Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitteko tässä tilanteessa yhteyttä opettajaan?

Vierailija
30.08.2011 |

Ekaluokkalaisesta kyse. Koulu on alkanut hyvin. Kavereita on tms. Nyt oli opettaja vaihtanut istumajärjestystä ja lapseni oli siirretty villin lapsen viereen istumaan. Lapseni valittaa nyt että vierustoveri kiusaa häntä. Tökkii ja haukkuu tyhmäksi tms. Sanoin ett viittaa opelle kun tökkii ja kertoo opettajalle. Lapseni on sitä mieltä ettei uskalla sanoa mitään opelle, ei siis kehtaa. Tuo kanssa ärsyttää lastani kun kiusataan tyhmäksi. Lapseni mietti asian niin että hän ei kyllä tyhmä ole vaan tuo kaveri. Ihmetteli toisen käytöstapojen puutetta kun nimittelee.

Lapseni kokee ett se helpottaa kun tää luokkakaveri mölisee usien ja opettaja siirtää sen sitten varastokoppiin. Eli sitten on ihan kiva olla kun tuo kaveri ei istu vieressä.

Lapseni siis suorastaa toivoi että ottaisin yhteyttä opettajaan, kokee tuon vierustoverin niin häiriteväksi. Itse oon vähän kahden vaiheilla. Vai joutuuko koko luokan kiusaamaksi jos äiti heti soittelee kouluun. Mitä itse tekisitte tai opastaisitte lasta vastaavassa tilanteessa?

Lapseni on aika arka ja itsekin sanoo ettei ala nimittelemään takaisin, hän ei vaan halua nimitellä muita.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kääntyi vähän päälaelleen niin ettei lapseni kuulemma osannut tulla toimeen kaikenlaisten lasten kanssa

Vierailija
2/14 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoisin suoraan, että lapsi kokee häirikön vieressä istumisen ahdistavaksi eikä voi keskittyä koulutyöhön.

Kuka sinun lapsesi puolta pitäisi, jos et sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en oo kovin innokas ottaan opettajaan yhteyttä. Tosin luulen ett tässä tapauksessa ope on huomanna jotakin tuossa toisessa kun on kulemma aika usein istumassa siellä varastoluokassa. Todennäköisesti lapseni on siksi laitettu tuon viereen koska lapseni on rauhallinen.

Vierailija
4/14 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sano suoraan että sinun lapsesi koulutyö kärsii vaikkei se ehkä koulussa niin näkään. Meidän koulussa nuo villimmät tapaukset laitetaan yleensä istumaan yksin ihan eteen - silloin opettajan on helpompi heitä hallita eikä kukaan vieruskaveri ole siinä heti tulilinjalla.

Vierailija
5/14 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoisin suoraan, että lapsi kokee häirikön vieressä istumisen ahdistavaksi eikä voi keskittyä koulutyöhön.

Kuka sinun lapsesi puolta pitäisi, jos et sinä.

Juuri noin, ja mistä ne muut oppilaat edes voisivat tietää, että sinä olet ottanut yhteyttä opettajaan?

Vierailija
6/14 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempainvartissa tuli puheeksi kun lapseni oli kuulemma sanonut ettei halua tehdä kyseisen henkilön kanssa pari tai ryhmätyötä. Kaikkia pitää ymmärtää plaa plaa. Todistuksessa ainut ei kiitettävä oli sitten toisten huomioonottaminen

Vierailija
7/14 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julle (hän on sinun lapsesi;D) ei ole uskaltanut itse kertoa opettajalle, että vieruskaveri tekee kiusaa oppituntien aikana ja häiritsee Jullen keksittymistä opiskeluun. Kysy, löytyisikö asiaan jokin ratkaisu, jotta Julle ei alkaisi suhtautua tämän asian takia koulunkäyntiin kielteisesti ja saisi taas harjoitella opinalkeita rauhassa.

-ope

Vierailija
8/14 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä vanhempia jotka sallivat kiusaamisen, vieläpä omien lastensa kiusaamisen.

Ja jos tuollaista tapahtuis, et sun lasta alettais toruun, ettei osaa olla kaikkien kanssa, niin sanot napakasti, että kiusaajien kanssa ei tarvi osata olla.

Älkää lakaisko kiusaamista maton alle. JOs et nyt puolusta lastasi kunhäntä kiusataan, hän ei enää suhun turvaudu tulevaisuudessakaan jos on hätä.

Vierailija
9/14 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tapaa toivoisit vanhemmat ottavan yhteyttä? Soittavan vai sähköpostilla? Ehkä otankin opettajaan yhteyttä.

Terv. Ap

Vierailija
10/14 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi lapsesi on kertonut sulle tilanteestaan, ei voi ope tietää jos ei hänelle kerrota kuinka tilanne vaivaa lastasi. Ekaluokkalainen on aika pieni "hoitamaan omia asioita", se on vanhempien tehtävä, voimia!

Vierailija
11/14 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilaita on vain 8, mutta joukossa ei tarvitse olla kuin yksi erityisen tuen tarpeessa oleva, kun koko luokan dynamiikka on päälaellaan. Tässä minun luokassani haastavia lapsia on puolet noista kahdeksasta :) Kuietnkin neuvoisin sinua ottamaan yhteyttä opettajaan. Parhaiten tuo tapahtuu, jos ehdit lasta tuomaan/hakemaan ja siinä samalla jutella open kanssa. Soitto on ainakin minusta aina kivempi kuin sähköposti, koska jutellessa asiat yleensä selkiävät paremmin ja nopeammin kuin kirjoitettuna. Siinä olet oikeassa, että ope mielellään laittaa rauhallisen lapsen vilkkaamman viereen, koska useampi vilkas keskenään saa aikaan sählinkiä. Minä haöuan ehdottomasti, että vanhemmat ottavat yhteyttä mieltään askarruttavissa asioissa, ja lapsen viihtyisyydestähän tässä on kysymys. Koulutien alkutaival on muutenkin haurasta, toimitaan yhdessä niin, että siitä tulisi hieno matka heti alusta alkaen!

Vierailija
12/14 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen loppuu parhaiten, mitä nopeammin siihen puututaan. Puuttuminen auttaa, ei pahentaa. Ei ekaluokkalainen niin paatunut ole, etteikö aikuisten puuttuminen asiaan olisi iso juttu.

Itse aina sanon vanhempainilloissakin, että kertokaa, jos kuulette mitään kiusaamiseen liittyvää, vaikka nimettömänä keksitystä sähköpostiosoitteesta (sitäkin on yläkoululaisten kohdalla sattunut) jos ette uskalla omalla nimellä. Open ei tarvitse kertoa mistä tieto on tullut, voimme antaa ymmärtää, että aikuiset ovat huomanneet.

Eli opena vastaan, että minä haluaisin kuulla.

Vierailija
13/14 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelias ja ymmärtäväinen sävy auttaa teitä asiassanne; opettaja kun on se, jolle se työ lankeaa (ja on jo langennut).

-8

Millä tapaa toivoisit vanhemmat ottavan yhteyttä? Soittavan vai sähköpostilla? Ehkä otankin opettajaan yhteyttä. Terv. Ap

Vierailija
14/14 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin haluaisin opena tietää!

jokaiselle täytyy antaa työskentelyrauha, kyllä kaikki opet sen tietää. tökkiminen menee jo kiusaamisen puolelle.

t. toinen ope