Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudutte lastenne kiroiluun?

Vierailija
30.08.2011 |

Tokaluokkalainen poikamme 8v on tässä heti koulun alkajaiseksi ruvennut käyttämään kirosanoja. Hiivatti ja saamari yms jotka ennen riittivät voimasanoiksi ovat tyystin unohtuneet, ja tilalle on tulleet paska, helvetti ja vittu. Kuulemma isommat koululaiset puhuu näin. Mitenkähän tähänkin pitäisi suhtautua? Ollaan kyllä kielletty ja sanottu että meillä ei noin puhuta, mutta silti niitä sanoja lipsahtelee aina tuon tuostakin. Nollatoleranssi? Rangaistuksia kehiin? Mitä keinoja? Minusta kiroilu on todella törkeää lasten suusta, mutta mies taas tykkää ettei se nyt ole mikään kovin suuri pahe.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiroilee aikuiset niin vitusti, että lapset taitavat kapinoida kauniskielisyydellä.

Vierailija
2/4 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse emme kiroile, siis me vanhemmat ja olen lapsille pienestä pitäen kertonut kirosanojen merkityksen kun olen kuullut että joku jossain on kiroillut lasten aikana.

Eivät ole koskaan edes kokeilleen kiroilua. Tietävät, että se on tarpeetonta, todella väärin ja sivistymätöntä. Lisäksi heille on opetettu tapoja ilmaista harmituksensa asiallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuunnella typeriä sanoja ja annan olla. Ei ole ollut niin runsasta. Jos tulisi jatkuvaksi tavaksi, vähentäisin jonkun tietyn summan viikko/- kuukausirahasta aina kirosanasta.

Vierailija
4/4 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pois tommoiset sanat, kuulostaa tosi tyhmältä lapsen suusta ja tietyisti aikuisenkin".

Minusta ei ole kauhean vaarallista, jos lapset kiroilevat keskenään.... toivon etteivät kiroilisi mutta ei ole oikein keinoja sitä estääkään. Mutta pidän tärkeänä että lapset osaavat "siistiä suunsa" tilanteissa joissa se on tärkeää. Etteivät myöhemmin esimerkiksi työpaikalla puhu mitä sattuu, tai joudu koulussa huonooon maineeseen törkyturpana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi