Hei me av:n köyhäkaulat, kerrotaanko, mikä saa meidän talouden perikadon partaalle,
mä aloitan, mun täysikäinen opiskeleva lapsi, jota täytyy kuukausittain auttaa ihan oman kipurajan partaalle. Tosin mielelläni sen teen, mutta tiukille ottaa..
Kommentit (16)
Auton osto. Se on vienyt nyt rahamme tiukille. Auto on pakko olla. Vanha auto hajosi totaalisesti, joten nyt tuli uudempi auto ja isommat vakuutukset kun piti ottaa rahoitus siihen autoon.
Noh.. Ehkä tää jossain vaiheessa helpottaa. jos mies löytäisi töitä niin olisi helpompaa. Nyt meillä ainoastaan minä käyn töissä ja vielä matalapalkka-alalla.
johon menee n. 250-300 euroa joka kuukausi ( ja silloin, kun varusteita tarvitsee uusia vielä enempi). Minulle yksinhuoltajana se on tosi iso maksu, kun tyhmyyksissäni olen mennyt pieni palkkaiseen työhön haluamaan.
tukea lapsen harrastukseen, sitä voidaan myöntää jos voit osoittaa sen estävän syrjäytymistä. Meillä sossu maksaa tytön ratsastustunnit 1 krt/vko + pojan jalkapalloharrastuksen kausimaksut ja kahdesti olemme saaneet myös turnausmatkaan rahaa. Mitään ei saa jos ei uskalla kysyä joten aina kannattaa ainakin koittaa!
Olisko äiti kasvattanut niin, että mitään ei tarvitse itse tehdä?
Olisko äiti kasvattanut niin, että mitään ei tarvitse itse tehdä?
mitään taloudellista apua, sitä katkeruutta en halua omille lapsilleni tuottaa : )
Varsinkin, jos ei kunnalliselle pääse kohtuullisessa ajassa ja on käytettävä yksityisiä palveluja. Lääkkeet ovat myös kalliita.
T:Päätoiminen opiskelijaäiti
mä aloitan, mun täysikäinen opiskeleva lapsi, jota täytyy kuukausittain auttaa ihan oman kipurajan partaalle. Tosin mielelläni sen teen, mutta tiukille ottaa..
Ostan vaatteita ja kenkiä miettimättä mitä maksaa (no siis en mitään Timberlandeja tai Ticket to Heaveneita)... Ruokakaupassa en katso hintoja...
vanhan mummolan ostamiseksi ja muiden perikunnan osakasten siitä ulosmaksamiseksi. Jos saan mummolan kunnostettua ja myytyä, saatan saada omani pois, mutta vielä ei ole tuo aika, joten tiukilla mennään.
Mun mielestä ap tekee ihan oikein tukiessaan opiskelevaa lastaan, eikä se mitenkään kerro vaillinaisesta kasvatuksesta.
mitään taloudellista apua, sitä katkeruutta en halua omille lapsilleni tuottaa : )
on tehdä se järkevissä rajoissa ettei tarvitsisi kituutta köyhyysrajalla ja sen kyllä opettaisin nuorellekin.
Pelkästään lastenrattaiden rikkoutuminen saisi valvomaan öitä. (Rattaat pakko olla, ja hyvät, koska ei autoa ja huonot julkiset yhteydet).
Nyt säästetään passeihin. Kun ne saadaan hankittua, kokeillaan säästää pientä Tallinnan matkaa varten :) Säästäboxi vaan on yleensä pakko tyhjentää viimeistään kuukauden kuluttua siitä kun kasaan on tullut 50€, mutta ehkäpä ensi kesänä reissataan 8) Tai sitten hankin silmälasit.
Kahden lapsen opiskeleva äiti.
on yliauttaminenkin ja siitä täysi-ikäinen kersa oppii hyväksikäyttämään maailman tappiin asti hyväuskoista vanhempaansa.
Opintotuki ja-laina sekä asumistuki on keksitty? Oma täysi-ikäinen opiskelijani voi lainata rahaa minulle, käy toki osa-aikatyössä *häpeää*
on yliauttaminenkin ja siitä täysi-ikäinen kersa oppii hyväksikäyttämään maailman tappiin asti hyväuskoista vanhempaansa.
Opintotuki ja-laina sekä asumistuki on keksitty? Oma täysi-ikäinen opiskelijani voi lainata rahaa minulle, käy toki osa-aikatyössä *häpeää*
mielelläni omaa lastani autan, toivottavasti saisi paremman elämän kuin minä : )
Meidän talous meni miinukselle jo maaliskuun tienoilla kun auto hajosi ja siihen sai tehdä 1300€ remontin. Sitä paikkaillessa koira sairastui ja siihen meni 700€.
Nyt on tilanne se ettei eteeni tarvitse tulla kuin 25€ .n puhelinlasku niin vatsani pyörähtää ympäri.
Vähän aikaa sitten vielä uskoin että saadaan tämä homma taas rullaan ihan normaalisti mutta kun sitä ei kesän aikana saatu yhtään paremmaksi niin en usko että talven sähkölaskutkaan siihen auttaa.
Eihän me itse sillä rahalla mitään tehdä mutta kun kaikki on sitä meiltä vailla! Laskut tulee niin maksetaan mitä ensiksi saadaan ja loput jää ilman.
Me ollaan korvia myöten veloissa juuri nyt eli perikato on jo melko lähellä.
sitä myönnetään silmälasien hankintaan.
Olen saanut neljä kertaa toimeentulotukea silmälasien hankintaan kolmesti itselleni ja kerran lapselle.
Pelkästään lastenrattaiden rikkoutuminen saisi valvomaan öitä. (Rattaat pakko olla, ja hyvät, koska ei autoa ja huonot julkiset yhteydet).
Nyt säästetään passeihin. Kun ne saadaan hankittua, kokeillaan säästää pientä Tallinnan matkaa varten :) Säästäboxi vaan on yleensä pakko tyhjentää viimeistään kuukauden kuluttua siitä kun kasaan on tullut 50€, mutta ehkäpä ensi kesänä reissataan 8) Tai sitten hankin silmälasit.
Kahden lapsen opiskeleva äiti.
johon menee n. 250-300 euroa joka kuukausi ( ja silloin, kun varusteita tarvitsee uusia vielä enempi). Minulle yksinhuoltajana se on tosi iso maksu, kun tyhmyyksissäni olen mennyt pieni palkkaiseen työhön haluamaan.