Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teidän pienet koululaiset syö aamupalaksi?

Vierailija
31.08.2011 |

Meillä on hidas kaikissa toimissaan ja aamut ovat siksi joskus vähän hankalia. Opettaja sanoi, että poika valittaa nälkää jo ensimmäisen tunnin jälkeen ja kasin aamuina ei meinaa millään jaksaa ruokaan asti, joka on 10.50. Aamupalan syöminen vie siis KAUAN ja joskus jäävät vähän keskenkin.

Aamulla tarjolla vaihdelleen kaurapuuroa, maitoa ja hedelmää tai ruisleipää päällyksineen, maitoa ja kananmunaa. Yhtään enempää tuo hituri ei ehdi syödä ja mielestäni annokset on ihan kohtuullisia. Samanlaisia settejä syö viikonloppuaamuisin. Koulussa lounaalla syö kuulemma paljon ja kauan :) Syö kyllä nyt kotonakin paljon ruokaa, joku kasvupyrähdys varmaan. Ja ip-kerhossa on kuulemma taas kova nälkä, tosin siellä ei syö juurikaan, koska tarjolla on lähes pelkkiä muroja. Kotona syö vielä välipalan ennen iltaruokaa.

Onko se koulu vaan niin kuluttavaa puuhaa, että nälkä iskee heti vai kestääkö tähän uuteen ateriarytmiin (vrt. päiväkoti) tottuminen oman aikansa? Vai valittaako lapsi vaan nälkää, kun on tylsää/jännittää/jotain muuta?

Miten muilla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen aamu poika haluaa ruisleivän, jonka päällä kinkkua, kaksi juustoviipaletta ja kurkkua. Lasi tuoremehua.

Olen ehdotellut muitakin vaihtoehtoja, mutta nuo haluaa.

Hyvin jaksaa ruokailuun asti.

Vierailija
2/12 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten leipää ja jugurttia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös mysliä tai muroja (niitä pahiksia, mut kyllä mä joskus annan niitäkin ;))

t.8

Vierailija
4/12 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voileipä päällysteineen (ekaluokkalaisella ruisleipä, eskarilla vaalea täysjyvä), jotain hedelmää tai marjoja ja kaakao. Puuro tulee sitten toisena vaihtoehtona silloin, kun ehdin/jaksan sen aamulla keittämään. Lounas lapsilla on koulussa 11-12 välillä ja sen syövät vaihtelevasti, vähän riippuen mitä on tarjolla. Yleensä kotiin tullessa klo 13 aikoihin molemmilla jo kova nälkä, ja syövätkin välipalan melko pian; leipää, jogurttia ja mysliä, vispipuuroa, kiisseliä, hedelmiä/kasviksia milloin mitäkin.

Vierailija
5/12 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitatko päivällistä, ja sitten lisäksi iltapa? Vai onko niin, että koulun erittäin aikaisen lounaan ja ip-kerhon olemattoman murovälipalan lisäksi poika ei syö muuta kuin sitten iltapalan? Ei ihme jos nälkä kurnii. Mielestäni noin pieni tarvitsee kaksi lämmintä ruokaa päivässä aamiaisen, iltapalan ja välipalan lisäksi.

Vierailija
6/12 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitatko päivällistä, ja sitten lisäksi iltapa? Vai onko niin, että koulun erittäin aikaisen lounaan ja ip-kerhon olemattoman murovälipalan lisäksi poika ei syö muuta kuin sitten iltapalan? Ei ihme jos nälkä kurnii. Mielestäni noin pieni tarvitsee kaksi lämmintä ruokaa päivässä aamiaisen, iltapalan ja välipalan lisäksi.

syö ip-kerhossa lähinnä kurkkua, mehukeittoa ja näkkäriä. Kotona haukkaa jotain pientä heti neljältä, kun kotiudumme. Tyyliin hedelmän tai pähkinöitä. Ja kuuden maissa syömme ihan normaalin päivällisen, siis lämpimän ruuan. Ja ennen nukkumaanmenoa on tarjolla vielä valinnaisesti oikeastaan samaa kuin aamulla, eli puuroa, kananmunaa, ruisleipää, maitoa, hedelmiä, pähkinöitä jne.

Ihan hyvissä kantimissa pitäisi siis illankin olla :)

Vierailija
7/12 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ja monilla muillakin on niin että pelkkä puuro ei pidä nälkää kovin hyvin. en tiedä miksi. sen lusikoiminenkin tosiaan saattaa lapsilla kestää. lapsellesi parempi vaihtoehto olisi ehkä ruisleipä kunnon päällisillä, hedelmä ja juotava jogurtti. ja vaikka tuoremehua vielä lisäksi.

oma poikani söi jo ekaluokalla parikin leipää aamuin illoin kun koulumatka on pitkä. nyt on kolmannella, syö joko kaksi leipää tai yhden leivän ja muroja. ei siis muroja joka aamu ja nyt syksyllä aletaan syömään puuroakin mutta poika ottaa aina leivän lisäksi. aamupala kestää meillä vähän turhan kauan siksi kun olen antanut luvan lukea aku ankkaa. mutta silti ehditään ajoissa kun herätään ajoissa. olen itse sellainen et tarvitsen aikaa herätäkseni kunnolla, ilmeisesti lapsetkin ovat samanlaisia. siinä aamupalalla sit heräillään yhdessä vaikka jokainen lukeekin omaa lehteään :-)

Vierailija
8/12 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuputa ruokaa. Aamiainen on toki hyvä syödä, mutta jos ei paljon maistu, niin sitten meillä otetaan vaikka vain hedelmiä ja d-vitamiinit. Heti herättyä ei kaikille maistu.

Vierailija
9/12 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa olla onnellinen, jos saavat alas edes yhden voikkoleivän ja lasin maitoa.:)

Vierailija
10/12 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuroa, jogurttia tai voileipää päällisineen. Lisukkeena hedelmien tai kasvisten paloja tms.

Vierailija
11/12 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissumiestä ja lasi maitoa.

Vierailija
12/12 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan uppoaa se lautasellinen puuroa ja omena päälle, mutta siihen voi mennä yli puoli tuntia aikaa kevyesti. Ja siis silti ainakin valittaa nälkää. Minä itse olen kuppi teetä ja tomaatti-tyyppinen ihminen, niin tämä aamuinen mättäminen on vähän vierasta :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän