Kokeneet kirpparimyyjät: mitkä tavarat
ja vaatteet menevät parhaiten kaupaksi? Millaisia hintoja laitatte esim. lasten paidoille, housuille, kengille? Kaikki ehjää ja siistiä.
Meneekö lelut, pelit?
Ja ylipäänsä vinkkiä, miten saada paras myynti, siis houkutteleva siisti pöytä - kannattaako laittaa vaikka kokojen mukaan koreihin tms?
Kiitos!
Kommentit (19)
lähinnä lastenvaatetta, kenkiä, kirjoja yms..
Jotain sisustussälää.
Olen muistaakseni täältä lukenut joskus joidenkin huipputuloja kirpparipöydistä ja mietin, että mahtaako oikeasti se olla mahdollista esim viikon myynnillä?
Ap
- riippuu paikasta paljon
- myyrmäessä meni parhaiten lasten merkkivaatteet, hyväkuntoiset
- Valtterissa Vallilassa meni melkein mikä vaan, mutta hintaa piti pudottaa, ihmiset osti tyyliin kassillisen tai kolmet kengät vitosella
- itsepalvelukirppareilla meni kirjat, pelit ja palapelit pari euroa kappaleelta
- vauvojen lelut ja ihan kaikki lelut oikeastaan, varsinkin kaikki prinsessat tai disney -jutut meni nopsaa
Niin, mä en ole hirveästi myynyt kirppareilla, mutta nyt ekaa lasta odotellessa on sen sijaan ollut aikaa ja tarvetta kierrellä ostajan roolissa monenlaisia kirppareita.
Eka mieleen tuleva juttu on se, että liian täyteen ympätyt pöydät karkoittavat ainakin minut. Eli kannattaa varmaan käydä täydentämässä pöytää pitkin viikkoa, jotta kulloinkin myynnissä olevat tuotteet pääsevät hyvin esille. Ihmiset sotkee niin hirveästi, että täysi pöytä näyttää helposti kaaokselta, jota ei jaksa alkaa penkoa. Laita vaatteet mahdollisuuksien mukaan hengareihin ja sisustusjutut pöydälle / pöydän alle niin näyttää siistiltä :)
Mä olen ollut aika tarkka (vauvan) vaatteiden laadusta (ja toki puhtaudesta). Eli nyppyiset ja ihan kulahtaneet vois laittaa vaikka erilliseen koriin ja kylkeen lapun huokeammasta hinnasta. Bodeista oon maksanu 1-4e ja potkupuvuista (joita on ainakin Oulun kirppareilla myynnissä tosi vähän!) 2-4e. Merkkivaatteita en oo oikeastaan ostanu. Viisi euroa on kyllä ihan ehdoton maksimi, mitä suostun kirpparivaatteesta maksamaan, vaikka olisi millainen mekkoluomus!
Sellaisen toiveen antaisin kaikille myyjille, että laittaisitte vaatteen koon selkeästi hintalappuun näkyviin, kun sen kaivaminen lappusista (jotka on joskus leikattu poiskin vaatteista) on työlästä. Joskus on joku vaate jäänyt pöydälle siksi, etten ole täysien käsien kanssa jaksanut etsiä kokomerkintää.
lapsilisien ja kotihoidontuen maksuaikaan. Menee huonompikin kaupaksi kun laittaa edulliset hinnat.
Lelut menee, pelit menee. Kaikki siisti ja hyväkuntoinen tavara menee jos hinta on kohdallaan. Sehän se vaikein osuus onkin.
Itse laittaisin kokojen mukaan koreihin ja isot laput tulostettu että jo kaukaa huomaa: TYTTÖJEN 120CM VAATTEITA.
Ja nyt vein mattoja. Nekin meni tosi nopeeta.
4 viikolta 220€ eli n. 55 € / viikko.
Siis voittoa.
Mutta minulla on tavara ollut sellaista huonompaa todella halvalla josta olen halunnut eroon.
sain heti omani (2viikon vuokra) takaisin yhdellä rintapumpulla joka meni heti. Sitten mulla oli uusi sykemittari 35euroa, digikamera 20euroa, kantoliina ym.
Ja oli myös siis tosi edullisia juttuja, uusia ja vanhoja kirjoja, vauvan vaatetta ja tarviketta, verhoja (retroa...), omakutomia sukkia, hopeasormuksia, koruja, lompakoita, maljakoita ym... Hinnat siis juur jotain 0,50eurosta 5euroon. Paljon on mennyt 2 viikossa ja otan vielä viikon lisää, vien lisää tavaraa: silitysrauta, LCD-näyttö, näppis ym halpaa. Myös Vauva-, Tiede-, perhe-, Moottori- ym lehdet menee hyvin.
Mulle on nyt tullut voittoa jo 250euroa.
Kyllä mä olen tehnyt tiliä. Mun mielestä se 10 prossan sääntö pätee hyvälaatuiseen vaatteeseen. Vitosen bodysi tä siis hinnaksi 50 senttiä.
Jos haluat maksimoida voiton, niin sitten myy huutiksessa. Aikaa menee enemmän ja myyntiaika pitkä. Mutta siellä hinnat parempia.
Meillä on mennyt ihan hyvin kaupaksi kaikki vauva-ajan tarvikkeet ja niistä saa ihan hyviä hintoja, siis tyyliin kestovaipat, sitteri, kantoreppu jne.
Vaatteiden pitää olla ehjiä, puhtaita ja muotonsa säilyttäneitä. Kyllä ihan perushenkkamaukkakama menee kaupaksi kun hinnat on halvat. Mutta tosiaan H&M:n vitosen bodystä et kolmea euroa saa.
Äitiysvaatteet on menneet ihan hyvin kaupaksi. Samoin imetyspaidat. Tosin jos sulla on jotain merkki-imetyspaitaa (Boob tai vast), niin niitä kantsii myydä ehkä huutiksessa. Jos on siisti, niin voi mennä yli 20 eurollakin.
Itsepalvelukirppiksellä tosiaan tavaraa kantsii tuoda joka päivä lisää ja samalla siivota pöytä. Liian täysi tai epäsiisti karkottaa ostajat.
Mutta perustrikoovaatteet eivät voi montaa euroa kappale maksaa.
kirppareilla kirtelemässä ajankuluksi. Olen raskaana ja olen ostanut lähes kaikki vauvan vaatteet kirppiksiltä. Hyväkuntoiset ja merkkiset on mieluisia ostoksia. Monesti oon huomannu ihan älyttömän korkeita hintoja kirppis tavaroissa ja vaatteissa. Ite en suostu maksamaan liikaa mistään käytetystä.
sisustustavarat, verhot, liinavaatteet, matot jne. Ja sellaiset jotkut omituiset erikoistavarat, joita on nurkkiin kertynyt. Lasten vaatteista parhaiten on tehnyt kauppansa siistit gollegevaatteet, farkkulappuhaalarit ja sellaiset vaatteet, joissa on jotain "jujua". Myös lasten hyväkuntoiset kengät on tehneet erittäin hyvin kauppansa. Parhaiten olen myynyt, kun kerran vein kotiseudulleni myyntiin, joka on pieni paikkakunta, jossa ei ole juuri muuta kuin ruokakauppa ja kirppis. Siellä meni jopa ikivanhat takkini ja käytetyt sukat, joita olin kerännyt pusseihin, jotain oudon värisiä, joita ei tullut käytettyä. Kaikki lasten merkkivaatteet myyn huutiksessa, saa paremman hinnan kuin kirpparilla.
lastenkirjoja, kirjakerhosta. Myin niitä muistaakseni viitisenkymnmentä, laitoin hinnaksi 2 euroa, ja sillä menivät muutamassa päivässä.
lastenkirjoja, kirjakerhosta. Myin niitä muistaakseni viitisenkymnmentä, laitoin hinnaksi 2 euroa, ja sillä menivät muutamassa päivässä.
tehnyt todella hyviä tilejä kirppareilla.
Lelut menee mielettömän hyvin: barbiet, btartzit ja niiden tavarat, disneylelut, puulelut, Fisher Pricet jne.
Korut, laatuhajuvedet.
Lastenvaatteet, ehdottoman siistit, ehjät, ajanmukaiset. Ei mitään kasarilumppua tai vanahtaneita rytkyjä, ei äp-vaatetta.
Lasten ulkovaatteet myy loistavasti, jos kunnollisia. Myös erittäin siistit lastenkengät menee hyvin.
Kestovaippakama menee hyvin.
Kodin tavara ja koriste-esineet myy aina.
Pulkat, luistimet, sukset, stigat, muut urheiluvälineet hyväkuntoiset myyvät.
Aikuisten vaatteet menee, jos on ajanmukaista ja hiukan isompaa kokoa. Pienet ei yleensä kovn hyvin mene.
Huonoin päiväsaldoni on ollut 80e, paras 850e.
jos ehjiä ja siistejä. Olen myynyt Villa Lyhdyssä Vantaan Rekolassa, viimeksi oli myynnissä n 120 cm vaatetta ja joitain leluja, viikon myynti n 300 euroa.
Vaatteille olen laittanut hintaa keskimäärin pari-kolme euroa. Vähän huonommille 50 senttiä riittää kun taas joskus on voinut olla lähemmäs kymppikin uudenveroiselle merkkivaatteelle.
Pitäisikin tässä juuri alkaa hinnoittelemaan uutta pöydällistä, olen jo monta vuotta käynyt kerran syksyllä ja kerran keväällä.
Myyn siellä vähintään kaksi kertaa vuodessa ja kierrän muutamat suosikki kirppikset vähintään kerran viikossa.
Parhaiten kaupaksi käy: Kauniit astiat ja sisustustuotteet ja lasten lelut ja -kirjat. Jos näitä löytyy nurkista paljon, niin näillä teet huippu tilin!
Lisäksi poikien hyväkuntoiset ja nätit vaatteet (varsinkin isommat koot) menevät kuumille kiville, jos hinta on kohdallaan. Hyviä myyntiartikkelaita ovat lisäksi tunnetut levyt, elokuvat ja kirjat. Vähänkin tuntemattomat saat kantaa takaisin kotiin.
Lisäksi myyntitavaraa pitää olla paljon ja pöytää pitää käydä täydentämässä ja siivoamassa parikin kertaa päivässä.
Tyttöjen ja aikuisten vaatteita, en jaksa kirpparille kärrätä. Näiden vaatteiden hinnoitteluun ja pöydän siistinä pitämiseen menee niin paljon aikaa ja vaivaa, ettei se yksinkertaisesti kannata. Vien ne suosiolla hyväntekeväisyyteen.
Summa summarum: Muista, että hinnan pitää olla kohdillaan! Halvat hinnat, siisti pöytä, ja paljon tavaraa = hyvä myynti ja muhkea tili!
Ai niin. Myy myös oikeaa tuotetta oikeaan aikaan. Kukaan ei osta kesä vaatteita syksyllä ja talvivaatteita myöhään keväällä. Sukset, pulkat, luistimet kannattaa myydä juuri silloin kun talviliikuntakausi on alkamassa, keväällä taas polkupyörät jne.
Onnea myyntiin! :)
tehnyt todella hyviä tilejä kirppareilla.
Lelut menee mielettömän hyvin: barbiet, btartzit ja niiden tavarat, disneylelut, puulelut, Fisher Pricet jne.
Korut, laatuhajuvedet.
Lastenvaatteet, ehdottoman siistit, ehjät, ajanmukaiset. Ei mitään kasarilumppua tai vanahtaneita rytkyjä, ei äp-vaatetta.
Lasten ulkovaatteet myy loistavasti, jos kunnollisia. Myös erittäin siistit lastenkengät menee hyvin.
Kestovaippakama menee hyvin.
Kodin tavara ja koriste-esineet myy aina.
Pulkat, luistimet, sukset, stigat, muut urheiluvälineet hyväkuntoiset myyvät.
Aikuisten vaatteet menee, jos on ajanmukaista ja hiukan isompaa kokoa. Pienet ei yleensä kovn hyvin mene.
Huonoin päiväsaldoni on ollut 80e, paras 850e.
Miten kummassa yhteen pieneen pöytään edes mahtuu tuon arvosta tavaraa?!
Naisten alusvaatteilla pitsi sellasilla on hyvä kysyntä ja aikuis-filmeillä, mitä intiimimpää juttua pistät myyntiin sitä paremmin se menee kaupaksi.