G: Painonnousu rv 26?
Paljon on painosta tälläkin palstalla keskusteltu, mutta enpäs malta olla pistämättä omaakin lusikkaani soppaan.
Mulla tulee kohta 26 vko täyteen ja paino on noussut 7 kg. Käytännössä koko määrä on tullut nyt keskimmäisellä kolmanneksella ja erityisesti vkoina 18-25. Mitähän tästä eteenpäin? Luvassa järjetön määrä lisää massaa vai hallitumpaa kasvua loppuun saakka?
Kommentit (8)
(vähän riippuu mitä vaakaa uskoo). 2-3kg noista kiloista on tullut nyt ihan viimeisen kuukauden aikana.
Esikoisen kanssa tässä vaiheessa oli tullut jo noin 7kg lisää lähtöpainoon nähden, mutta olinkin silloin hoikempi. Kokonaisuudessaan silloin tuli 18kg lisää (joista ne 5-6 jäi pidemmäksi aikaa...).
Mulla nyt rvk 24+3 ja paino on noussut ajasta ennen raskautta 8kg, ekasta neuvolakäynnistä laskien 6kg.
Esikoista odottaessa painoa tuli samaan tahtiin, yht. 18kg, suurin painonnousu oli rvk 20-30 välillä. Laitokselle jäi 7kg, 4kg tippui itsestään kuukauden sisällä, imetys ja ruokavalion tarkkailu vei puolessa vuodessa 5kg, eli jäljelle jäi 2kg. Söin paljon, mutta en enää possutellut koko ajan kuten raskaana ollessa.
ja painoa tullut lähtötilanteeseen 12kg!!!! Viime punnituksessa tällä viikolla havaittiin, ettäpainoa on kertynyt 1kg/vko...
Olen hirvittävän stressaantunut ja se on näkynyt myös herkkujen määrässä..Nyt sairauslomalla ja heti kun pääsin ahdistavasta työyhteisöstä pois, loppui pahimmat suklaahimot. Että jos se perinteinen 22kg tulisi eikä kolmeakymmentä..
rv 26+0 lääkärin tarkastuksessa oli tullu painoo 9kg.
Mun paino lähti kunnolla nousuun joskus rv 22 josta asti viikkomuutos on ollu 500-700g.Nyttemmin hieman tasoittunut mutta edelleen nousujohteista ;) Onneks ei oo enää viikoja paljoo jäljellä..Mutta kyllä tästä mammasta kunnon joulukinkku saatiin :DDDD (nyt siis tullu yhteensä 14kg)
-Tiggr&Nasu 36+1
painoa tuli tasaisesti alku aikana yht 11kg ja nyt sitten viimeisen kuukauden aikana humahti 7kg lisää, huh!! kyllä jo yht.18kg massan liikutus tuntuu jaloissakin. ja nyt sitten passittivat täys liikunta kieltoon, kääk. (urh.hullu) täyttä tuskaa, olla olemisen ilosta. :)
rv nyt 24+1 ja painoa tullut neuvolan lähtöpainoon +0,5 kiloa. Oikeasta lähtöpainosta olen vielä 2 kiloa miinuksella, koska paino laski 4-5 kiloa alkuraskaudessa, ennen ensimmäistä neuvolaa. En kuitenkaan ole vielä paniikkia kehittänyt, koska maha kasvaa, sf-mitta keskikäyrällä ja vauva on molemmissa ultrissa ollut viikkojen kokoinen. Painoindeksi minulla huima 31, joten ei yhtään haittaa... En kyllä ymmärrä mistä moinen painon paikallaan pysyvyys johtuu; en liiku, syön ihan normaalisti normaalia ruokaa ja herkuttelenkin karkeilla, jätskillä ja sipseillä aikas usein!
Eli elellään rv 27+3 ja painoa on tullut 9,5 kg (BMI alussa 19)... suurin osa painosta on tullut masuun, ihan hiukkasen myös reisiin, perseeseen ja tisseihin (heti alussa)...
Painoa on tullut tosi tasaisesti n. 500g/vko nyt rv 20 jälkeen... no se tarkoittaisi n. 16kg (jopa 18kg) ennen synnäriä.
Kaks kaveria on saanu vauvan viimesten 5 kk aikana molemmille tuli 16kg ja toinen (5kk vauva) on nyt jo laihtunut alkupainostaan pari kiloa (heti synnärille jäi 10kg ja loput lähtenyt imettämisellä ei urheilulla)...toinen sai vauvan vasta 2 vkoa sitten, enkä heti painoa ole viitsinyt alkaa kyseleen... siispä en oo huolissani jos tuo 16kg tulee...lähtee imetyksellä ja vaunuttelulla kyllä pois;)
rv 22+2 painoa oli tullut 7kg ja rv 25+6 8,5kg
Ekalla kolmanneksella paino laski 1-2 kg. Tokalla kolmanneksella paino alkoi loppupuolella nousta niin, että nyt on tullut yhteensä 4-5 kg lisää verrattuna aikaan ennen raskautta. Viimeksi mitattu viikoittainen lisäys oli 600 g/vko! Itse olen kauhuissani, mutta neuvolantäti hyvillään, kun lähtötilanteessa painoindeksi oli kuitenkin vain 17,8.