Astianpesu(kone)aineet!
Käytättekö tiskikoneessa tabletteja, pulveria vai nestemäistä pesuainetta? Entä kirkasteet ja suolat? Minkä pesuaineen/-yhdistelmän olette kokeneet parhaaksi?
Kommentit (26)
Suolaa ei yleensä tarvitse Suomessa koska vesi on niin pehmeää,kirkastettakin pidän aika turhana..
sillä mun kone on vanha (mutta toimii loistavasti) ja pesuainelokero on niin pieni, että tabletit jää siihen jotenkin jumiin.
Pesuainemerkkinä taitaa olla joku halvin Rainbow/X-tra ja puhdasta tulee.
En tosin tiedä sen ekologisuudesta, kun kaikki tekstit ovat vieraalla kielellä. Jotenkin epäilyttää, vaikka suosituksia saikin. onko kellään tarkempaa tietoa? Espanja on alkuperä.
konekin on puhdas kun niitä käyttää. Kalliita tosin ovat. Siinä taitaa se kirkastekin olla samassa?
Nyt mulla oli kokeilussa nestemäinen pesuaine (oisko ollu Sun), ja se oli kyllä huono ostos.
Käytössä taitaa olla rainbow nestemäinen tiskiaine. En oikein perusta noista kalliista tableteista yms, kun puhdasta jälkeä olen saanut tuolla halvallakin aineella.
välillä nestemäistä, välillä jauhetta, välillä tabletteja. En ole huomannut pesutuloksissa eroja, vaikka tuotteiden hinnatkin ovat vaihdelleet rutkasti:)
ihan pesee ja on all-in-one, mutta ikävänä puolena on voimakas tuoksu. En halua, että kipot tuoksuu yhtään miltään, joten tämän jälkeen meille ei hajustettuja pesuaineita tule.
Väillä käytän niitä Sun astianpesukoneen puhdistusaineita (jauhepussi tyhjään koneeseen). Suolaa aina ja kirkastetta kun tuntuu että laseihin jää jotain.
Suolaa ei yleensä tarvitse Suomessa koska vesi on niin pehmeää
Suomessa on paljon aluekohtaisia eroja. Niin paljon, että en todellakaan sanoisi "yleensä".
Meidän tiskikoneen ohjeissa lukee, että tablettejen kanssa ei tarvitse kirkastetta, mutta 2in1-tabletteja käyttäessä tarvitsee suolaa. Eikö 2in1 ole siis pesuaine ja kirkaste? Eli jos käyttää kirkastetta, pitää käyttää suolaa?
tai mikä nyt aina halvinta oli. Mutta rupes jäämään astiat niin sameiksi, että nyt olen käyttänyt jo hyvän aikaa Fairy Platinum-tabletteja ja pesutulos on todella hyvä.
ja välillä laitan (ehkä kerran 2kk täytän huuhtelukirkastelokeron), oiskohan rainbown huuhtelukirkastetta. En laita jauhetta paljoa, eli sitä lokeroa läheskään täyteen ja puhdasta tulee.
98% suomalaisista käyttää pehmeää vettä,olen kysynyt vesilaitokselta tätä asiaa.Että sanoisinpa edelleen että YLEENSÄ.
perustabletit (W5) ovat älyttömän hyviä hintaansa nähden. Lisäksi huuhtelukirkastetta kohtuupienellä annostuksella. Pehmeän veden alueella suolaa ei tarvita.
Suolaa en ole käyttänyt koskaan, koska sitä ei kai ole edes myynnissä näillä seuduilla. Huuhteluaineena etikkaa, ja pesuun halvimpia tabletinpuolikkaita.
Ecoverin konetiskitabletit ovat erittäin ekologisia, pesee erittäin puhtaaksi eikä jätä haitallisia kemikaaleja astioihin.
Ekologisuus lähtee pakkauksesta aina pesujälkeen ja tuoksuun asti. Nykyään pakkauksissa suomenkieliset selkeät tekstit. Ja ennen kaikkea puhdasta ja lapsillemme turvallista jälkeä!
Ecoverin konetiskitabletteja, ja muita Ecoverin ekologisia pesuaineita saa meiltä Luonnottaresta netistä osoitteesta http://luonnotar.com/.
muuta. Käytän mahdollisimman kuumaa vettä ja puhdasta tulee.
Täällä pakko käyttää suolaa. Komppaan kanssa LIDLin all-in-one! Halpaa ja hyvää!
all in 1 tabletit.