Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei kestä kipua?

Vierailija
01.09.2011 |

Oikein kuvottaa lukea noita juttuja, joissa ihmisille annetaan kipulääkkeitä. jos ei kestä kipua niin kuole pois, sanon minä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä typerää asiaa. Mene vaikka kaivamaan nenää, jos et muuta keksi.

Vierailija
2/14 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kyllä aika vaiti asiasta jos tulisit minun vastaanotolle ja saisin toteuttaa itseäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin ehkä eri vastaanotolle hakemaan kipulääkettä, ettei turhaa mäkätystä tarvis kuunnella.

Vierailija
4/14 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies kivun kestää mutta ei häpeää...

Vierailija
5/14 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko elämä opettaa vielä aloittajaakin oikein kivun kanssa.

Vierailija
6/14 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein kuvottaa lukea noita juttuja, joissa ihmisille annetaan kipulääkkeitä. jos ei kestä kipua niin kuole pois, sanon minä.

Ihmisillä on erilainen kipukynnys. Se mikä sinulle on pikkukipu voi olla toiselle voimakas kipu. Lisäksi sinä et ehkä ole elämässäsi tuntenut koskaan todella voimakasta kipua.

Toisaalta kipu pitäisi hoitaa mahdollisimman pian pois, koska 3 kk jälkeen kipu kroonistuu ja sen hoitaminen vaikeutuu, koska silloin kyse on jo keskushermostotason muutoksista.

Vierailija
7/14 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako tähän säälittävään sunnuntai-iltapäivän provoon edes vastata? Ei, en oikeesti jaksa.

Vierailija
8/14 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu kivun syystäkin, kestävätkö vaiko eivätkö. Esim. kova kipu, jonka syytä potilas ei tiedä, aiheuttaa pelkotilan vakavasta sairaudesta, jolloin psyykkinen stressi saa kivun tuntumaan vieläkin kovemmalta, vähän kuin oravanpyörä. Heti, kun kivun syy selviää vaarattomaksi, kivun tuntemuskin muuttuu siedettävämmäksi.

Vierailija
9/14 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut välilevytyrä joka painoi useampaa hermoa ja sen takia tulehdus, voin sanoa että jos joku kestää sen ilman kunnon kipulääkitystä on aika kova tyyppi ja/tai hermostossa jotain vikaa.

Vierailija
10/14 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap:lle vierailua esim. syöpäosastolla, jolla hoidetaan parantumattomia tapauksia. Kaikilla se kuolema ei todellakaan tulee hiljaa ja lempeästi kuin elokuvissa, vaan tuskat ovat sanoinkuvaamattomat. Jos itse sinne joudut potilaaksi, niin ehkä sitten ymmärrät kivunlievittämisen merkityksen.

Vierailija
11/14 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut välilevytyrä joka painoi useampaa hermoa ja sen takia tulehdus, voin sanoa että jos joku kestää sen ilman kunnon kipulääkitystä on aika kova tyyppi ja/tai hermostossa jotain vikaa.

Itse aiheutettu sairaus

Vierailija
12/14 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan aloittajalle jotain kunnon kipua. Vaikka sellainen mikä itsellä on ollut kahdesti. Eka kerralla heräsin keskellä yötä kovaan päänsärkyyn. Sen aikana mitä se kesti kolmisen vuorokautta kävin kallokuvissa joista ei löytynyt mitään.

Toisen kerran noin 10 vuotta myöhemmin sama kipu. Kerroin lääkärille edellisestä niin kirjoitti klotamiinia, ei vaikuttanut yhtään. Epätoivoisena söin liikaa buranaa ja asperiinia. Seurauksena oksensin. Se kipu oli jotain hirveää ja kesti molemmilla kerroilla noin kolme vuorokautta.

Nykyään ymmärrän että hulluksi tekevän kivun takia jopa tappaa itsensä. Molemmilla kerroilla kun loppui meni jotain, ehkä tunteja kun pelkäsin sen jatkuvan. Kipukynnykseni on aika korkea. Kovaakin osumaa on tullut eikä ole haitannut siinä kun tuo outo pääkipu.

Vierailija
13/14 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap koskaan kokenut kipua

Vierailija
14/14 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ap koskaan kokenut kipua

Nääh. On vaan kuunnellut liikaa Samhainin Initium-levyn aloitusraitaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi