Mitä miehesi tekee, jos itket hänen vuokseen?
Tämä kysymys niille, joiden mies on saanut itkemään.
Mun mieheni joko jättää mut kokonaan huomiotta tai alkaa sättiä ja syyllistää.
Kommentit (25)
kun itken, ei kestä yhtään vaan syyllistää, hyökkää, eikä osaa lopettaa. Itse tietysti suutun lisää. Minä kns olen halunnut lyödä tossa tilanteessa.
Aina vaan tiuskastaan "taasko sä pillität siinä" tmv vaikka tahdon vaan purhaa huonoa oloa ja toivoisin miehen hieman tulevan vastaan. Enpä enää itkeskele miehen nähden, pidän pahan olon sisällä ja annan tulla sitten suurena ryöppynä kerralla.
ja sitten sovitaan riita ja pyydetään puolin ja toisin anteeksi ja puhutaan asia halki.
Joskus hermostuu, jos itse on huonolla tuulella ja pahalla mielellä ja mä alan pillittää pikkuasiasta, joka ei johdu miehestä. Johtuu siitä, että turhautuu niin paljon. Kerran on sanonut tosi ilkeästi, että taasko sä poraat ja kerran totesi, että ihan kuin seurustelisi pikkulapsen kanssa. Mutta nämäkin tilanteet päättyvät niin, että pyytää anteeksi ja lohduttaa, vaikka on toisaalta ollut ihan oikeassa. Itsekin pyydän anteeksi mahdollista ylireagointia, jolloin mies yleensä toteaa, että tottakai saa itkeä jos on paha mieli, mutta hän vaan niin turhautui kun itsäänkin harmitti.
Ikinä ei ole jäänyt paska maku riidasta vaan aina sovittu asiat ja halailtu ja hellitty toisiamme. :)
Siis silloin kun tahtoisin vain halauksia ja paljon lämpöä osakseni, niin joudun erikseen ihan pyytämään sitä (riippumatta miksi itken). Miltä se tuntuisikaan, jos olisi paljon empaattisempi puoliso? Mä taidan ottaa eron. Hetkittäin tuntuu niin siltä. :(
kun mieheni ei säikähdä itkua ja osaa lohduttaa omalla kömpelöllä tavallaan. Voi teitä naisparat, joiden mies pelkää itkuanne noin paljon, että hyökkäävät sitä vastaan!
mutta siinä missä itse tahdon lohduttaa itkevää ja surullista minulle tärkeää ihmistä parhaani mukaan, niin mies lähinnä vaivautuu ja tekee kyllä työtä käskettyä, mutta siis se että mun sitä tarvitsee pyytää.. :/
ettei jaksa akkojen vollotusta, haukkui tai poistui paikalta.
Nykyinen puolisoni ottaa syliin, jos joskus näkee minun jostain syystä itkevän. Kertaakaan en ole hänen tekojensa takia itkenyt.
että vihaa minun itkua ja uhkaa lähteä ulos, joskus lähteekin. Ei mitään empatiaa.
"vittuakos siinä pillität, evvk"
enpä tosin oo miehelle montaa kertaa sitä "iloa" suonut, että olisin sen nähden itkeä tihruustanut.
istuu mieluummin baarissa, ku on mun kanssa. Häviää omille teilleen...
Mitä naiset tekee jos mies alkaa itkemään..?
ihan turha odottaa että lohduttaisi tai pyytäisi anteeksi :(
miksiköhän miehet toimii noin?
Mulla on maailman ihanin ja huomioonottavin mies, mutta se ei kyllä osaa olla empaattinen, jos itken.
Jotenkin ne vissiin kokee itkun hyökkäyksenä itseään kohtaan, en ymmärrä. Kiva kuulla, että muillakin on samaa!
Jos alkaa itkemään kesken riidan on peli menetetty ja mies häipyy.
Olen itsekin huomannut esimiehenä tämän. Kun patistin nuorta tyttöä töihin hän alkoi itkemään. Sanoin että ei toimi minuun, tiedän mihin pyrit.
Ei ole kyllä aikoihin tarvinnut miehen takia itkeä, ei ole itkettänyt. =) Mutta jos joskus on mun mielen pahoittanut niin on ollut tosi pahoillaan ja pyydellyt anteeksi ja halannut.
Lohduttaa muutenkin kun itken, se on ihana! Eilen itkin yhtä pois nukkunutta, kun tuli mieleen eräästä biisistä. Mies sanoi "Itketsä? Vooi...", sit se tuli halaamaan. En edes mitenkään vollottanut vaan kyyneleet vaan valui.
Olen pahoillani teidän puolestanne, keillä on noin viileä mies. =( Täytyy varmaan vaan ajatella, että juuri tuo itku on asia, jota eivät vaan osaa käsitellä oikein, eivätkä pahalla tarkoita itkettää lisää. Hämmentyvät eivätkä osaa toimia. Onneksi teillä on ystäviä keille itkeä, eikö? =)
mutta huomaan kyllä monesti että se ei ole täysin "aitoa", koska saattaa olla vielä näreissään riidan aiheesta ja saattaa myös suutahtaa uudestaan jos tuossa lohduttelutilanteessa alan vielä puimaan asiaan (sovittelevaan sävyyn). Voi tosin johtua siitä että itken käytännössä jokaisen riidan yhteydessä, vaikka kovasti yritän sitä välttää.
Tulee sitten kuitenkin myöhemmin tai viimeistään seuraavana päivänä sovittelemaan, pusuttelemaan ja halailemaan.
Erittäin kusipää mulukku mies on siis useammalla. Jes, mikä meitä naisia vaivaa???
Sättii, eikä osaa lopettaa. Jatkaa, jatkaa, jatkaa..
Itelleni on noussut joskus niin älytön viha siitä jostain ihan tuulesta temmatusta aiheesta, josta koittaa syyllistää, että on tehnyt lyödä miestä.
Mutta "tavallisesti" tilanne on päättynyt niin, että olen alkanut itkemään, josta mies saa sitten uuden pilkan kohteen. Ihana mies, eikö?