kinuski kondensoidusta maidosta
täytyykö purkkeja jossain vaiheessa kääntää, kun keittää? keitän kinuskin nyt kolmesta purkista, eivätkä mahdu pyörimään kattilassa. mietin, että onko haittaa, vaikka joku sivu purkista koskee pohjaan?
Kommentit (6)
Riittää, että purkit pysyvät veden alla.
"kypsennettyä" kondensoitua maitoa? Mä löysin meidän K-superista ainakin.
onko ihan tosi olemassa valmiiksi kinuskiksi keitettyä maitoa? :O en ole koskaan nähnyt tai kuullut. pitääpä alkaa etsimään..
keitättekö maitoa siis kolme tuntia vai? kuinka pian keittämisen jälkeen purkin uskaltaa avata?
minä käytän siihen aina vanhaa kattilaa, ei haittaa ne jäljet mitkä liimasta tulee. se kattila on vain tuohon tarkoitukseen, teen aika usein Banoffee-kakkua.
keitän 2,5 tuntia, sillä en halua tummaa toffeeta. pidän enemmän siitä kullanvärisestä.
annan tölkin jäähtyä ennen kuin avaan sen purkin avaajalla ettei sormet pala. saatan keittää sen pari päivää ennen käyttöäkin jo valmiiksi, sillä aina kakkupäivänä ei ole aikaa keitellä niin kauan!
en kääntele sitä erityisemmin keitettäessä. vahdin vain että vesi ei pääse haihtumaan, tölkin pitää olla koko ajan veden alla!
huomaamattani vesi oli päässyt vähän haihtumaan, ettei ollut ihan koko aikaa veden alla.. haittaako?
sellaista tarramaista tahnaa pois kattilasta, vaikka otin etiketit pois heti, kun ne irtosivat. Mulla on käytössä pieni kattila ja joku sivu koskettaa aina seinään tai pohjaan, en mä ainakaan ole huomannut, että se haittaisi jotain.