Hormonikierukka ja haluttomuus
Minulle asennettiin hormonikierukka kolmannen synnytyksen jälkeen puolisen vuotta sitten, ja seksihaluni ovat tipotiessään. Lääkäri sanoi että muutama kuukausi kannattaa tarkkailla tilannetta, mutta nyt tuntuu siltä että tämä ei ole pelkästään ohimenevää.
Imetän yhä sekä päivisin että öisin ja lasten sairastelun takia olen jatkuvasti väsynyt ja kiukkuinen. Tämäkin saattaa tietty vaikuttaa haluttomuuteen, ja sen takia mietin kannattaako kallista kierukkaa poistattaa vielä vai pitäisikö tilannetta seurata.
Nyt haluaisinkin tietää onko muilla samanlaisia kokemuksia ja auttoiko mikään muu kuin kierukan poistaminen? Entä mikä ehkäisy voisi sopia kierukan tilalle? Sen pitäisi olla ehdottoman varma ja luotettava, mutta sterilisaatioon en ole vielä valmis. Kuparikierukka hirvittää vuotojen takia, pillereitä en enää haluaisi. Mikä muu voisi sopia?
Kiitos paljon jos joku osaa auttaa, tämä tilanne alkaa jo pikkuhiljaa rassaamaan sekä minua että miestäni.
Kommentit (3)
käsittämättömiä raivareita! Kierukka on ollut nyt 3kk ja mietin pitäiskö
poistaa vai ei.Lääkäri suositteli kierukkaa,mutta ihan samat oireet
oli pillereistä.Vaikka hormoonikierukassa on vähemmän hormoonia.
Täytyy varmaan pistää piuhat poikki,alkaa vaihtoehdot olla vähissä.
Kuparikierukkaa on kokeiltu,se ei sopinut.
Mulla on pillerit ja ei vois seksi enää vähempää kiinnostaa. Eikä oo ollut ohimenevää vaan halut on palannu vasta kun pillerit on heitetty pois. Täytyy varmaan meilläkin kohta jommankumman katkasta piuhat, alkaa vaihtoehdot olla vähissä meilläkin.
Älä vielä luovuta, mulla meni melkein vuosi, ennenkuin kroppa tottui kierukkaan.
Halut on tullut takaisin, vuotoja ei juuri ole, eikä kiukuta kuin joskus.
Ainut mikä ärsyttää, on se, että näppyjä tulee naamaan paljon herkemmin kuin ennen.
Sun kohdalla haluttomuuteen saattaa kuitenkin vaikuttaa eniten väsymys. Älä stressaa liikaa, puhut miehes kanssa ja olette edes lähekkäin.
Ja yritä levätä aina kun on pienikin mahdollisuus. Saisitko hoitajaa joskus kotiin tms.?