Mitä hinnaksi kirpparille?
Oon menossa myymään lasten pieniä vaatteita kirpparille (Vantaalla), mutten oikein tiedä mitä laittaa hinnaksi ulkovaatteille.
Mulla on mm. toppatossuja (niitä mitä käytetään vauvoilla toppahaalarin kanssa), Travallen välikausihaalari (68 cm) ja toppa- ja "pumpuli"haalareita. Sitten on yhdet ihan toppakengät, jotka nekin on tosi hyvässä kunnossa, kun pikkukaveri ei juurikaan vielä osannut viime talvena kävellä.
Kaikki vaatteet on ihan uuden veroisia ja vähän käytettyjä. Joitain tossuja on pidetty vain pari kertaa.
Paljonko noista voisi pyytää, että saisi kaupaksi? Ihan pilkkahintaan en haluaisi niitä myydä.
Kommentit (6)
tuskin ne paljoa niistä sulle maksaa. Myy huutiksessa, saat enemmän.
mutta mitä olen kirpparilla katsellut, niin hinnat vaihtelevat tietty vaatteen kunnon mukaan. Itse ostin välikausihaalarin vitosella, tosin siinä oli vähän kulumajälkeä. Itse pyytäisin ehkä 5-10 eur (tosin joku voi pyytää enemmänkin, jos on merkkihaalari tai erikoisempi, en ole varma). Jotkut tossut ostin itse joskus muutamalla eurolla, mut jos on ihan perustossut, niin 1-2 eur. Isomman lapsen talvihaalarit ostin 15 eurolla (tosin maksetaan niistä joskus enemmänkin). Kengät on yleensä ollut minusta jotain 2-6 eur.
Mutta nää on osittain mutu-tuntumalla! Kannattaa käydä nettikirppareilla vähän vertailemassa hintoja. Ja jos oot itse myymässä siellä, niin silloinhan ihmiset voi tinkiä. Moni tinkiikin, jolloin tietty voi sanoa hiukan isomman hinnan mitä oikeesti tahtoisi, eli jos toinen tinkii vähän alaspäin, niin sit molemmat on tyytyväisiä.
Kyllä noille varmasti ostajia löytyy, ja jos ei tuolta löydy, niin huutonetistä ainakin.
Varsinkin jos myyjä hinnoittelee tuotteen liian korkeaksi. Vastaan vaan että mietin vielä.
Itse olen niin paljon kirppiksillä käynyt että teidän mikä on hintataso mitä kannattaa maksaa. Sinun täytyy nyt oikeastaan määritellä itse mikä on se hinta minkä niistä haluat ettei ole mielestäsi pilkkahinta. Jos et sitä saa huomaat että se oli liikaa pyydetty.
Täällä hiukan pohjoisemmassa vauvojen pumpulihaalareita myydään 4-5 eurolla (Ä-pakkauksessa olleet 2 euroa). Vauvan toppahaalareita (ei kosteussuojaa) 5-8 euroa. Travellen vähän enemmän. Toppakenkiä 3-5 euroa, Kuomat tms "merkkikengät" vähän enemmän. Toppatöppöset max 2 euroa, jos pitää vettä niin 3-4 euroa (Prisma möi uusia viime vuoden värisiä n.5 euroa eli enempää ei ainakaan kannata pyytää). Nuo hinnat siis käytetyistä, mutta uuden veroisista. Eli rikkaaksi ei vaatteita myymällä tule.
Täytyy vähän sorvailla noita mun hintoja.
Huutikseen en viitti laittaa, kun ei ne vaatteet siellä oikein käy kaupaksi. Mulla oli myynnissä takkeja, esim. Ticketin kaksi kertaa käytetty toppaliivi, joka ei mennyt edes 5 euron hintaan (ei ollu hv:täkään).
että taitaa tulla turha reissu :D
ap