Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkion koko ei vastannut viikkoja ja sykettä ei näkynyt

Vierailija
27.08.2011 |

Onko kenelläkään vastaavasta kokemusta? Kuinka tarina päättyi?

Menin alkuraskauden ultraan, kun viikkoja laskujen mukaan piti olla 7+0. Ulrassa löytyi alkio ruskuaispussissaan ja oikeassa paikassa. Koko kuitenkin vastasi rv 6+0 ja sykettä ei löytynyt. Lääkärin mukaan riippuu mm. laitteista, että näkyisikö syke noilla viikoilla ja laite oli keskitasoa. Lääkäri sanoi myös, että olen raskaana, mutta nyt ei voi varmuudella sanoa, että jatkuuko raskaus. Joko hedelmöitys on tapahtunut oletettua myöhemmin tai raskaus on menossa kesken.

Jälkikäteen tajusin, että hedelmöitys ei ole voinut tapahtua niin paljon oletettua myöhemmin, koska siittiöt ei kuitenkaan yli 10pv voi odotella hedelmöittymistä. Lisäksi olen tehnyt positiivisen raskaustestin jo kolme viikkoa sitten ja niin alussa ollut raskaus ei olisi voinut testissä näkyä.

Nyt siis ainoa mahdollisuus sille, että raskaus olisi jatkuakseen, on mittausvirhe tai alkion hitaampi hehitys.

Mitään muuta mahdollisuutta ei annettu kuin ottaa uusintaulta aikaisintaan viikon kuluttua. Se on pitkä aika tässä tilanteessa ja ottaa myös päähän maksaa kaksi ultraa, kun se toinen ultra vain vahvistaa karut epäilykseni.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on käynyt vastaavasti ja tosiaan aika paljon riippuu laitteesta miten syke näkyy. eli nou panic. varmasti parin viikon päästä jo huonommallakin laitteella saatte sykkeet näkyviin. itselläni myös 7+6 rv saatiin sykkeet näkyviin ja alkion sydänhän käynnistyy muutenkin näkyvästi rv 6-8. uutta ultraa vaan varaamaan parin viikon päähän tai sit odotat suoraan rv 12 nt ultraan niin eiköhän siellä pienen sykkeet näy. Onnea odotukseesi!

Vierailija
2/8 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kommentistasi. Itse en kuitenkaan usko siihen, että hedelmöittyminen olisi tapahtunut myöhemmin ja alkio olisi siksi pieni. Enemmän lataan toiveita mittausvirheeseen tai siihen, että alkio vain kehittyisi hitaammin (ja olisi silti normaali). Onko kenelläkään kokemuksia mittausvirheistä? Voiko tulla näin suuria virheitä? Entä onko kenelläkään alkio kehittynyt hitaammin kuin sen tässä vaiheessa kuuluisi ja silti kaikki mennyt ok?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eikä valitettavasti päättynyt hyvin :/

Eli sama tilanne minullakin, varhaisultraan mennessä viikkoja piti olla 7+1 mutta vastasi n. 6+0. Viikon päästä uusintaultrassa ei muutosta, oli ns. keskeytynyt keskenmeno ja lääkkeillä tyhjennettiin.

En halua kuitenkaan maalata piruja seinälle, sillä tiedän myös vastaavia tapauksia, jossa uusintaultrassa kaikki on ollut hyvin. :)

Tuosta rahanmenosta, maksoihan se, mutta toisaalta olin tyytyväinen että asia selvisi jo silloin, eikä esim. ekassa kunnan ultrassa rv12...

tsemppiä, toivon kovasti että sinulla kaikki olisi hyvin!

Vierailija
4/8 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olen pahoillani puolestasi...

Noin varhaisessa vaiheessa ei yksilöllisiä kasvueroja ole. Ne ilmenevät vasta paljon myöhemmin, sikiövaiheessa...

Vierailija
5/8 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi juuri niin kuin tuossa aeiemmin kirjoiteltiinkin vastaavassa tapauksessa käyneen. Eli menin uusintaultraan ja kasvua ei ollut tapahtunut eikä sykettäkään luonnollisesti löytnyt. Kyseessä oli keskeytynyt keskenmeno ja kohtua tyhjennetään parhaillaan lääkkeellisesti.

Masentaa, kun en tiedä, että milloin tämä kaikki on ohi ja milloin pääsemme yrittämään uutta raskautta. Maanantaina alkoi tyhjentymisvuoto ja eilen tiistaina ei tullut enää mitään. Nyt keskiviikkona on ollut todella vähäistä vuotoa. Pelkään, että kohtu ei nyt tyhjenny ja joudun uudelleen vielä lääkkeille. Ja asiat vain pitkittyy.

Vierailija
6/8 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi noin maaliskuussa, menin viikolla 7+ ultraan mutta sykettä ei löytynyt ja alkio oli viikkoa liian pieni. Lääkäri antoi uuden ajan viikon päähän mutta en jaksanut odottaa siihen asti vaan menin kinuamalla kunnalliselle, jossa asia varmistettiin, alkio oli siis kuollut noin viikko sitten. Sain lääkkeellisen tyhjennyksen joka ei ensin onnistunut, mutta toinen sitten onnistui eikä tarvinnut mennä kaavintaan. Nyt olen uudelleen raskaana alkuvaiheessa ja pelottaa tapahtuuko tuo sama uudelleen. En varmaan uskalla mennä varhaisultraan ollenkaan vaan odotan kunnan ultraan, näkyi siellä sitten mitä vaan..

Vierailija
7/8 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut aiemmasta keskenmenostasi. Mutta onnea uudesta raskaudesta! Toivottavasti tällä kertaa kaikki menisi hyvin.

Mulla oli varhainen km ennen esikoista ja esikoista odottaessa hermoilinkin aika paljon. Tässä nyt keskenmenneessä raskaudessa olin päättänyt pitää lippua korkealla alusta asti. Toivottavasti tästä huolimatta jaksan tehdä sen seuraavassakin raskaudessa.

Tsempiä sulle!!

Vierailija
8/8 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kirjoittelin itse aikaisemmin tuosta tapauksestani jolloin 7+1 sykettä ei löytynyt, eikä viikon päästäkään edistystä ollut tapahtunut ja päättyi keskeytykseen.

Nyt toinen raskaus ja menin varhaisultraan 7+1, alkion koko vastasi viikkoja 6+1, eikä sykettä. Tasan viikon päästä paniikissa uusintaultraan ja siellä olikin kaikki hyvin! Pieni sydän takoi vimmatusti ja vastasi 7+1 eli oli vaan hedelmöittynyt viikon myöhemmin kuin menkoista laskettuna.

Toivoa siis on :)