Pikaista apua
Vieraita tulossa viiden maissa ja pää ihan tyhjä..Mitä voisin leipoa? Jotain makeaa ajattelin :) Kiitos jelpistä jos joku keksii :)
Kommentit (8)
Mulla on melkein aina pakastepiirakkataikina pakastimessa varalla. Sen sitten sulatan ja teen omena- tai mustikkapiirakkaa. Tai sitten teen suolasen piirakan ja vaikka jotain valmispaistopullia pakkasesta uuniin.
jos vain aineta löytyy. Porkkanapiirakkaa olisin minäkin ehdottanut, mutta tähän tulisi päälle tuorejuustokuorrute.
ajattelinkin kun kävin lähimetsästä toissapäivänä poimimassa marjat. Kauppa 5 min matkan päässä et sen puoleen ehtis pikasesti käydä sielläkin. Mut toisaalta "hyytyykö" mustikkapiirakka sitten tarpeeksi...
Kaapissa oikeestaan kaikki perusjutut mut leivontaan muuten ei mitään..Vähän Marianne Crushia, kermaviiliä..Kauppareissu taitaa siis tulla joka tapauksessa :D
Äääääh...Millähän sanoilla sitä vois googlata...
Joko teet ites pohjan tai sitten sieltä pakastealtaasta. Laita mustikat pohjan päälle. Sekoita kermaviilin joukkoon desin verran vaniljajogurttia, sokeria, vaniljasokeria, ja 1 kananmuna, ja kaada mustikoiden päälle. 200 astetta puol tuntia. Hyvää tulee ja ehtii hiukan jäähtyä ennen vieraiden tuloa.
noi muffinit, kiitos!
Voikohan muuten noita perunajauhoja laittaa siis maitorahkakuorrutteeseen? Sillä teen yleensä piirakan täytteen..
nro 8, aika hyvä ohje ton täytteen suhteen. Mulla siis ton vaniljajogurtin korvannut maitorahka..Pitääpä kokeilla :)
kandee kyl katsoa kaappiin, koska kauppaan ei oikein ehdi.