Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

äitiysgalluppi

Vierailija
28.08.2011 |

Äitiysgalluppi mielenkiinnosta. Vastatkaa asiallisesti mieluiten!

Ikäsi?

Kritisoi jotain äitiydessäsi

Kehu itseäsi jostain äitiydessä

Purkki- vai omatekoinen ruoka

Kauan imetit? Tyytyväinen tähän?

Mitä mieltä iäkkäistä äideistä?

Mitä mieltä teini-ikäisenä äidiksi tulleista?

Entä 20-30vuotiaista äideistä?

Mitä tulee mieleen ikäkritiikistä jota jokaisen ikäinen kohtaa toisesta ikäryhmästä?

Kestovaipat vai kertikset?

Vesipesu vai kosteuspyyhkeet vauvan/lapsen kanssa?

Oliko lapsesi yllätys vai yrityksen tulos?

Oletko käynyt lapsettomuustutkimuksissa?

Mitkä kolme asiaa ärsyttävät muissa äideissä?

Mistä voisit kritisoida eniten toista äitiä jos näistä olisi pakko valita: a)imetys ei onnistunut b)äiti vaatii sektion c)äidillä on kahdelle miehelle lapsia

Miksi?

Mitä mieltä:

-Sukupuolineutraalista kasvatuksesta

-Vaistovanhemmuudesta

-Luomuvanhemmuudesta

-Fyysinen kuritus

-Lapselle huutaminen äidin suuttuessa

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsi? kohta 25

Kritisoi jotain äitiydessäsi: pinna on pitkittynyt lasten myötä, mutta katkeaa edelleen. Myös se, kun suuttuessa TIETÄÄ samalla hetkellä tekevänsä/kasvattavansa väärin, muttei voi itselleen mitään...

Kehu itseäsi jostain äitiydessä: jaksan touhuta lasten kanssa, paljon syliä ja aikaa

Purkki- vai omatekoinen ruoka: meillä tehty itse liha- ja kasvissoseet, valmiit (pl. hedelmäsoseet) maistuu MUN mielestä kamalalle, eikä lapsetkaan niitä oo syönyt kun pahaa. Purkkiruoat kotiarjessa vähän turhia.

Kauan imetit? Tyytyväinen tähän? ekaa 1v5kk, tokaa 1v1kk, kolmatta imetän n. vuoden

Mitä mieltä iäkkäistä äideistä? siinähän lisääntyvät

Mitä mieltä teini-ikäisenä äidiksi tulleista? jos lapsi on elämässä ykkönen niin mikäs siinä. Tiedän ihan järkkyjä teini-äitejä, mutta myös erittäin hyviä

Entä 20-30vuotiaista äideistä? siinähän lisääntyvät

Mitä tulee mieleen ikäkritiikistä jota jokaisen ikäinen kohtaa toisesta ikäryhmästä? monissa argumenteissa on pointtinsa, mutta ikä ei ole mikään mittari

Kestovaipat vai kertikset? meillä käytettiin molempia, kukin tavallaan

Vesipesu vai kosteuspyyhkeet vauvan/lapsen kanssa? MUN mielestä vesipesu helpompi kotona

Oliko lapsesi yllätys vai yrityksen tulos? eka oli ylläri, muut suunniteltuja

Oletko käynyt lapsettomuustutkimuksissa? en

Mitkä kolme asiaa ärsyttävät muissa äideissä? huono lastenkasvatus, eronneiden äitien uuden miehen paneminen lasten edelle, toisten (lasta vahingoittamattomien) valintojen kunnioituksen puute

Mistä voisit kritisoida eniten toista äitiä jos näistä olisi pakko valita: a)imetys ei onnistunut b)äiti vaatii sektion c)äidillä on kahdelle miehelle lapsia näistä b)

Miksi? jos syyt on esteettisiä, niin huhhuh

Mitä mieltä:

-Sukupuolineutraalista kasvatuksesta:äärimmillään perseestä, biologiaan ja psykologiaan sovellettuna mahtavaa

-Vaistovanhemmuudesta: mitä tää on?

-Luomuvanhemmuudesta: mitä tää on? luomutuotteiden käyttö ja ekologinen elämäntapa on aina plussaa

-Fyysinen kuritus: ei ei ja ei

-Lapselle huutaminen äidin suuttuessa: ei hyvä juttu, mutta äänen korotus on joskus tarpeen.

Vierailija
22/29 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysgalluppi mielenkiinnosta. Vastatkaa asiallisesti mieluiten!

Ikäsi?

36

Kritisoi jotain äitiydessäsi

En vielä osaa rakastaa lastani, vaikka tuntuu, että kaikki muut tässä vaiheessa jo rakastavat.

Kehu itseäsi jostain äitiydessä

Olen aika realisti.

Purkki- vai omatekoinen ruoka

Kuvittelisin, että vauvana paljolti purkkiruoka, sitten samaa mitä me vanhemmatkin syömme, eli kotiruokaa ja välillä arkena eineksiä.

Kauan imetit? Tyytyväinen tähän?

Toivoisin voivani imettää vähintään puoli vuotta, vaikka eihän sitä koskaan tiedä voiko imettää ollenkaan.

Mitä mieltä iäkkäistä äideistä?

He voivat olla seestyneitä ja rauhallisia, tai sitten ei. Itse olisin mieluummin ollut äiti jo nuorempana, mutta elämä ei aina mene niin kuin toivoisi.

Mitä mieltä teini-ikäisenä äidiksi tulleista?

Riippuu paljon ihmisestä. Olen nähnyt katastrofin alkuja, mutta muutamia myös todella hyvin asiasta selviytyneitä. Vähän yleensä säälittää se, että monelta teininä äidiksi tulleelta on jo muistakin syistä jäänyt lapsuus väliin.

Entä 20-30vuotiaista äideistä?

Välillä tulee sellainen olo, että he pitävät itseään ainoana oikeana äiti-ikänä. Silloin toivoisin hiukan avarakatseisuutta. Useimmat ovat tietenkin ihan mukavia ja normaaleita ihmisiä.

Mitä tulee mieleen ikäkritiikistä jota jokaisen ikäinen kohtaa toisesta ikäryhmästä?

Ikäkritiikki on turhaa, koska useimmat eivät ole voineet valita ikää, jolloin äidiksi tulevat.

Kestovaipat vai kertikset?

Pääasiassa kertikset.

Vesipesu vai kosteuspyyhkeet vauvan/lapsen kanssa?

Vesipesu kotona, muualla kosteuspyyhkeet saattaa olla kätevämpiä.

Oliko lapsesi yllätys vai yrityksen tulos?

Yrityksen tulos yrittämisen jo hiivuttua.

Oletko käynyt lapsettomuustutkimuksissa?

En.

Ruoalla lohduttaminen, lapsen jokaisen sanan uskominen, se ettei osaa puhua mistään muusta kuin lapsestaan / lapsista.

Mistä voisit kritisoida eniten toista äitiä jos näistä olisi pakko valita: a)imetys ei onnistunut b)äiti vaatii sektion c)äidillä on kahdelle miehelle lapsia

En lähtisi kritisoimaan mistään noista, mutta huonoimpana vaihtoehtona pidän sitä, että äiti vaatii sektion, jos sille ei ole lääketieteellistä syytä (patologinen pelkotila voi olla myös lääketietellinen syy)

Miksi? Äiti asettaa silloin itsensä ja lapsensa alttiiksi turhille riskeille verrattuna alatiesynnytykseen.

Mitä mieltä:

Silkkaa huuhaata. On tutkittu poikien kärsivän "sukupuolineutraaleissa" päiväkodeissa, joten se siitä sukupuolineutraaliudesta sitten.

-Vaistovanhemmuudesta

Ihan hyvä homma, kai. En ole juuri tutustunut.

-Luomuvanhemmuudesta

Ekohippien rahastuskeino.

-Fyysinen kuritus

Ei.

Ei hyvä ratkaisu, mutta ainakaan minä en tule selviämään seuraavasta 18 vuodesta ääntäni korottamatta. Tärkeää on selvittää tilanne sitten rauhoituttua, ja olla huutaessaankin oikeudenmukainen ja tarkoittaa mitä sanoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsi? 28

Kritisoi jotain äitiydessäsi: Jaa-a, olen rento monessa asiassa, ja välillä varmaan liiankin.

Kehu itseäsi jostain äitiydessä: Olen pitkäpinnainen ja omistautunut äiti, eikä kukaan voisi rakastaa lapsiani enempää kuin minä.

Purkki- vai omatekoinen ruoka: Sekä että. Enemmän omatekoinen, tosin vähän kausittaista.

Kauan imetit? Tyytyväinen tähän?: Esikoista osittaisimetin noin 3kk, en ollut tyytyväinen vaan erittäin surullinen. Toista imetän vielä, hän on pian 10kk. Tähän olen tyytyväinen, joskin huomannut ettei se autuaaksi tee.

Mitä mieltä iäkkäistä äideistä? En sen kummempaa. Kiva kun tulevat äideiksi jos niin haluavat.

Mitä mieltä teini-ikäisenä äidiksi tulleista?: Voisin vastata saman kuin edelliseen. Joskin ehkä mietin heidän menettäneen vapautensa vähän turhan aikaisin. Ja kyllä mietityttää osaavatko he alkaa äideiksi ja aikuisiksi lapsilleen, kun se on mielestäni kaikille vaikeaa iästä riippumatta.

Entä 20-30vuotiaista äideistä?: Samaa kuin ensimmäiseen.

Mitä tulee mieleen ikäkritiikistä jota jokaisen ikäinen kohtaa toisesta ikäryhmästä?: Sellaista elämä on, aina ärsyttää jotakuta.

Kestovaipat vai kertikset?: Molemmat. Esikoisella lähinnä kestot, kuopuksella enemmän kertikset.

Vesipesu vai kosteuspyyhkeet vauvan/lapsen kanssa?: sekä että. Mieluummin vesipesu, mutta kosteuspyyhkeitäkin on käytetty reissuissa.

Oliko lapsesi yllätys vai yrityksen tulos?: Esikoinen pitkän yrityksen tulos, kuopus yllätti nopeudellaan ollen kuitenkin suunniteltu.

Oletko käynyt lapsettomuustutkimuksissa?: Alustavissa tutkimuksissa kyllä.

Mitkä kolme asiaa ärsyttävät muissa äideissä?: Lässyttävä puhe, yletön hössöttäminen (OMG LAPSI ISTUI HIEKKIKSELLÄ JA HOUSUT LIKAANTUIVAT!!!), jatkuvat säännöt ja kiellot (Ei Alicia-Ksritsinella, et saa kiivetä kaivurin päälle, se ei ole TARKOITETTU kiipeämiseen!)

Mistä voisit kritisoida eniten toista äitiä jos näistä olisi pakko valita: a)imetys ei onnistunut b)äiti vaatii sektion c)äidillä on kahdelle miehelle lapsia:

En mistään, mutta jos on pakko valita niin sektiosta.

Miksi?: Koska minulle itselleni tavallinen alatiesynnytys on ollut helppo ja mahtava kokemus josta toivuin hyvin. Siis ymmärrän ettei näin ole kaikille, mutta oli pakko valita..

Mitä mieltä:

-Sukupuolineutraalista kasvatuksesta: Menee helposti yli, muuten hyvä asia.

-Vaistovanhemmuudesta: Eikös kaikki vanhemmuus lopulta sitä ole?

-Luomuvanhemmuudesta: Mikä tuo edes on? Onko jtoain muutakin vanhemmuutta?

-Fyysinen kuritus: En kannata, mutta hätäpäissäni olen tarttunut tytärtäni tukasta kun hän hakkasi pikkuveljeään.

-Lapselle huutaminen äidin suuttuessa: Ei ole ok, mutta ymmärrettävää satunnaisesti. Rautahermoisinkin hermostuu joskus.

Vierailija
24/29 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysgalluppi mielenkiinnosta. Vastatkaa asiallisesti mieluiten! Ikäsi? 29 VUOTTA

Kritisoi jotain äitiydessäsi OLEN ÄKKIPIKAINEN JA SUUTUN JA HUUDAN HERKÄSTI LAPSILLE

Kehu itseäsi jostain äitiydessä SANON MYÖS RAKASTAVANI JA HALAAN PALJON

Purkki- vai omatekoinen ruoka OMATEKOINEN

Kauan imetit? 2-4KK Tyytyväinen tähän? PAKKO OLLA TYYTYVÄINEN SILLÄ MITÄ SE AUTTAA JOS KÄYN SÄÄLIMÄÄN ITSEÄNI JOSTAIN MENNEESTÄ?

Mitä mieltä iäkkäistä äideistä? EI MITÄÄN MIELTÄ, SIIS MITEN IKÄ LIITTYY ÄITIYTEEN?

Mitä mieltä teini-ikäisenä äidiksi tulleista? SAMA VASTAUS KUIN EDELLINEN. HYVÄ ÄITIYS ON MUUTAKIN KUIN SOPIVA IKÄ. JOS PIÄISI ARVOSTELLA NIIN MIELESTÄNI NUOREMMAT ÄIDIT ON LAPSEN KANNALTA (LAPSEN NÄKÖKULMASTA!) PAREMPI VAIHTOEHTO.

Entä 20-30vuotiaista äideistä? IHAN OK..

Mitä tulee mieleen ikäkritiikistä jota jokaisen ikäinen kohtaa toisesta ikäryhmästä? HOHHOIJAA..

Kestovaipat vai kertikset? MIKÄ KELLEKKIN SOPII, MEILLÄ KERTIKSET

Vesipesu vai kosteuspyyhkeet vauvan/lapsen kanssa? MOLEMMAT.

Oliko lapsesi yllätys vai yrityksen tulos? HELVATA MIKÄ KYSYMYS. SEKÄ ETTÄ.

Oletko käynyt lapsettomuustutkimuksissa? EN OLE Mitkä kolme asiaa ärsyttävät muissa äideissä? ERILAISET KASVATUSTYYLIT TUNTEMATTOMIEN ARVOSTELEMINEN

Mistä voisit kritisoida eniten toista äitiä jos näistä olisi pakko valita: a)imetys ei onnistunut b)äiti vaatii sektion c)äidillä on kahdelle miehelle lapsia Miksi? EHKÄ C, KOSKA MUUT ON JOTENKIN ÄLYTTÖMIÄ..

Mitä mieltä: -Sukupuolineutraalista kasvatuksesta EI MITÄÄN MIETTEITÄ

-Vaistovanhemmuudesta MITÄ SE ON? :D

-Luomuvanhemmuudesta ???

-Fyysinen kuritus JOSKUS EHKÄ PAIKALLAAN?

-Lapselle huutaminen äidin suuttuessa YLEISTÄ AINAKIN MEILLÄ, VALITETTAVASTI.

Vierailija
25/29 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsi? 21

Kritisoi jotain äitiydessäsi? Vauvani on vielä niin pieni että en koe epäonnistuneeni vielä missään :) No se, että pidän lasta sitterissä enemmän kuin tunnin päivässä :D

Kehu itseäsi jostain äitiydessä? No yleisesti oon pärjänny pikkusen kanssa ihan hyvin :)

Purkki- vai omatekoinen ruoka? Aletaan vasta ensi kuussa maistelemaan kiinteitä, uskoisin että lähinnä mennään purkkiruualla ensimmäiset kuukaudet vaan sitten kun voi syödä karkeampaa jne niin omatekoistakin.

Kauan imetit? Tyytyväinen tähän? Noin viikon ajan ja sitten se kiellettiin. Eikä maitokaan ollut noussut vielä. Olin valmistautunut täysimetykseen ainakin sinne 4kk ikäiseksi, mutta olen tyytyväinen tähänkin ratkaisuun.

Mitä mieltä iäkkäistä äideistä? Ajatus teini-ikäisestä ja likelle 60v äidistä tuntuu oudolta, mutta jokainen tekee lapsia minkäikäisenä haluaa.

Mitä mieltä teini-ikäisenä äidiksi tulleista? Mikä tähän lasketaan? Alle 20? No alle 18 vuotiaat aina mietityttää, mutta tunnen muutaman sellaisenkin ja ihan hyvin ovat lapsiaan hoitaneet. Tosin tähän ikäryhmään kuuluvilla on ehkä tapana antaa lastaan enemmän hoitoon. Anteeksi yleistys :)

Entä 20-30vuotiaista äideistä? No itse kuulun tähän ryhmään. Minusta tämä on se "normaalein" äidiksi tulemisikä :D

Mitä tulee mieleen ikäkritiikistä jota jokaisen ikäinen kohtaa toisesta ikäryhmästä? En jaksa ottaa sen kummemmin kantaa.

Kestovaipat vai kertikset? KERTIKSET

Vesipesu vai kosteuspyyhkeet vauvan/lapsen kanssa? Vesipesu ja silloin tällöin kosteuspyyhkeet. Tai molemmat kun joskus meinaa olla niin sotkuista puuhaa :D

Oliko lapsesi yllätys vai yrityksen tulos? "Tulee jos on tullakseen"

Oletko käynyt lapsettomuustutkimuksissa? En

Mitkä kolme asiaa ärsyttävät muissa äideissä? Äiti on äidille susi. Kuka arvostelee äitiä pahemmin kuin toinen äiti?

Miksi? No minä oon a ja b! =) Että varmaan sitten tuo c :D Ei sekään paha ole jos nyt ei millään vuoden ikäerolla..

Mitä mieltä:

-Sukupuolineutraalista kasvatuksesta? En kannata

-Vaistovanhemmuudesta? En luojan kiitos edes tiiä mitä tarkoittaa :D

-Luomuvanhemmuudesta? En tiiä tämänkään "virallista" määrettä mutta kuullostaa vähän oudolta :-D

-Fyysinen kuritus? Ei

-Lapselle huutaminen äidin suuttuessa? Riippuu lapsen luonteesta, hyvin herkälle en huutaisi vaan rasavillille tai pahalle murkulle juu :D

Vierailija
26/29 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsi? - 25.v

Kritisoi jotain äitiydessäsi - Mulla on niin kamalan lyhyt pinna.

Kehu itseäsi jostain äitiydessä - Meillä on perheessä todella paljon rakkautta ja lapsista huomaa että ne on onnellisia ja tasapainoisia. (Tämä on itselle sellainen lohdutus kun ollaan tehty lapset niin pienellä ikäerolla ja ollaan oltu todella väsyneitä välillä.)

Purkki- vai omatekoinen ruoka - Omatekoinen

Kauan imetit? Tyytyväinen tähän? Toista vuoden ja toista 11 kk. Kyllä, tyytyväinen.

Mitä mieltä iäkkäistä äideistä? -Täysin omavalinta. Saapa ainakin viettää rauhassa nuoruutensa ja rakentaa elämäänsä. Meillä on ollut melko kaaosta välillä kun ollaan hypitty vuokra-asunnosta toiseen, tehty talokauppoja ja vietetty häitä.

Mitä mieltä teini-ikäisenä äidiksi tulleista? - Toivottavasti jaksavat ja tukiverkosto on laaja.

Entä 20-30vuotiaista äideistä? -Mitäpä meistä. Varmaan tyypillisin ikä tehdä lapsia.

Mitä tulee mieleen ikäkritiikistä jota jokaisen ikäinen kohtaa toisesta ikäryhmästä? -Suppea maailmankuva.

Kestovaipat vai kertikset? -Kertis. Ihailen silti niitä jotka jaksavat kestoilla. Itse ei vain aika riittänyt.

Vesipesu vai kosteuspyyhkeet vauvan/lapsen kanssa? -Vesipesu

Oliko lapsesi yllätys vai yrityksen tulos? - Me oltiin 1 krt tietoisesti ilman ehkäisyä periaatteella tulee jos on tullakseen. Tuli ja oli ihan shokki yllätys.

Oletko käynyt lapsettomuustutkimuksissa? -En

Mitkä kolme asiaa ärsyttävät muissa äideissä? Tiukkapipoisuus, se että loukkaannutaan toisen sanomisista vaikka järjellä ajateltuna toinen ei ole tarkoituksella loukannut, pyritään olemaan niin täydellisiä ja antamaan ulospäin niin kultainen lapsiperhekuva.

-C) Äidillä kahdelle miehelle lapsia.

Miksi? Siksi että imetys ei monestikaan onnistu vaikka kuinka haluaisi, siksi että sektion vaatiminen on ihan ymmärrettävää. Ja siksi että minusta on surullista kun nykymaailmassa (läntisessä kulttuurissa!!) ydinperhe ei ole enää niin olennainen. Tämä on asia jota itse haluan vaalia.

Mitä mieltä:

-Sukupuolineutraalista kasvatuksesta -Ei kuulosta hyvältä.

-Vaistovanhemmuudesta -Kuulostaa hyvältä (mitä lie tarkoittaakaan)

-Luomuvanhemmuudesta (:) Apua, mitä nää tarkoittaa?) Että käytetään luomuruokia? :D

-Fyysinen kuritus - Lapsi ei opi tässä oikeita arvoja.

-Lapselle huutaminen äidin suuttuessa - Tämä on sellainen asia minkä haluaisin kitkeä itsestäni pois itsestäni tai saada edes vähemmälle. Monesti sitä huutaa ja komentaa vähän turhastakin. Keinoja olisi niin paljon parempiakin, mutta pinna ei riitä.

Vierailija
27/29 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsi? 37 v.

Kritisoi jotain äitiydessäsi: LIIAN LYHYT PINNA

Kehu itseäsi jostain äitiydessä: OSAAN LEIKKIÄ JA HELLIÄ

Purkki- vai omatekoinen ruoka MOLEMMAT

Kauan imetit? Tyytyväinen tähän? 15 KK, TYYTYVÄINEN

Mitä mieltä iäkkäistä äideistä? MIKÄ ON IÄKÄS ÄITI? LUULTAVASTI LAPSI ON TOSI HALUTTU.

Mitä mieltä teini-ikäisenä äidiksi tulleista? VÄHÄN SÄÄLITTÄÄ, ETTÄ NUORUUS JÄÄ ELÄMÄTTÄ. ITSE EN OLISI OLLUT RIITTÄVÄN KYPSÄ ÄIDIKSI ESIM 15-VUOTIAANA.

Entä 20-30vuotiaista äideistä? IHAN BUENO.

Mitä tulee mieleen ikäkritiikistä jota jokaisen ikäinen kohtaa toisesta ikäryhmästä? IHAN TYHMÄÄ.

Kestovaipat vai kertikset? MOLEMMAT. TILANTEEN MUKAAN.

Vesipesu vai kosteuspyyhkeet vauvan/lapsen kanssa? KTS YLLÄ.

Oliko lapsesi yllätys vai yrityksen tulos? YRITYS

Oletko käynyt lapsettomuustutkimuksissa? EN

Mitkä kolme asiaa ärsyttävät muissa äideissä? TUOMITSEVUUS. CURLAUS. SE, ETTEI OSAA ASETTAA RAJOJA.

Mistä voisit kritisoida eniten toista äitiä jos näistä olisi pakko valita: a)imetys ei onnistunut b)äiti vaatii sektion c)äidillä on kahdelle miehelle lapsia.

LAPSIA KOLMELLE ERI MIEHELLE ALKAA OLLA JO TOSI KYSEENALAISTA.

Miksi? AIKA LUTKAMAISTA. MIKSI PITÄÄ LISÄÄNTYÄ KAIKKIEN KANSSA KUIN KANI?

Mitä mieltä:

-Sukupuolineutraalista kasvatuksesta. EI HYVÄ.

-Vaistovanhemmuudesta. OK

-Luomuvanhemmuudesta. OK. KUNHAN EI IHAN HÖRHÖILE, JA MUISTAA LAPSEN PARHAAN.

-Fyysinen kuritus. EN HYVÄKSY

-Lapselle huutaminen äidin suuttuessa. EI IHAN OK, MUTTA JOSKUS YMMÄRRETTÄVÄÄ.

Vierailija
28/29 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsi? -24

Kritisoi jotain äitiydessäsi: -Hysteerisyys tapaturmatilanteissa. Esim. Säikähdän lapsen kaatuessa ennemmän kuin lapsi itse.

Joskus hermostuessa tulee korotettua ääntä

Kehu itseäsi jostain äitiydessä: Olen hyvin huono kehumaan itseäni juuri missään. Jos nyt kuitenkin yritän niin... osaan ottaa lasten tarpeet huomioon ja antaa lasten olla lapsia.

Purkki- vai omatekoinen ruoka: Sekä että. Kuopus saa välillä ruokansa purkista

Kauan imetit? Tyytyväinen tähän? Esikoista imetin 1 kk, enkä ole tyytyväinen siihen että lopetin niin aikaisin. Luulin ettei maitoa tule, joten katsoin imettämisen turhaksi.

Kuopusta imetän vieläkin.

Mitä mieltä iäkkäistä äideistä? - En mitään

Mitä mieltä teini-ikäisenä äidiksi tulleista? - En mene tuomitemaan.

Entä 20-30vuotiaista äideistä? En mitään

-Kyllä se pistää vähän hymyilyttämään

Kestovaipat vai kertikset? Kertikset

Vesipesu vai kosteuspyyhkeet vauvan/lapsen kanssa? Sekä että. Yleensä vesipesu.

Oliko lapsesi yllätys vai yrityksen tulos? Yrityksen tuloksia molemmat

Oletko käynyt lapsettomuustutkimuksissa? En

1. Sellaiset äidit ärsyttävät jotka eivät kasvata lapsiaan, tai olettavat oman lapsensa olevan se maailman kiltein joka ei tee väärin kärpästäkään kohtaan. Antavat siis omien lastensa häiriköidä ja kiusata muita.

2. Lasten arvostelu/lkilpailuhenkisyys lasten kustannuksella

3. Ei juuri nyt tule mieleen

C)

Miksi? Jos imetys ei onnistu niin se ei onnistu ja äidit tuskin turhaan vaativat sektiota. No tosin minun on vaikea ymmärtää pelkosektionhaluvia koska itse pelkään laikkauksia, mutta ymmärrän sen siksi että pelkään sektiota ja nämä alateitsesynnytysytä.

En näe c vaihtoehdossakaan mitään kritisoitavaa. Ei kuulu mulle. Ehkä siinä tapauksessa jos lapset saaneet alkunsa pettämisen tuloksena.

Mitä mieltä:

Enpä mitään

-Vaistovanhemmuudesta

Mitä se on?

-Luomuvanhemmuudesta

En ymmärrä tätäkään käditettä

-Fyysinen kuritus

Väärin

Sekin on väärin, mutta kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Tosin en ymmärrä sitä jos "tarvitsee" suuttua ja huutaa jatkuvasti lapsille.

Vierailija
29/29 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsi? 35

Kritisoi jotain äitiydessäsi ANNAN LAPSENI VÄLILLÄ KATSOA LIIKAA TELKKARIA, JOTTA SAAN PUUHAILLA OMIANI (OLEN HOITOVAPAALLA)

Kehu itseäsi jostain äitiydessä OSOITAN PALJON HELLYYTTÄ JA KERRON LAPSELLE RAKASTAVANI HÄNTÄ USEIN

Purkki- vai omatekoinen ruoka MOLEMMAT

Kauan imetit? Tyytyväinen tähän? 12 KK, OLEN TYYTYVÄINEN

Mitä mieltä iäkkäistä äideistä? EI ÄITIYS OLE IÄSTÄ KIINNI. HYVÄ/HUONO ÄITI VOI OLLA IÄSTÄ RIIPPUMATTA, PERSOONA RATKAISEE.

Mitä mieltä teini-ikäisenä äidiksi tulleista? SAMA VASTAUS KUIN EDELLISEEN. ITSE EN OLISI MISSÄÄN TAPAUKSESSA OLLUT VALMIS ÄIDIKSI TEINI-IÄSSÄ

Entä 20-30vuotiaista äideistä?EDELLEEN ÄITIYS EI OLE IKÄSIDONNAISTA

Mitä tulee mieleen ikäkritiikistä jota jokaisen ikäinen kohtaa toisesta ikäryhmästä? ITSE EN OLE JUURI KOHDANNUT IKÄKRITIIKKIÄ

Kestovaipat vai kertikset? MOLEMMAT

Vesipesu vai kosteuspyyhkeet vauvan/lapsen kanssa? VESIPESU

Oliko lapsesi yllätys vai yrityksen tulos?YRITYS

Oletko käynyt lapsettomuustutkimuksissa?EN

Mitkä kolme asiaa ärsyttävät muissa äideissä?YLETÖN OMAN LAPSEN KEHUMINEN TAI VERTAILU MUIHIN LAPSIIN, TOISTEN ONGELMIEN TAI ELÄMÄN VÄHÄTTELY TYYLIIN KYLLÄ TÖISSÄKÄYVÄLLÄ ON PALJON HAASTAVAMPAA KUIN KOTONA OLEVALLA JA EI YHDEN LAPSEN VANHEMMUUS OLE VAIKEAA KOSKAAN, JOKAINEN ELÄKÖÖN VALINTOJENSA MUKAAN. KOLMATTA EN KEKSI.

Mistä voisit kritisoida eniten toista äitiä jos näistä olisi pakko valita: a)imetys ei onnistunut b)äiti vaatii sektion c)äidillä on kahdelle miehelle lapsia B, RIIPPUU SYISTÄ TOSIN

Miksi?SEKTIO EI OLE MIKÄÄN HELPPO KOKEMUS JA SE PITÄISI TEHDÄ VAIN PAKON EDESSÄ.

Mitä mieltä:

-Sukupuolineutraalista kasvatuksesta TIETTYYN PISTEESEEN ASTI IHAN OK, MUTTA KAIKENLAINEN ÄÄRIMMÄISYYS/EHDOTTOMUUS KASVATUKSESSA ON MIELESTÄNI TARPEETONTA.

-Vaistovanhemmuudesta SAMA KUIN YLLÄ

-Luomuvanhemmuudesta SAMA KUIN YLLÄ

-Fyysinen kuritus EI HYVÄKSYTTÄVÄÄ

-Lapselle huutaminen äidin suuttuessa NO, EIHÄN SE HYVÄ ASIA OLE VÄLTTÄMÄTTÄ, MUTTA IHMISIÄHÄN ME ÄIDITKIN VAIN OLLAAN JA TOISAALTA, KYLLÄ TUNTEET SAA JA PITÄÄ NÄYTTÄÄ. MUTTA PITÄÄ OLLA MYÖS VALMIS SELITTÄMÄÄN JA PYYTÄMÄÄN ANTEEKSI