Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äitini kertoi tänään

Vierailija
03.09.2011 |

raskaudenkeskeytyksestä, minulla olisi kuulemma voinut olla sisko.... jumalauta miksi se kertoo nyt kun mä oon melkein 40 vee? Tää on niin vanha asia ja nyt se vasta kertoo. Miksi kertoi ollenkaan, tuli kamala olo!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin keskeytys ja kolme keskenmenoa, mitä sitten? Olisi voinut sitä tai olisi voinut tätä...

Nyt on sitä mitä on ja se on tärkeintä.

Vierailija
2/16 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse halusi päästä lapsesta eroon :( Sattuu niin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin äiti sai kaksi "lasta" minun jälkeeni. Toinen oli rypäleraskaus ja toinen keskenmeno pesuvatiin. Mutta sainpa 3 sisarusta lisää ja ymmärrän äidin murheen menetettyjen raskauksien myötä.

Hänelle sanottiin 1973 Ruotsissa, että raskaaksi ei saa enää tulla, on tultava keskeytykseen. Eivät menneet vaan pitivät salaa raskauden seuraavasta ja sitten syntyi maailman mainioin pikkuveli.

Vierailija
4/16 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen kans että miksi edes kertoo tässä vaiheessa, tai ylipäätänsä. Purkaako hän nyt vasta elämänsä solmuja? Mutta ne pitäisi purkaa jollekin ammattilaiselle, ei omalle lapselle, jota ne voi satuttaa niinkuin sinua nyt teki.

Itse mietin joskus pystynkö koskaan kertomaan - ja luulen että turhaa: 5-vuotiaalle pojalleni keskenmenosta, joka tapahtui ennen kuin hänen syntymäänsä. Poikani on useaan otteeseen toivonut ISOSISKOA..! ja enempää lapsia ei tullut hänen jälkeensä.

Vierailija
5/16 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainoa lapsi, ja jos saisin tietää että syntymätön pikkusisarukseni on abortoitu "vain" siksi että vanhemmat ajattelivat etteivät jaksaisi toista, niin en ymmärtäisi lainkaan ja jossittelisin lopun ikääni menetettyä sisarusta.

Jos taas tuo keskeytys olisi tapahtunut äitini ollessa tosi nuori tai sikiön sairauden vuoksi, niin sitten olisin ollut ymmärtäväinen äitiä kohtaan, puhunut nainen naiselle.

Vierailija
6/16 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se siinä vasta pahin onkin, ei mitään syytä!

Vierailija
7/16 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se siinä vasta pahin onkin, ei mitään syytä!

Kuinka paljon aikaisemmin jos ennen ja minkä ikäinen olit jos jälkeen?

T. edellinen

Vierailija
8/16 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini kertoi hiljan, että isälläni oli minua muutaman vuoden vanhempi lapsi toisen naisen kanssa (vanhempani olivat silloin jo naimisissa), mutta lapsi kuoli vauvana (ilmeisesti kätkytkuolema). Mä olen myös nelikymppinen.

Sanoisin, että pistän astetta paremmaksi.

Vierailija
9/16 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta äitisi on varmaankin ajatellut, että olet kypsä kuulemaan hänen painavimman salaisuutensa. Hänellä on täytynyt olla sitä suuri taakka.

Koita ottaa se vastaan kuin 40-vuotias ja kuuntele lisää. Anna kertoa miksi ja miltä se tuntuu nyt.

Ihan taatusti itsekin olet tehnyt tekoja, jotka vaivaavat sinua etkä tahtoisi lastesi nyt kuulevan niistä ikinä. Tilanne voi olla toinen, kun olet 40 tai vaikka kuolivuoteellasi.

Älä tuomitse äitiäsi, joka on mitä luultavimmin verinahalla tuon asian vuoksi. Kuuntele vain ja tee omassa elämässäsi oikeat ratkaisut: älä abortoi, vaikka olisitkin eroamassa. Tai rupea tukiperheen äidiksi, että voisit auttaa jotakuta, joka ei kykene selviämään elämästään.

Asiasi ei ole tuomita, vaan elää omalla kohdallasi mahdollisimman oikein. - Ja silti tulet tekemään virheen, josta lapsesi puhuvat.

Vierailija
10/16 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puhut menneessä aikamuodossa? Omasta mielestäni et menettänyt muuta kuin ehkä mielikuvasi virheettömästä isästä. On kamalaa että lapsi kuoli. Mutta se ei ollut kenenkään valinta kuten tuo keskeytys. Sinulla ei ikävä kyllä ollut mahdollisuuttakaan saada sisarusta, koska hänelle kävi niin kamalasti kuin kävi.

Tiedän tapauksia, että näitä lehtolapsia on ilmestynyt aikuisiällä esiin, elävänä siis, ja on ollut hyviäkin tarinoita kun puolisisarukset ovat löytäneet toisensa.

Minun äitini kertoi hiljan, että isälläni oli minua muutaman vuoden vanhempi lapsi toisen naisen kanssa (vanhempani olivat silloin jo naimisissa), mutta lapsi kuoli vauvana (ilmeisesti kätkytkuolema). Mä olen myös nelikymppinen. Sanoisin, että pistän astetta paremmaksi.

Vierailija
11/16 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puhut menneessä aikamuodossa? Omasta mielestäni et menettänyt muuta kuin ehkä mielikuvasi virheettömästä isästä. On kamalaa että lapsi kuoli. Mutta se ei ollut kenenkään valinta kuten tuo keskeytys. Sinulla ei ikävä kyllä ollut mahdollisuuttakaan saada sisarusta, koska hänelle kävi niin kamalasti kuin kävi.

Tiedän tapauksia, että näitä lehtolapsia on ilmestynyt aikuisiällä esiin, elävänä siis, ja on ollut hyviäkin tarinoita kun puolisisarukset ovat löytäneet toisensa.

Minun äitini kertoi hiljan, että isälläni oli minua muutaman vuoden vanhempi lapsi toisen naisen kanssa (vanhempani olivat silloin jo naimisissa), mutta lapsi kuoli vauvana (ilmeisesti kätkytkuolema). Mä olen myös nelikymppinen. Sanoisin, että pistän astetta paremmaksi.

Ja tämäkään tarina ei ole niin yksinkertainen, kuin mitä annoin ymmärtää, mutta en halua kertoa siitä enempää täällä netissä, koska kaikki, joita tuo asia koskee, eivät siitä tiedä. Sanon vaan, että aika järkyttäviä juttuja sitä perheissä tapahtuu.

t. se joku aikaisempi

Vierailija
12/16 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puhut menneessä aikamuodossa? Omasta mielestäni et menettänyt muuta kuin ehkä mielikuvasi virheettömästä isästä. On kamalaa että lapsi kuoli. Mutta se ei ollut kenenkään valinta kuten tuo keskeytys. Sinulla ei ikävä kyllä ollut mahdollisuuttakaan saada sisarusta, koska hänelle kävi niin kamalasti kuin kävi. Tiedän tapauksia, että näitä lehtolapsia on ilmestynyt aikuisiällä esiin, elävänä siis, ja on ollut hyviäkin tarinoita kun puolisisarukset ovat löytäneet toisensa.

Ja tämäkään tarina ei ole niin yksinkertainen, kuin mitä annoin ymmärtää, mutta en halua kertoa siitä enempää täällä netissä, koska kaikki, joita tuo asia koskee, eivät siitä tiedä. Sanon vaan, että aika järkyttäviä juttuja sitä perheissä tapahtuu. t. se joku aikaisempi

Vierailija
13/16 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en nyt oikeen ymmärrä ap:ta. Mitä ihmettä sä otat itteesi tuosta, sehän on sun äitisi asia, ja oletettavasti kipeä sellainen. Minkälaisella ajatuksen juoksulla sä siitä loukkaannut/katkeroidut?

Vierailija
14/16 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle äitini tosin kertoi keskeytyksestä ollessani 16-vuotias. Isäni ei halunnut kolmatta lasta, joten siksi abortti.

No, eipä vanhempani enää yhdessä olekaan, erosivat ollessani 12-vuotias.

Vierailija
15/16 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin selvisi vasta aikuisena, että minulla on sisko. Äitini oli antanut hänet adoptoitavaksi ennen minun syntymääni. Sain selville asian vasta äitini kuoltua, enkä koskaan voinut kysyä syytä tähän. Äitini on aina ollut yksinhuoltaja, eikä minulla ole virallisesti sisaruksia. En silti tuomitse äitiäni, hän varmasti on tehnyt niin kuin parkaaksi on nähnyt.

Äitisi tosin olisi voinut harkita tarkemmin, kertooko asiasta ollenkaan. Vai tekikö hän tämän kuitenkin harkitusti...?

Tsemppiä sinulle!

Vierailija
16/16 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että sua kaivelee tällainen. Kyllähän sitä helposti jossittelee, että millaista elämä olisi ollut, jos olisikin käynyt niin tai näin.

Mutta koita nyt päästä asiasta yli. Elämä meni niin kuin meni, ei siinä jossittelut auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan