Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v 2kk herää aamuisin 5.20-5.45, miten pitkittää unta?

04.11.2005 |

Tyttö on alkanut heräilemään todella aikaisin aamulla. Häntä ei saa takaisin unten maille ei sitten millään , vaan heittäytyy ihan hysteeriseksi huutokimpuksi. Tätä jatkunut nyt kolmisen viikkoa. Menee kyllä ihanan hyvin nukkumaan n.19.45 ja nukahtaa aina heti. Mutta aamulla aikaisin herääminen alkaa ottaa jo itsellekin koville, koska olen raskaana 28:lla viikolla ja työelämässä vielä jonkin aikaa. Päivähoidossa ovat siirtyneet yksiin päiväuniin (2.5t yleensä) tästä viikosta lähtien, eikä sillä ole mitään vaikutusta yöuniin. Ajattelin että aamuyöstä se pidentäisi unta, mutta ei mitään eroa aikaisempaan. Öisin yleensä kerran käyn etsimässä hänelle tuttia, muuten nukkuu suht hyvin, vääntäen ja kääntäen ja äännellen unissaan. Ennen nukkui siis n20-07, nyt n 20- 05.30. Yöunet ovat olleet n 7kk samanlaisia ennen tätä muutosta. Onko kokemusta miten yöunta saa pidennettyä? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Mimosa

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen keskusteltiin samasta asiasta, tais olla otsikolla aikaiset aamuheräämiset tai jotain sinnepäin. Sieltä löytyy pitkä liuta kohtalotovereita.

Meillä on ihan sama tilanne ja saman ikäinen tyttö. Minäkin olen raskaana, en kuitenkaan ihan yhtä pitkäällä. Neiti herää joka aamu 5-6 eikä siinä auta yhtään mikään. Ollaan kokeitu. Mennä myöhemmin nukkumaan, aiemmin nukkumaan, enemmän iltapalaa, vähemmän iltapalaa, pitemmät päiväunet, lyhemmät päiväunet., ollaan ulkoiltu ja leikitty, ollaan rauhoitettu iltoja jne. Ihan kaikkea on kokeiltu eikä mikään auta.

Itselläkin tämä tilanne stressaa ihan kauheasti. minä en todellakaan ole parhaimmillani klo 5.30, mutta ei kait tässä autoa muu kuin sopeutua :( Tsemppiä kuitenkin teille.

Bea

Vierailija
2/6 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkumaan illalla klo 20 vai 21. Pakko yleensä käydä jo klo 20 kun on niin väsyksissä. Ennen nukkui hyvin, heräsi aamulla aikaisintaan 7, yleensä vasta 8 maissa. Nykyisin meillä herätään klo 6 ! ei todellakaan kivaa... poikaa ei vaan kertakaikkiaan enää nukuta... etenkin sillon pännii kun on menossa töihin/hoitopaikkaan vaikka vasta 10 tai myöhemmin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko lapsenne nukkuu vuorokaudessa? jos yöllä nukkuu 10 tuntia ja päivällä 2,5 tuntia niin se on jo 12,5 tuntia/vrk.

meillä herätään myös 5.30 - 6.00. lapsi on nukkumavalmis klo 20.00 viimeistään joten sillon on pakko nukkumaan laittaa ja nukkua pötköttää sitten sen 10 tuntia. päivällä nukutaan keskimäärin 2,5 tuntia.

tänään tosin sain nauttia ihanasta poikkeuksesta: tyttö heräsi 6.45, ai sitä juhlan tunnetta! ollut koko päivän pirteämpi kun ei ole tarvinnut ennen kuutta pinkaista ylös sängystä :-)

tsemppiä kaikille aamukukkujille!

Vierailija
4/6 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytteli nukkuu tosiaan ehkä 9.5 yöunet ja 2.5 päiväunet eli 12 t vuorokaudessa. Olen keskustellut joidenkin äitien kanssa, eikä kelläkään ole ollut tätä onkelmaa. Helpotti kyllä kuulla että muitakin samanlaisia lapsia löytyy...joten äidin ja isin täytynee sopeutua asiaan, kun tyttö on muuten vallan virkeä ja ihastuttava pakkaus.

Mimosa.

Vierailija
5/6 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pojalla noin vuoden vanhana tuollainen vaihe, kuudelta ylös joka aamu, vaikka olis nukkunut kuinka vähän aikaa. Oli muutenkin uniongelmainen pienenpänä. Mutta kun lähestyi puoltatoista vuotta, niin alkoi nukkumaan kuin tukki. Nyt meillä mennään nukkumaan 21-22 ja herätään 9-10! Olen siis kotona hoitamassa, joten ei tarvitse herättää aamulla. Ja päivällä 1,5-2 h päikkärit. Eli voipi olla väliaikaista ja taas normalisoitua nuo unet! Jaksamisia..

Vierailija
6/6 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen on jo 3 v. 9 kk ja on aina ollut järjettömän aamuvirkku sekä lisäksi vähäuninen. Aamuherätys on aina klo 5, aika ajoin pyrkii jo neljältä (!!!) ylös, silloin pidän väkisin sängyssä. Tämä on ihan kamalaa, koska itse en ole mikään aamuihminen, isänsä tosin on :) Meilläkään ei auta yhtään mikään, päikkäreitä ei enää juuri nukuta ja vuorokauden unimääräksi tuntuu riittävän 8-9 tuntia. Iltaisin poitsu sammuu kuin saunalyhty kahdeksan jälkeen.