Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ehkäisyasiaa

03.11.2005 |

mitä ehkäisyä käytät synnytyksen jälkeen, imetyksen aikana ja sen jälkeen-. Oletko vaihtanut menetelmän imetyksen jälkeen? Minulle suositeltiin kierukkaa, koska lähivuosina ei cle tarkoitus tehdä lapsia. Se on kuitenkin niin kallis että en tiedä onko rahallisesti mahdollista yhtäkkiä:(

eli mitä siis käytät ja miksi, hyvät ja huonot puolet. Olen todella kiitollinen vinkeistänne:)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" hieman" ohi aiheen mutta mitä sellainen kierukka tulee maksamaan? Olisi tietenkin varmasti muita paikkoja josta kysyä, mutta mielenkiinto heräsi nyt.. :o)

Henna plus vaava 2vk 4pv

Vierailija
2/17 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan hormonikierukka, joka oli tosi tylsä juttu. Päivittäistä vuotao oli asentamisen jälkeen huimat 7kk, ohjeesa lukee, että 3-6kk.

Sen jälkeenmenkat kesti aina kaksi viikkoa,alkaakseen kahden viikon päästä taas uudelleen. Sitä kesti kaksi vuotta.

Kolmannen lapsen jälkeen hankim pillerit, joiden tulos tuhisee tuossa vieressä=)

Nyt mulla on imetyksen ajan ainakin minipillerit ja katsotaan mitä sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..täällä kondomien kanssa pelataan näin imetyksen aikana. Ei olla miehen kaa niitä meidän suhteessa ikinä käytettykään..:) Ajateltiin, että kyllä tää imetysaika jaksetaan niillä. Ei tarkoitus toista lasta..ainakaan ihan heti. Mutta se kierukkakaan ei oikein mua inspiroinut. Ja aloitan yhdistelmäpillereiden käytön heti kun imetys loppuu...Harmonetit siis odottaa kaapissa...

Vierailija
4/17 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 80-reiluun 100euroon maksaa kierukka. Onhan se toki halpa kun kesto 5vuotta, mutta me ei ainakaan olla niin varakkaita että saisin sellasen summan tosta noin vaan kasaan. Pitänee imetyksen ajan käyttää niitä minipillereitä ja katsoa sitten, jos ei nyt sitten mieli muutu. Mietinnässä tämä ehkäisy vielä, kun kuitenkin tarkoitus olisi että lapsia ei moneen vuoteen, jos ollenkaan kun 2 niitä jo on

Vierailija
5/17 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tuota hormonikierukkaa suositellaan synnyttäneelle, mutta jotenkin vierastan ajatusta. Minulle ei muutenkaan tunnu nuo matalahormoniset sopivan, ainakaan kaikki, joten 120 e kokeilu olisi liian kallis. Minipillereitä suositellaan imetyksen aikana ja tänään kuulin gyneltä, että mikäli minipillerit sopii, sopisi sitten ehkäisykapselikin. Mene ja tiedä...

Meillä ei ole tarkoituksena enää hankkia lapsia, joten varmempi ehkäisy olisi hakusessa. Pillereitä en enää naamaani välttämättä laita, ainakaan pitkäaikaisesti. Ehkäisyrengaskaan ei sopinut joten kapseli tai sterilisaatio jommalle kummalle voisi olla se ratkaisu.

Vierailija
6/17 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tätä ehkäisy asiaa miettinyt kun parin viikon kuluttua olis jälkitarkastus. En ole oikeastaan vielä kovin paljon ottanut selvää erilaisista ehkäisyistä. Onko siis niin että e-pillereitä ei voi syödä imettäessä?? Ne tuntuisivat itselle kaikkein mieluisimmalta vaihtoehdolta kun tietää sitten niin tarkasti menkat ym. Ja voi siirtää kovin helposti. Suunniltemissa olisi ehkäisy n. 1-1½vuodeksi joten kierukkaa en halua, kun saattaa helposti puolet ajasta mennä vuotojen kanssa. Eikä kai se välttämättä muutenkaa paras niin lyhyeksi aikaa.

Tipy

Vierailija
7/17 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka on tosiaan kallis, eikä ehkä sen takia kannata laittaa jos suunnitteilla on piakkoin uusi lapsi. Kuparikierukka on ehkä edullisempi vaihtoehto. Sopii myös imettävälle!

Oletko ottanut selvää saako paikkakuntasi äitiysneuvolasta ilmaisen ehkäisyn juuri synnyttäneille? Meillä oli mahdollisuus valita 3 kk ilmaiset e-pillerit tai kuparikierukka (muistaakseni 3-4 vuodeksi). Kannattaa kysyä onko tällaista etuutta!

Vierailija
8/17 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ensimäisen kierukan saa ehkäisyneuvolasta ilmaiseksi. Voi valita joko hormoni tai kuparikierukan.

Vierailija
9/17 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en kyllä saanut, maksoin ihan itse.

Vierailija
10/17 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas vain joa hki:ssä saa sen ilmaiseksi(ekan) täällä oulussa se maksaa 172e resepti odottaa kaapissa... eikö hinnan pitäisi olla sama joka paikkakunnalla?

Vierailija
11/17 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain 3 viikkoa sitten apteekista hormonikierukan (Mirena) Oulussa, ja maksoi n. 87 euroa. Aika hurjalta kuullostaa tuo 172 euroa, onkohan sama merkki?

Vierailija
12/17 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään saanut ensimmäistä (ja todennäköisesti viimeistä) hormonikierukkaani ilmaiseksi. Piti olla halpa ja hyvä ehkäisin, toimi 1½kk joten kyllä sille hintaa tuli... Mutta toisaalta olen kyllä ikionnellinen tuosta meidän kierukkavauvastamme :o)

Vierailija
13/17 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin laitattamassa kuparikierukan jo ennen kuukautisten alkua pojan ollessa alle 4kk. Hormoonipitoinen ehkäisy ei enää innosta ja kondomin kanssa sähläämisen ajat on jo ohi. Toistaiseksi kuparikierukka on osoittautunut hyväksi vajaan kk kokemuksella. ;)

Vierailija
14/17 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle laitettiin kuparikierukka joka maksoi jonkun 60 euroa, en muista tarkkaan ja asennus olisi ollut tosi halpa terveyskeskuksessa mutta laitatin sen yksityisellä joka maksoi 30 euroa. hyvin on toiminut, laittaminen ei sattunut yhtään ja kestäähän se viisi vuotta (toivottavasti). tipputteluvuotoa on ollut jonkun verran...ja menkat kestää vähän pidempään kuin aikaisemmin. itse vähän kammoan noita hormonaalisia ehkäisymenetelmiä kun silloin kun aloitin pillerit lukiossa puhkesi minulle samalla lievä paniikkihäiriö jota sitten jouduttiin hoitamaan monta vuotta lääkkeillä. pillerit veivät myös kaikki seksihalut :( todella tehokas ehkäisy siis :)

Vierailija
15/17 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis jos ite myöhemmin ottais, nyt kun otin synnytyksen jälkeen niin sain ilmaiseksi ja Äänekosken seutuvilta olen.

Vierailija
16/17 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittavat varmaankin hormonikierukkaa tuolla kalliimmalla. Kuparinenhan on huomattavasti halvempi. Minä sain hormonikierukan reseptillä, maksoi vähän alle 80¿, ilman reseptiä tuplasti kalliimpi.

Vierailija
17/17 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei voi kierukkaa laittaa, tulisi itellään pois koska kohtu on niin matalalla. Pillereitä en halua enää syödä. Mulle kirjoitettiin resepti ehkäisyrenkaasta, meinaan sitä kokeilla.

Käy katsomassa vaikka googlesta, mitä siitä kerrotaan tarkemmin!