Minkälaisia äitejä katsot alaspäin puistossa?
Ketkä miellät huonommiksi?
Ja ei tarvi vastata jos et katso. :D
Tuli yhdestä ketjusta mieleen...
Kommentit (42)
En itse koe koskaan olevani ylempänä jotakin muuta ihmistä. Olen ihan tavallinen, keski-ikäinen nainen, jokainen tässä elämässä yrittää parhaansa. Sitten on olemassa äitejä jotka voivat huonosti, ovat syrjäytyneitä ja siksi heillä sekaisin asiat, eivätkä pysty pitämään elämäänsä kasassa.
Ärsyttää kyllä sellaiset naiset, jotka eivät hoida lastaan kunnolla, esim. lapset aina palelevat puistossa, tai ovat nälkäisiä, likaisia ja väsyneitä. Eli äidillä on rytmi näiden lasten kanssa sekaisin, tai suorastaan laiminlyövät lastenhoitoa.
Myös äidit jotka puhuvat ikävästi lapselle, turhaan raivoavat ja tai huutavat ja kiroavat inhottavat minua. Enkä tarkoita nyt sitä, että jos kerran hermot menevät, vaan sellaista tapaa.
Myöskin äidit jotka eivät koskaan näe omassa kultamussukassaan mitään vikaa, vaikka mussukka juuri löi naapurin lasta ja näytti kieltään salaa seläntakana, ärsyttävät. Sellaiset äidit, jotka itse puolustavat yliherkästi omia lapsiaan, ja ovat aivan liian tuohtuneita, jos heidän lapselleen joku muu lapsi tekee jotakin ikävää, mutta jos sitten asia meneekin toistepäin, heidän lapsensa teki jotain ikävää, löi tmv. alkavat puolustella lapsiaan jne. Se ä-r-s-y-t-t-ä-ä.
poltan itse, mutta en koskaan lasten lähellä, muutenkin voin olla parin tunnin puistoreissun polttamatta.
Ja minulla on tatuointeja, ja monet katsovat minua alaspäin sen takia. en ymmärrä miksi, sillä omani ovat kauniita ja merkityksellisiä, olen korkeasti koulutettu, meillä on hyvä perhe ja asumme hyvällä seudulla. jotkut ihmiset ovat kauheita stereotyypikkoja
nyt, että mikä tuo kimperi-juttu oikein on?
mutta en sietäisi tupakoivia ihmisiä, lapsiaan huutamalla ja kiroilemalla kurittavia tai muuten vain äksyileviä ja elämään tympiintyneitä ihmisiä, jotka antavat lasten tuta sen kaiken.
Inhoan äyskiviä ja tiuskivia ihmisiä, jotka ovat ilkeitä lapsille.
mutta kieltämättä todella epäsiistit, tupakoivat, kiroilevat, kännykkäänsä jatkuvasti puhuvat ja lapsilleen tiuskivat ja huutavat hiukan herättävät hämmästystä... En silti katso alaspäin, kunhan vain itse ihmettelen... myös lasten eväät saattavat joskus hämmästyttää -- karkkia, mehua, keksiä pullaa pullukoille pikkuisille...
Se on ärsyttävää, sillä kaksoisleukani näkyy heille korostuneesti!!! Arghh!!!
jälkikasvu jo sen ikäistä,mutta yleisesti ottaen oudoksuttaa nuo Kimperi-äidit.Ja viittaan heillä myös niihin,joilla voi Kimperipipon sijasta olla joku ihmeellinen eläinpipo,olen nähnyt vaikka mitä kammotuksia.Kesällä tietysti raitapaita,lapsille leikattu pottakampaus ja kaikilla mukahuolimattomasti valitut trikoovaatteet (kierrätyskeskuksesta).Nämä äidit eivät ole yleensä kovin sosiaalisia,ja lasten nimet ovat Pessi ja Kaura tms.Äidillä ei koskaan meikkiä,rehottavat kulmakarvat ja rastahiuksiakin tavataan.
mutta sitten tuli tuumailtua rehellisesti asiaa vähän pidempään. Ja tulokseksi sain:
...sellaisia äitejä/mummoja/vaareja/isiä/tätejä... joilla ei ole käytöstapoja. Esim, jotka eivät edes nyökkää tervehdystä muille puistoon tulijoille, eivät osaa sanoja "kiitos" "anteeksi" ja "ole hyvä"
tullut vastaan puistossa tupakoivaa äitiä. Ja olen kyllä pääkaupunkiseudulla kiertänyt muutamat puistot kun täällä asutaan ja kotonakin olen jo lasten kanssa ollut 5 vuotta. Mutta se olisi kyllä karmee näky ja varmaan katsoisin sellaista äitiä "alaspäin"
-katsoo toisia ylimielisesti
-ei vahdi omia kakaroita
-ottaa nokkiinsa jos muut puuttuu kakaransa toimiin
-tupakoi
-ei tervehdi tai huomioi ollenkaan muita
-arvottaa ihmiset ulkonäön tai lasten ulkoisen olemuksen mukaan (kuten täällä on käynyt ilmi)
Niitä jotka kokoajan hössäävät penikkansa ympärillä ja kehuvat teki se mitä tahansa, ett'ä niin vituttaa se tekopyhyys ja sitten ne valittaa miten joku teini on rosvonnut kaupasta jotain suklaapatukoita, 100% varmuudella voi sanoa että niiden pikkupilteistä tulee niitä yhteiskunna pummeja, rosvoja, raiskaajia narkkareita.
Lapsi tarvitsee aikaa ja huomiota, että kehittyy normaalisti. Tämä ei ole tekopyhää, vaan sinulla on todellakin ongelma äiti-lapsisuhteessasi, ellet kehu koskaan lastasi tai puhu hänelle tai pidät sitä kummallisena. Äidit tekevät niin.
t. th
äitejä joiden lapsien vaatteet ovat rikki/nuhruiset.
Miksi ihmeessä? Luulisi, että enemmänkin ihmetystä hämmästyttäisi, jos lapsi olisi oikein pyntätty ja laitettu puistoon.
on tupakointi kielletty. Ei siis näy tupakoitsijoita. Näin Keravalla.
Lapsia kohtaan ymmärtämättömiä, epäkohteliaasti lapsille ulkopuolisen näkökulmasta huutavia. Tällaisten ihmisten voisin kuvitella muutenkin puhuttelevan muita kömpelösti. Esim kiroilu on minusta kaikissa olosuhteissa moukkamaista. Myös hiukan vinoon katson ylisuojelevia äitejä, varsinkin jos tämä käytös tuntuu hidastavan lapsen motorista kehitystä. Toisaalta myös äitejä, jotka eivät tunnu olevan kiinnostuneita lapsista (esim puhuvat vain muille/puhelimeen) tai eivät ymmärrä ja vastaa pienen lapsensa puheeseen (vaikka sanahahmot olisivat ulkopuolisenkin arvattavissa).
Siis joku joka puhuu luottamuksellisia asioita ystävänsä kanssa hiljentämättä ääntä vai mitä tällä tarkoitit?
Mua ärsyttää oikeastaan vain yhdenlaiset ihmiset enkä ole äitivuosinani törmännyt onneksi kovin moneen tosi pahaan tapaukseen. Tämä ihmistyyppi on neuvoja. Siis jos hän näkee ohimennessään jonkin tilanteen puistossa, hän tietää heti paremmin miten tuntemattoman äidin pitäisi toimia tuntematta mitään taustoja. Kaikkein pahin oli yksi monen lapsen äiti eli kuvitteli siis tietävänsä kaiken jokaisesta maailman lapsesta koska itsellä oli monta. Sellainen saa minut näkemään niin pahasti punaista ettei mitään rajaa.
ei leikkipuisto ole mikään yläasteen piha, jossa välituntisin rankataan ihmisiä ulkonäön perusteella. Inhottaa tällaiset ketjut; kohta joku ottaa nämä tosissaan ja miettii puistossa että mitä muut ajattelee hänestä.