettei olisi ollut liian rasittavaa. Meidän vauvan iho kesti hyvin, mutta sehän on yksilöllistä.

Vierailija
6/17 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyyhkäisin pepun vaipan puhtaalla reunalla jos oli ihan pienet kakat. Näin myös neuvolatäti teki ja sanoi ettei tarvi aina pestä, riittää välillä pelkkä pyyhkäisy. Eri asia jos kakka on oikein levinnyt koko pepun laajuudelle. Silloin on helpompi pestä vedellä. Hyvin on peppu kestänyt.

Vierailija
7/17 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kerta. se tulee sitten se ihottuma yhtäkkiä ja tosi harmillinen. me kanssa käytettiin alussa vaan noita liinoja ja siinä sitten itkettiin koko perhe kun vauvan peppu puanen. eli vesi vanhin voitehista

Vierailija
8/17 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse "tein" herkkäihoisille lapsillemme tarvittaessa kosteuspyyhkeet niin että lisäsin tavalliseen paperinenäliinaan vähän apteekista ostettua perusvoidetta ja pyyhein sillä.

Ei tarvitse edes ostaa apteekista perusvoidetta. Itse käytin oliivi- tai manteliöljyyn (käsittelemättömiä luonnontuotteita) kostutettuja paperinenäliinoja. Hyvin toimi.

Vierailija
9/17 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä on extrapieni lavuaari ja mun mielestä siinä on ollut kaikista helpointa pestä vauvan pylly. Jalat ulkopuolelle roikkumaan ja vauva "istumaan" lavuaarin reunalle ja sitten huiluttamaan vettä.

Mä en todellakaan noin pienen vauvan pyllyä pääsääntöisesti pesisi kosteuspyyheillä. Korkeintaan jossain reissussa.

Vierailija
10/17 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka joka toinen pyyhkeillä. Itse vieroksun hiukan noiden pyyhkeiden kemikaaleija, mutta toisaalta jatkuva vedellä lotraaminen kuivattaa ihoa. Pesisin kuitenkin selkeästi useammin kuin kerran päivässä.

Tiedätkö mitä vauva itkee? Voisiko ote tuntua lapsesta huterolta ja häntä pelottaisi? Tai jos vesi (tai huoneen ilma) on turhan kylmää tai kuumaa, tuon ikäiset ovat vielä hyvin tarkkoja kehonlämpöisyydestä. Jos ote ja lämpö hyvä, eli ei varsinaista epämukavuutta, niin ei se vauva pelkän pepun pesemisen itkusta rikki mene ja varmaan rauhoittuu heti kun saa pyyhkeen takamukselle ja molemmat kädet kantamaan :)

Vierailija
11/17 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et pesisi?

Pesin aina lapsen oli tullut pissat tai kakat. Atooppisen lapsen kanssa kävin suihkussa aamulla ja illalla sekä tämän päälle lumiukko rasvaus. Eikä se haitannut vaikka vein tytön reippaasti ennen seitsemään hoitoon (itselläni alkoi työt kello 7) niin samat aamu rutiinit läpi, tosin hoidossa sai aamupalan. Joskus halusi jotain pientä syötävää ennen kuin pääsi hoitoon.

Vaipan vaihdoin jälkeen oleva pesu on ihan tosta vaan touhua, ihanaahan sitä on olla puhdas!

t.isä

Vierailija
12/17 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pessyt vedellä, iho pysyi hyvänä.

Vierailija
13/17 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meillä menee makuuhuoneesta vessaan ja takaisin.. jospa on kylmä?

ja vaihdan vaipan 2-3 tunnin välein. tää vauva kakkaa 1-2 tunnin välein. kunnon keltaista maitokakkaa.

-ap

Vierailija
14/17 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten kosteuspyyhkeet. Ei ikinä iho-ongelmia ja elämä paljon helpompaa kuin taiteillessa vessassa veden lämmön kanssa.

En voi uskoa, että vauvojen peppupyyhkeissä olisi sen enempää kemikaaleja kuin hanavedessä (joka muuten on eri tavoin kloorattua ja puhdistettua).

Vierailija
15/17 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen kans olin tiukasti vesipesun kannattaja. Olishan se varmaan parempi, jo senkin takia että nuo kosteuspyyhkeet on sekajätettä, ja kalliimmaksi tulee kuin vesipesu.

mutta meillä kans vauvalta 4vkoa sitä maitokakkaa tulee melkein joka pierun yhteydessä, joten en jaksa mennä alakertaan pesulle, vaan kosteyspyyhkeillä pyyhin ja hyvin toimii. Ja kaksivuotiasta ei voi jättää yksin yläkertaan, joten hänen pitäis tulla joka pesun yhteydessä mukaan....liian vaikeaksi menee.Esikoisella oli itse asiassa hieman vaippaihottumaakin, vaikka pestiin vedellä, mutta tällä kertA sitä ei ole ollut. vedellä pesen pari kertaa päivässä, tai jos on kakat levinnyt ympäri vaippaa.

Riippuu niin vauvan ihosta ja suolen toiminnasta, mikä toimii kenellekin.

Vierailija
16/17 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa pesin alkuun vedellä ja vähän isompana aamu- ja iltapesu ja loppuajat kosteuspyyhkeillä. Hyvin sujui ja peppu ei koskaan punottanut.

Kuopus kakkasi 12 kertaa päivässä! Nopeasti vesipesun kanssa alkoi punottaa jalat ja peppu, kosteusvoidetta piti alkaa käyttää jo ihan pienelle. Siirryttiin sitten noihin liinoihin ja meni pari kuukautta hyvin, mutta sitten se peppu alkoi punottaa oikein työkseen, ja nyt ollaan sitten yritetty tasapainoilla melkein vuoden välillä vesipesujen ja välillä liinojen kanssa. Hetken vesipesu oli parempi, mutta nyt taas täytyy pohtia. Meidän kuopus kakkaa siis edelleen 4-5 kertaa päivässä ja ikää on 1,5 vuotta.

Vierailija
17/17 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä on huuhtaistu vauvojen peput aina vaipanvaihdon yhteydessä, jos ollaan oltu kotona.

Helpompaahan se hyvänen aika on huuhtaista kuin kaivaa jotain kosteusrättejä esiin ja pyyhkiä niillä.

Kuinkahan moni aikuinen ei haluaisi persettään pestävän, jos vaipoissa on?