Kauanko ammattikorkeasta saa olla pois? Siis jos äitiysvapaille jää
Kommentit (12)
En ole mikään nuori enää ja yksi ammatti on jo hankittuna.ap
ohjeet sen osalta, kuinka kauan opintotuki- ja lainaoikeus säilyy.
juu, tosta mäkin olisin kiinnostunut
Mut jos opinnot jää kesken, voit hakea uudelleen.
4 lukukautta eli 2 vuotta.
Ensin opinnot loppuun, sitten vasta lapset. Muussa tapauksessa kärsii sekä koulu että lapset.
Ottaako päähän, kun muut eivät tee, kuten sinä haluat? Älä välitä, tästä saat keksin.
Ja voisi aivan hyvin mennä jo päiväkotiin,saattaa kyllä olla että mummo tulisi meille hoitamaan vuodeksi.ap
Sehän on ihan sama kuin olisi töissä,paitsi että opiskelijalla on pidemmät lomat.Onhan sitä nyt tentteihin lukemista ja sellaista mutta miten se lapsi siitä kärsii että luen kirjaa?
..turhaan opiskelelt. Et löydä töitä. Sikiä vaan. Mä maksan ..veronmaksajana.
Ensin opinnot loppuun, sitten vasta lapset. Muussa tapauksessa kärsii sekä koulu että lapset.
Minä olen tehnyt juuri niin kuin lainauksessa neuvotaan jo ihan siitäkin syystä, että aloitin seurustella mieheni (lasteni isän) kanssa vain muutama kuukausi ennen valmistumistani. Mutta kyllä sitten lasten ollessa pieniä mietin moneen kertaan, kuinka paljon kätevämpää sitä olisi, jos olisi vielä opiskelija. Opiskelijan on paljon helpompi joustaa esim. silloin, kun lapset ovat kipeitä tai kun vain jostain muusta syystä tuntuu siltä, että olisi hyvä pitää välissä lyhyempi hoitopäivä. Töissä sitä joustonvaraa ei oikein ole.
Toki toisena puolena on sitten se, että en ole koskaan joutunut kärsimään rahahuolista lasten ollessa pieniä, kun olen jo saanut ihan kohtuullista palkkaa. Opiskelijana olisi taas tässä suhteessa ollut paljon tiukemmilla.