Kuinka paljon teidän 3 vuotiaat osaa laulaa?
Osaako monia lauluja? Muistaako sanat? Pysyykö sävelessä?
Meidän kohta 3v poika on mun mielestä musiikillisesti tosi lahjakas. On jo pitkään osannut laulaa tosi hienosti. Oppii pitkätkin laulut kokonaan (mm. Sininen uni) ja pysyy sävelessä. Osaa ehkä enemmän lastenlauluja kuin minä itse. Jos pojalla on erityislahjakkuus, kuinka tukea häntä sen kehittämisessä?
Kommentit (14)
tyttö osasi kolmevuotiaana laulaa aika hyvin nuotilleen ja osasi todella monia lauluja.
Poika on nyt tasan kolme. Tuntuu osaavan monien laulujen sanat, mutta "laulu" on enemmän räppiä. Eli täysin ilman säveltä mennään :) Itse nautin laulamisesta todella paljon. Saa nähdä koska poika alkaa laulamaan vai tekeekö sitä koskaan.
Osaa muutaman perättäisen säkeen ulkoa, mutta sävelestä ei ole tietoakaan. Ei ole tosin koskaan pitänyt musiikista, muskarin aloittamisyritykset ovat aina kariutuneet itkuun. Konserteissa tulee kova itkuhuuto, joka lakkaa vasta, kun poistutaan lapsi sylissä salista. Radiotakin kuunneltaessa aina sanoo, että on liian "kova ääni" ja haluaa, että sammutetaan, vaikka radio olisi ihan hiljaisella. Kumma juttu.
mustasta hevosesta tällä saralla.
Se ei laulanut. Ikinä. Ei ihan pienenä, ei vähän isompana. Osasi kyllä rummuttaa tahdissa, mut siihen se sit jäi. Koulussa EHKÄ avasi suutaan sen verran, että pääsi läpi musiikista.
Rippikouluikäisenä se sit joutui jotenkin tilanteeseen, että kuulimme ekaa kertaa pojan laulavan. Ja jumankekka se muuten lauloi HYVIN :D Ei vaan vaivautunut koskaan sitä ääntään käyttämään aiemmin... Ja nykyäänkin laulelee vain kerran vuodessa. Joulupukkikeikalla.
Mutta osaa kirjaimet ja numerot sekä on liikunnallisesti lahjakas.
No, tästä ei tainnut olla apua...
Täyttää pian kolme, ja osaa soittaa rytmissä rumpua, marakasseja, triangelia ja klaveeseja. Osaa lukuisia laluja ja pysyy nuotissa, lisäksi sanoittaa itse tuttuja lauluja tilanteisiin sopivasti.
Ei se varmaan mikään erityislahjakkuus ole, sitä kutsutaan ihan vaan musikaalisuudeksi...
ei muista sanoja eikä sävelistä hajuakaan...siis äitiinsä tullut :)
Me ei olla käyty muskarissa, mutta ollaan laulettu ja kuunneltu kotona tosi paljon musiikkia. Itse soitan pianoa ja mies kitaraa. Pojalla on oma kitara, rumpu, marakassit, triangeli ja rytmikapulat. Kitaraa ei toki osaa soittaa, mutta rummuttelee tosiaan tahdissa.
ap
hyvin esim. vanhoja poikia viiksekkäitä, tykkää laulamisesta.
että kukaan 3 vuotias osaisi Sinistä unta alusta loppuun. Siinähän on hirvittävän monta säkeistöä! Taitaa ap vähän liioitella...
osasi aikanaan nuotilleen hämähämähäkin kaikki säkeisestöt...muurahainen, heinäsirkka ja sen viimeisen...eli neljä säkeistöä meni täysin nappiin.
On nyt 6-vuotiaana läpäissyt ainakin konservatorion musikaalisuustestin ja päässyt oppilaaksi.
tuossa iässä. Osasi kaikki TI ti-nalle laulut ja muita lastenlauluja. Poika taas ei oikeastaan mitään kokonaan mutta hän on taas liikunnallisesti hyvinkin lahjakas. Tytön kanssa oltiin muskarissa ja kotona lauletaan edelleenkin tosi paljon.
joista isommat eivät ole musikaalisia, laulavat aika lailla miten sattuu.
Pienin taas on jo ihan pienestä osannut hakeutua oikeaan nuottiin, ja laulaa huomattavasti paremmin nyt 3-vuotiaana kuin isoveljensä.
On aina laulanut paljon ja oppii uudet laulut tosi nopeasti. Mutta oikeastaan vasta nyt on alkanut laulaa biisejä alusta loppuun, ennen junnasi vain muutamaan lainia. Laulaa sävelpuhtaasti ja hallitsee rytmillisesti haastavatkin kohdat. Lisäksi pysyy tosi hyvin oikeassa äänessä, kun isänsä alkaa laulaa stemmaa päälle. Siihen en minä esim. pysty ollenkaan niin hyvin, vaikka ihan kohtuullisen hyvä laulaja olenkin :) Me on käyty ihan pikkuvauvasta asti muskarissa ja sitä harrastusta kovasti kannustamme lasta jatkamaan. Vanhempi puolestaan lopetti muskarin täytettyään 7, koska ei ollut pätkääkään kiinnostunut siitä, eikä edes kovin taitava, mummuunsa tullut reppana :)
Minä veisin ehdottomasti musikaalisen lapsen johonkin musiikkiharrastukseen, muskari on 3-vuotiaalle ihan sopiva. Lapsi nauttii, kun saa touhuta itselleen mieleisten asioiden parissa.
laulaa esim leijonanmetsästyksen alusta loppuun. Ei käydä muskarissa tms. Isommista lapsista yksi soittanut viulua ja on musikaalinen.