Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ystävänne koskaan kertonut luottamuksellisia asioita työpaikallasi?

Vierailija
29.08.2011 |

Onko muilla kokemusta siitä, että olette kertoneet joitain arkaluontoisia asioita ihmiselle, jota olette pitäneet ystävänänne, ja tämä "ystävä" on kertonut asioita eteenpäin työkuvioissanne?

Minulle kävi nyt ensimmäistä kertaa elämässäni näin. Kuvittelin, että eräs ihminen on ystäväni ja uskouduin hänelle yksityisasioistani. Hän uskoutui minulle omistaan - myös arkaluontoisista asioista, eikä minulle tulisi edes mielen viereenkään puhua mitään hänen asioistaan työkuvioissa. Ajattelen, että ystävien täytyy voida puhua keskenään ilman vaaraa, että asiat kulkeutuvat vaikka kenen korviin. Ystäväkseni kuvittelemani henkilö siis petti luottamukseni ja kertoi vasta jälkikäteen levitelleensä asioitani. Hän haluaisi jatkaa ystävinä.

Nyt minusta tuntuu, etten pysty luottamaan tähän ihmiseen lainkaan yksityiselämässäni. Olen siis pakotettu ajattelemaan häntä enää kolleganani, en luottoystävänä.

Mitä mieltä olette tällaisista asioista, joissa ystävyyssuhteet ja ammatilliset kuviot risteävät?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en tajunnut että ne ovat salaisuus. Niistä siis puhuttiin jo valmiiksi sen verran yleisesti että en tajunnut ettei asia ole täysin julkista, ja kerroin myös joillekin uusille ihmisille jotka eivät vielä tienneet.

Vierailija
2/9 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avautuu yksityisasioistaan toiselle kahdenkesken? Ja jos tuo avatuminen on molemminpuolista, niin mitä ihmettä se toisen asioita levittelevä ihminen luulee tekevänsä??

Auttakaa minua ymmärtämään, olen aivan hajalla ja petetty tuon "ystävän" vuoksi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se lyhyesti ja yksinkertaisesti. Hae sydänystäviä muualta ja hoida tämän entisen ystävän kanssa työasiat asiallisesti. Älä järjestä mitään kohtausta työpaikalla tai ota asiaa enää edes puheeksi. Älä myöskään syytä itseäsi asiasta. Et ole tehnyt mitään väärin.

Vierailija
4/9 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kertoiko ystävä asioitasi omassa työpaikassaan?

Vierailija
5/9 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se lyhyesti ja yksinkertaisesti. Hae sydänystäviä muualta ja hoida tämän entisen ystävän kanssa työasiat asiallisesti. Älä järjestä mitään kohtausta työpaikalla tai ota asiaa enää edes puheeksi. Älä myöskään syytä itseäsi asiasta. Et ole tehnyt mitään väärin.

Olen vain niin järkyttynyt tästä. Harmittaa ja ahdistaa, olimme hyvin läheisiä ja tiedän tuon ihmisen katuvan jo puheitaan. Mutta luottaa en enää voi. Kai sitä pitää vain tehdä ero siivosti tähän ihmiseen ja jatkaa kollegoina.

Vierailija
6/9 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän voinut olla tajuamatta, että kyse oli sinulle arkaluonteisesta asiasta?

Vierailija
7/9 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ikinä kuvitellut hänen (tai kenenkään muunkaan "ystäväni") tekevän mitään tämäntyyppistä. Sain kyllä kovan opetuksen työn ja vapaa-ajan erottamisesta.

t.ap

Vierailija
8/9 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän voinut olla tajuamatta, että kyse oli sinulle arkaluonteisesta asiasta?

Itsekin hän on kertonut minulle asioita, jotka olisivat hyvin ikäviä vääriin korviin päädyttyään esim. tietyissä ammatillisissa verkostoissa. Siksikin luotin häneen, kun hänkin oli niin avoin.

ap

Vierailija
9/9 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voit tietty kostaa, jos haluat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi