Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikalasten äidit! 3-vuotiaan pippelin jatkuvasta hipelöinnistä ongelma.

Vierailija
28.08.2011 |

Eli miten suhtaudutte pippelin räpeltämiseen. Meillä jo muodostunut pieneksi huolen aiheeksi 3.5-vuotiaan jatkuva pippelin räpeltäminen. Ilmeisesti pippeli on myös usein erektiossa, joka hämmentää ja häiritsee poikaa. Olen yrittänyt suuttumatta selittää, ettei räpeltäminen ole hyvää käytöstä, mutta aina se käsi vain siellä on. Neuvoja, vinkkejä, kiitos!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä samaa taipumusta. Eli olen siis antanut hipelöidä. Kannattaa kuitenkin jutella siitä, että kosketella saa vain kun on yksin, ei siis muiden läsnäollessa.

Onhan se hämmentävää, mutta ihan normaalia.

Vierailija
2/28 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

, mutta meillä on sama ongelma. Tosin ei vielä kauhean paha, toivoisin vinkkejä nyt kun varmaan jotain vielä voi tehdä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikansa ropeltaa, kyllä se siitä vähenee. Ei kannata liikaa kiinnittää huomiota.

Vierailija
4/28 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pikku hiljaa helpottanut. On saanut roplata, mutta mieluiten puhtain käsin eikä tietenkään seurassa. Suuri apu oli tarhan kihomatoepidemiasta, jonka aikana joku tarhantäti oli mennyt sanomaan että menee matoja pippeliin... Katsotaan, mitä traumoja tästä sitten tulee.

Vierailija
5/28 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä uskoi kun sanoi että ei ole mukavaa jos toinen rappaa omaa jalkojenväliään.

Vierailija
6/28 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa aika normaalilta. Eikö lapset kiinnostu omista sukupuolielimistään juuri tuossa iässä? Kiinnostus on kuitenkin täysin viatonta, ihmetellään mikä tämä on ja mitä tällä tehdään. Myös pissa- & kakkajutut saattaa tulla kuvioihin. Itselläni ei ole poikavauvaa, mutta sen neuvon kuitenkin antaisin, ettei kannata lapselle opettaa että tuo sukuelinten koskettelu tai niistä kyseleminen tms. on jotenkin "likaista" ja kiellettyä. Itse olin todella lukossa kaiken seksin suhteen noin 20-vuotiaaksi, kun minua aina kiellettiin tämän suhteen ja opetettiin että se on jotenkin hävettävää. En päässyt sinuiksi oman kropna kanssa. Ihan normaaliahan se on että tutustuu omaan kehoonsa ja sitä täytyisi osata arvostaa. Kyselepä neuvolatädiltä seuraavalla kerralla mitä hän ehdottaa, tietenkin ymmärrän että on kiusallista jos poikasi tekee tuota muiden nähden. Voisiko hänelle sanoa että katsotaan kotona sitten tms.?

Vierailija
7/28 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on 35-v ja hiplaa edelleen (kotioloissa), oikeasti. Olen yrittänyt sanoa, että ei kovin kaunis tapa, mutta sanoo, että on aina tehnyt niin, tuo kuulemma turvallisuuden tunteen.

Sitä on siis odotettavissa...

Vierailija
8/28 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä siirrä nolotustasi lapseen. Pippelin pitää olla luonnollinen asia. Meiläkin sanoin, että pippelin räpellys on huonokäytöstä seurassa, mutta yksin voi räplätä (lapsi 5-v).

Älä missään nimessä ole vihanen tai häpeissäsi, voit esim. yrittää saada lapsen huomion johonkin muuhun asiaan, kun on noin pieni vielä. Ei kannata syntyjä syviäkään ruveta asiasta vääntämään noin pienelle.

Meillä nyt kuusivuotias räpeltää sitä iltaisin ennen nukahtamistaan. Ei voi mitään, se on luonnollista. Jotkut vaan keksii sen aiemmin kuin toiset.

Vierailija
9/28 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraava on vasta 4 vuoden iässä. Ehkä soitan asiasta. Olen täysin samaa mieltä, että pahin virhe on syyllistää tai suuttua asiasta. Tiedän kiinnostuksen olevan ihan luonnollista ja on myös kakkajutut tulleet kuvioihin. Haluaisin vain vinkkejä siihen, mikä olisi se paras tapa ohjata poikaa pois tuosta toiminnosta, kun tosiaan räpellys saattaa tapahtua missä ja milloin vain. Mutta täytyy vain yrittää selittää juuri sitä, että vain kotona jne...

Kiitos vastauksistanne!

Ap

Vierailija
10/28 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan messissä tässä keskustelussa?

Vierailija
11/28 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan messissä tässä keskustelussa?

Sinä ainakin tulet jälkijunassa.

Vierailija
12/28 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan luonnollinen asia mutta lapselle pitää selittää että pippelisi on niin ihana ja kallis ettei sitä varsinkaan muiden nähden ja muiden seurassa räplätä.

Yle puheen perheen aika ohjelmasarja käsitteli mm.ko kysymystä kaiken muun ohella. -Suosittelen!

http://yle.fi/puhe/paivantasaaja.php?id=4433

Vierailija
13/28 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3½ v räpeltää silloin tällöin pippeliään. Oon nätisti kieltäny, jos on muita paikalla. Isoveljensä aikanaan nukkumaan mennessään touhus melkosesti (ton ikäsenä) pippelinsä kanssa. Annoin touhuta, eihän se ketään häirinny.

Mut jos vanhemmista tuntuu asia hankalalta, niin parasta just sanoo lapselle, ettei yleisillä paikoilla ja vieraitten seurassa saa tehdä niin, se ei kuulu hyviin käytöstapoihin. ja että esim. kotona omassa huoneessa saa tutkailla ihteensä mielinmäärin.

Vierailija
14/28 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka tuo meidän juuri kolme vuotta täyttänyt on jotenkin niin innoissaan siitä pippelistä. Melkein joka keskusteluun saa sen jotenkin ympättyä ikäänkuin joku meillä olisi voinut unohtaa että sieltä housuista löytyy pippeli. Yleensä haluaisi myös aina näyttää sen :D Jatkuvasti myös räplää jos ei ole housuja, mutta housut jalassa antaa yleensä olla.

Kaippa tuo ohi menee. Tai ainakin oppii vähän häveliäämmäksi. Ei sillä itse olen teekkari ja paljon käynyt saunailloissa joissa lähinnä miehiä. Ei ne tunnu aikuiset sen kummemmin käyttäytyvän.

Vierailija
15/28 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein lastenohjelmia katsellessa räpeltää pippeliään ja näyttelee erektiossa sitä myös pikkusiskolleen ja minulle. Silloin olen vain todennut ettei pippelin koskettelu ole sopivaa toisten edessä vaan omassa rauhassa kun ei ole muita paikalla, silloin siinä ei ole mitään pahaa vaan se saattaa tuntua mukavaltakin.

Eiköhän tämä ole ihan yleinen poikien tapa. Pippelin koskettelu rauhoittaa ja antaa toisaalta myös käsille tekemistä rauhallisissa tilanteissa. Oma miehenikin usein pitää kättä housuissaan kun katselee leffaa eikä siinä sen kummempaa.

Vierailija
16/28 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolantädin ilmeen, kun äiti hädissään soittaa:"poikani koskettelee pippeliään, mitä neuvoja antaisit?"

Ei saatana, tarviiko niitä ihan joka asiasta vaivata ja informoida?? Eikö teillä nyt jo järki sano, että on luultavasti aika normaalia??

Vierailija
17/28 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi normaalia. Ap kysyi vinkkejä, miten asiaan suhtautua ja ohjata poikaa pois ko. toiminnasta muiden seurassa ollessaan.

Vierailija
18/28 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi normaalia. Ap kysyi vinkkejä, miten asiaan suhtautua ja ohjata poikaa pois ko. toiminnasta muiden seurassa ollessaan.

mut miksi niitä ohjeita pitää kysyä neuvolasta??

Kysytkö että miten kiellät nenän kaivamisen? Asiasta sanotaan asiallisesti, ei se lapsi mitään traumoja saa.

Kieltäminen ja ilmapiiri saa olla pitkään aika paskamaista että niitä aikuisuuteen asti ulottuvia traumoja tulee. Ton pitäisi olla yhtä neutraali juttu kuin sormesta puhuisi.

19

Vierailija
19/28 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika 10kk on just löytänyt oman pippelinsä ja tutustuu siihen innolla. Hirvittää vaan, kuinka kovakouraisesti sitä käsittelee, mutta minkäs teet, omansa on... Tää on kyllä hankala homma, että miten sitten ohjaat.

Vierailija
20/28 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes menikin oh,lapsi oli just sen 3,5 v kun oli se vaihe meneillään.Kyllä se ohi menee...tietty voi sanoa aina että kädet pois housuista!Thats it..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme