Great. Taisin pilata suhteeni anoppiin lopullisesti. Avauduin hänelle
tänään.
Mieheni on ollut nyt parin viikon työkomennuksella toisella paikkakunnalla. Meillä on pienet lapset (pienimmällä ikää 5kk). Univelkaa on paljon ja olen ollut aika lyhytpinnainen, ärtynyt...
Anoppi asuu 5km päässä ja tuli tänään käymään. Erehdyin avautumaan, että harmittaa kun miehen piti vaihtaa entisestä hyvästä työpaikasta tähän uuteen, jossa pitää olla niin kaukana perheestä. Anoppi sitten jotenkin puolusteli poikaansa, eikä osoittanut empatiaa mua kohtaan. Ei varmaan tarkottanu mitään pahaa, mutta... Ärsyttää, kun AINA puolustaa poikaansa.
Kilahdin. Hetken kuluttua aloin tivata anopilta, opettiko hän miehelleni koskaan mitään kotitöitä, kuten miehen siskolle. Että mieheni ei osaa edes ripulipaskoja pestä vessanpöntön reunoilta. Anoppi sanoi, että ei heillä opetettu pojalle kotitöitä, koska hän eli anoppi oli kotiäitinä ja siivosi.
No, sitten aloin avautua toisesta aiheesta.. Anoppi on aina ohimennen maininnut, että hänestä ei ole hyvä, että lasten nähden riidellään.. ja minulle on huomautellut, jos olen ollut joskus pinna tiukalla ja esim. kireä äänensävy. On varoitellut, että hermostuminen tarttuu lapsiin. Ennen aina nyökyttelin enkä sanonut mitään takaisin.
Aloin sitten avautua, että kuule, en usko siitä olevan haittaa, jos lapset joskus näkee ja kuulee erimielisyyksiä vanhempien välillä.. että ei sekään ole hyvä, että ei näe mitään mallia, mieheni pelkää riitoja ja mieluummin vaikka valehtelee ettei tule riitaa.
Ja tästäkös anoppi suuttui. Sanoi, että hänellä on 30 vuotta enemmän elämänkokemusta ja hän tietää kyllä.. ja että "senkus sinä riitele ja huuda" ja blaablaa...
Jonkunlaiseen "muodolliseen" sopuun päästiin, mutta kyllä tuntuu nyt, että suhde tais kärsiä aika pahasti. Jepjep.
Kommentit (74)
eli valitti sitä, että mies ei tee sitä ja tätä, että vaihtoi (hyväpalkkaiseen) tehtävään 30 km päähän kotoa ja työmatkat vievät aikaa, että minä en osannut poikaani kasvattaa ja että olen muutenkin täysin mahdoton.
Totesin, että jos olen kerran olen moinen paska, niin miniä on hyvä ja ryhtyy etsimään uutta kotia. Miehelle ja perheelleen lainaksi annettu 180 000 euroa lankesi samantien. Aikaa maksuun on kaksi viikkoa. Lähtiessäni nappasin naulakosta uudet haalarit ja muistutin, että se äsken haukkumasi paska maksoi nämäkin samoin kuin kuistilla olevat rattaat, jotka nekin taitavat samantien lähteä.
Ei kannata haukkua anoppia, jos on tästä taloudellisesti riippuvainen.
Voin kuvitella millainen tossu poikasi on. Äiti määrää ja häärää mielipiteittensä ja rahojensa kanssa eikä kellään saisi olla mitään poikkipuoleista sanottavaa. Sinä ilmeisesti kuvittelet edelleen olevasi poikasi elämän päällysmies.
eli valitti sitä, että mies ei tee sitä ja tätä, että vaihtoi (hyväpalkkaiseen) tehtävään 30 km päähän kotoa ja työmatkat vievät aikaa, että minä en osannut poikaani kasvattaa ja että olen muutenkin täysin mahdoton. Totesin, että jos olen kerran olen moinen paska, niin miniä on hyvä ja ryhtyy etsimään uutta kotia. Miehelle ja perheelleen lainaksi annettu 180 000 euroa lankesi samantien. Aikaa maksuun on kaksi viikkoa. Lähtiessäni nappasin naulakosta uudet haalarit ja muistutin, että se äsken haukkumasi paska maksoi nämäkin samoin kuin kuistilla olevat rattaat, jotka nekin taitavat samantien lähteä. Ei kannata haukkua anoppia, jos on tästä taloudellisesti riippuvainen.
No lähtikö ne rattaat mukaan kans? No saitpa sille miniälle nyt näytettyä kenellä se valta on jopa hänen omassa kodissaan....mä olen sanaton...sä olet sairas ihminen! Riitelet miniän kanssa ja kostat tuhoamalla elämän omalta pojaltasikin sekä lapsenlapselta.( joka muuten on täysin syytön koko touhuun. )
enkä minä ole kenenkään elämää tuhonnut. Opetelkoot asumaan vuokralla, jos minä olen täysin mahdoton. Ehkä miniä voisi vaikka harkita töihinmenoa, jos ei ole varaa rattaisiin ja lasten vaatteisiin. Eli ei kannata ryhtyä kiukuttelemaan, jos ei osaa kantaa vastuuta sanoistaan. Seuraukset pitää kantaa itse!
Eihän se miniä yksin mieron tielle joutunut, vaan oma poikasi ja oma lapsenlapsesi myös?
hänen kivitasoisen keittiönsä ja kylpyhuoneen kaksi suihkua on maksanut. Niistä pääsee eroon aika äkkiä haukkumalla maksajaa paskaksi.
vaikka nyt olisi kuinka väsynyt niin ei sitä ole tapana mennä vanhempaa ihmistä haukkumaan ihan vain siksi, että itsellä vituttaa. Vaikka ei olekaan aina samaa mieltä asioista.
Tänään just töissä kohtasin samanlaisen asian. Nuori työkaveri haukkui ja näytteli keskisormea, koska hänellä nyt sattui väsyttämään ja vitutti. Asia ei kyllä jää tähän ja todennäköisesti tälle nuorelle ihmiselle tulee potkut. Se, että väsyttää, ei ole oikeus riehua ja odottaa, että saa anteeksi, ilman, että sen eteen tarvitsee tehdä mitään.
eli valitti sitä, että mies ei tee sitä ja tätä, että vaihtoi (hyväpalkkaiseen) tehtävään 30 km päähän kotoa ja työmatkat vievät aikaa, että minä en osannut poikaani kasvattaa ja että olen muutenkin täysin mahdoton. Totesin, että jos olen kerran olen moinen paska, niin miniä on hyvä ja ryhtyy etsimään uutta kotia. Miehelle ja perheelleen lainaksi annettu 180 000 euroa lankesi samantien. Aikaa maksuun on kaksi viikkoa. Lähtiessäni nappasin naulakosta uudet haalarit ja muistutin, että se äsken haukkumasi paska maksoi nämäkin samoin kuin kuistilla olevat rattaat, jotka nekin taitavat samantien lähteä. Ei kannata haukkua anoppia, jos on tästä taloudellisesti riippuvainen.
No lähtikö ne rattaat mukaan kans? No saitpa sille miniälle nyt näytettyä kenellä se valta on jopa hänen omassa kodissaan....mä olen sanaton...sä olet sairas ihminen! Riitelet miniän kanssa ja kostat tuhoamalla elämän omalta pojaltasikin sekä lapsenlapselta.( joka muuten on täysin syytön koko touhuun. )
enkä minä ole kenenkään elämää tuhonnut. Opetelkoot asumaan vuokralla, jos minä olen täysin mahdoton. Ehkä miniä voisi vaikka harkita töihinmenoa, jos ei ole varaa rattaisiin ja lasten vaatteisiin.
Eli ei kannata ryhtyä kiukuttelemaan, jos ei osaa kantaa vastuuta sanoistaan. Seuraukset pitää kantaa itse!
pois. Pitää olla sen verran selkärankaa ettei moiseen ryhdy. Ja vielä lapselta vie, on siinä oikeesti mummi, ei helkutti sentään. Muista nyt vielä laskuttaa kaikki muukin annettu. Peri ne vaikka lapsilta aikuisina jos vanhemmat ei nyt pysty maksamaan.
Luojan kiitos mulla on selväjärkinen anoppi.
Sanotaan, että ei kannata purra ruokkivaa kättä. Ehkä miniä hiljalleen oppii, kenelle sopii sanoa ja mitä. Tai voivathan he pyytää rahaa miniän äidiltä, joka on onnistunut viimeiset 10 vuotta lusmuilemaan ilman töitä.
Eli miniän pitää nuoleskella sun persettä, koska olet lainannut suuren summan rahaa? Ilmeisesti olet lainannut rahat vain siksi, että pääset kukkoilemaan pojan perheen elämässä.
vaikka nyt olisi kuinka väsynyt niin ei sitä ole tapana mennä vanhempaa ihmistä haukkumaan ihan vain siksi, että itsellä vituttaa. Vaikka ei olekaan aina samaa mieltä asioista.
Tänään just töissä kohtasin samanlaisen asian. Nuori työkaveri haukkui ja näytteli keskisormea, koska hänellä nyt sattui väsyttämään ja vitutti. Asia ei kyllä jää tähän ja todennäköisesti tälle nuorelle ihmiselle tulee potkut. Se, että väsyttää, ei ole oikeus riehua ja odottaa, että saa anteeksi, ilman, että sen eteen tarvitsee tehdä mitään.
taas itseäni vanhempi vaihdevuosioireista kärsivä nainen purkaa sitä vitutustaan minuun. Mä kun olen niin helppo kohde, kun olen melkein 30v nuorempi. Ei se kärttyily kuule ihan ikään katso! No teinpä valituksen siitä jatkuvasta kiukkuilusta ja esimies siihen puuttui. Nykyisin kiukkuilee kaikille muille siellä töissä paitsi mulle.
Sanotaan, että ei kannata purra ruokkivaa kättä. Ehkä miniä hiljalleen oppii, kenelle sopii sanoa ja mitä. Tai voivathan he pyytää rahaa miniän äidiltä, joka on onnistunut viimeiset 10 vuotta lusmuilemaan ilman töitä.Eli miniän pitää nuoleskella sun persettä, koska olet lainannut suuren summan rahaa? Ilmeisesti olet lainannut rahat vain siksi, että pääset kukkoilemaan pojan perheen elämässä.
Mutta tuo anoppi taitaa olla sellainen tyyppi, et se tykkää kun oma perse on puhdas.
Tottakai voi omat mielipiteensä sanoa.
Voin kuvitella millainen tossu poikasi on. Äiti määrää ja häärää mielipiteittensä ja rahojensa kanssa eikä kellään saisi olla mitään poikkipuoleista sanottavaa. Sinä ilmeisesti kuvittelet edelleen olevasi poikasi elämän päällysmies.
Poika ja miniä halusivat aivan liian kalliin talon. Pankki ei suostunut antamaan tarpeeksi lainaa, joten äiti-rakas-anoppi-ihana-upea-maailman-paras pyydettiin apuun eli tehtiin hyvin selväksi, miten fiksua on tehdä rahoitusjärjestely, jossa lainaan heille tarvittavan summan. Siinä vaiheessa olin kaikin puolin mukava ja läheinen.
Minulla ei ole mitään määräysvaltaa poikani perheeseen, mutta miniällä ei ole oikeutta moittia minua, tapojani tai tekemisiäni vain siksi, että häntä ottaa päähän se, että mies tienaa hyvin 30 km päässä kotoa eli työmatkoihin on menevinään liikaa aikaa. Se ei ole minun vikani, siitä on turha huutaa. Ja tismalleen yhtä turha on haukkua minua paskaksi anopiksi, joka ei osannut omaa poikaansa kasvattaa ja joka voisi ymmärtää kuolla pois, että heillä elämä helpottaisi.
En aio ihan vähään aikaan kuolla, joten oppikoot miniä elämään ilman pukeutumishuonetta ja isoa kodinhoitohuonetta. Pojan elämän päällysmies olen sen verran, että hänelle on tulossa vain lakiosa, kunhan toteutan miniän hartaan toiveen ja kuolen pois.
Eli pitääkö miniän pysyä sulle nöyränä, kun olet tavaraa ostellut? Lapsenlastasi vahingoitit myös kätevästi samalla. Ei se miniä niissä rattaissa kuule istu vaan LAPSI. Meillä anoppi ja appi ovat lahjoittaneet meille lämmityspuut jo muutaman vuoden ajan, harventavat siis omaa metsää. On meilläkin välillä ollut jotain pientä nokkapokkaa ja asiat selvitetty aina samantien. Eipä tuo anoppi ole koskaan puuta lähtenyt pihasta poiskaan viemään. ;) Niin...taitaa se oma poikasi tosiaan olla aika saamaton vätys, jos kerran on äidistä taloudellisesti riippuvainen, eikä kotihommat onnistu...
enemmän heitä kirpaisee se, että joutuvat myymään talon, elleivät saa pankista lainaa. Ja se voi olla hankalaa, koska miniä ei ole töissä. Voivat muuttaa lähemmäs miehen työpaikkaa vuokralle.Sanotaan, että ei kannata purra ruokkivaa kättä. Ehkä miniä hiljalleen oppii, kenelle sopii sanoa ja mitä. Tai voivathan he pyytää rahaa miniän äidiltä, joka on onnistunut viimeiset 10 vuotta lusmuilemaan ilman töitä.
sehän on vaan materiaa. Sulla se on hankalampaa, kun ongelma on korvien välissä.
enkä minä ole kenenkään elämää tuhonnut. Opetelkoot asumaan vuokralla, jos minä olen täysin mahdoton. Ehkä miniä voisi vaikka harkita töihinmenoa, jos ei ole varaa rattaisiin ja lasten vaatteisiin. Eli ei kannata ryhtyä kiukuttelemaan, jos ei osaa kantaa vastuuta sanoistaan. Seuraukset pitää kantaa itse!
Eihän se miniä yksin mieron tielle joutunut, vaan oma poikasi ja oma lapsenlapsesi myös?
hänen kivitasoisen keittiönsä ja kylpyhuoneen kaksi suihkua on maksanut. Niistä pääsee eroon aika äkkiä haukkumalla maksajaa paskaksi.
Pojan elämän päällysmies olen sen verran, että hänelle on tulossa vain lakiosa, kunhan toteutan miniän hartaan toiveen ja kuolen pois.
Onneksi kaikille tuli selväksi, että rakastat poikaasi ja lapsenlapsiasi, eikö vain? Onnea siihen yksinäiseen loppuelämään.
Kaikkia asioita ei kannattaisi ehkä mitata sillä rahalla...
sinulle taitaa totaalinen yksinäisyys lasten kanssa tehdä hyvää. Kannattaa huutaa anopille, kun itsellä on univelkaa. Normaalimpi ihminen olisi kertonut olevansa väsynyt eikä ryhtyisi huutaamaan miehen äidille. Tuo huutamisesi kun tullaan muistamaan vielä vuosia ja se tullaan kertomaan lapsillesi uudestaan ja uudestaan aina kun he huutavat jostain. Anoppi tulee muistuttamaan, että " olette ihan yhtä mahdottomia kuin äitinne, sekään ei osaa olla ihmisiksi".
ne suihkut, keittiötasot ym muut. Mutta miksi veit LAPSELTA rattaat ja haalarit? Mitä ihmeen pahaa se lapsi on sulle tehnyt? Voisitko valaista kun en ymmärrä...Oletko valmis viemään rakkaan uninallenkin siltä lapselta jos sekin olisi sun ostamasi?
Pojan elämän päällysmies olen sen verran, että hänelle on tulossa vain lakiosa, kunhan toteutan miniän hartaan toiveen ja kuolen pois.
Onneksi kaikille tuli selväksi, että rakastat poikaasi ja lapsenlapsiasi, eikö vain? Onnea siihen yksinäiseen loppuelämään. Kaikkia asioita ei kannattaisi ehkä mitata sillä rahalla...
eli jos poika ja miniä ja lapsenlapsi eivät rakasta minua, kun en maksa taloaan, niin sittenhän he eivät oikeasti rakasta minua lainkaan!
Ja kiitos vaan, yksinäiseen loppuelämääni kuulu pari muutakin lasta ja puoliso.
Minkä arvoinen poikasi koti on ja paljonko heillä on lainaa pankista? Kuulostaa, että talo on aika iso, onko se pääkaupunkiseudun ulkopuolella?
Ihan uteliaisuuttani kyselen.
MIniä riiteli yksinään ja minä kuuntelin
enkä minä ole kenenkään elämää tuhonnut. Opetelkoot asumaan vuokralla, jos minä olen täysin mahdoton. Ehkä miniä voisi vaikka harkita töihinmenoa, jos ei ole varaa rattaisiin ja lasten vaatteisiin.
kostaa tekemällä poikasi perheen elämästä entistä mahdottomampaa?
Melko narsistista käytöstä, täytyy sanoa. Ilmeisesti hänen sanansa osuivat niin kipeästi että kadotit täysin järkesi ja suhteellisuudentajun. Sinua ei saa haukkua, tai jos erehtyy avaamaan suunsa syystä tai toisesta pillastuttuaan pahemman kerran (syytä siihen voimme vain arvailla!), kostat täysin kohtuuttomalla tavalla.
No tapa se on sekin pitää ihmiset ympärillään kiltteinä ja nöyrinä kiristämällä heitä taloudellisesti. Ymmärrän kyllä, että ketutti, mutta jos olet mennyt lainaamaan tuollaisia summia, pitäisi varmaan myös muistaa että vastapuolikin on ihminen eikä lainoja voi perua jos vastapuoli suutahtaa joskus. Ilmeisesti oletit, että voit ostaa miniän suosion rahalla?
sinulle taitaa totaalinen yksinäisyys lasten kanssa tehdä hyvää. Kannattaa huutaa anopille, kun itsellä on univelkaa. Normaalimpi ihminen olisi kertonut olevansa väsynyt eikä ryhtyisi huutaamaan miehen äidille. Tuo huutamisesi kun tullaan muistamaan vielä vuosia ja se tullaan kertomaan lapsillesi uudestaan ja uudestaan aina kun he huutavat jostain. Anoppi tulee muistuttamaan, että " olette ihan yhtä mahdottomia kuin äitinne, sekään ei osaa olla ihmisiksi".
Ilmeisesti teidän suvussa ihmiset kätkevät tunteensa, eikä huonoja hetkiä saa olla kenelläkään, tai niistä muistutetaan VUOSIA!??
Normaali vauvan äiti ei todellakaan VOI estää univelan syntymistä ja VÄSYY, mikäli vauva ei nuku kuin pieni unikeko öitä läpeensä. Väsymys ja siihen liittyvä mielialojen heilahtelu ovat NORMAALEJA, se on tätä ihmisen elämää! Ihmiset eivät ole koneita!
Relaa ap, pyydä anteeksi käytöstäsi ja se siitä. Varmasti anoppi ymmärtää kun on ensiloukkaantumisensa unohtanut.
Ja kiitos vaan, yksinäiseen loppuelämääni kuulu pari muutakin lasta ja puoliso.
Ja kiva että voit unohtaa yhden lapsistasi kun on muitakin lapsia. Et taida olla ihminen lainkaan.
enemmän heitä kirpaisee se, että joutuvat myymään talon, elleivät saa pankista lainaa. Ja se voi olla hankalaa, koska miniä ei ole töissä. Voivat muuttaa lähemmäs miehen työpaikkaa vuokralle.
Sanotaan, että ei kannata purra ruokkivaa kättä. Ehkä miniä hiljalleen oppii, kenelle sopii sanoa ja mitä. Tai voivathan he pyytää rahaa miniän äidiltä, joka on onnistunut viimeiset 10 vuotta lusmuilemaan ilman töitä.