Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko itse narsisti

Vierailija
26.08.2011 |

Olen naimisissa ja ihanan poikavauvan äiti. Vauva-aika on ollut raskasta (koliikkia, allergiaa jne) ja olen ollut aika puhki. Miehen kanssa otetaan yhteen useammin kuin ennen. Kaameinta on se, että huomaan syyttäväni miestä kaikennäköisistä asioista. Mun mielestä asiat on ihan oikeutettuja. Mies ei huomioi mua, on itsekäs eikä ymmärrä mun uupumustani ja masennustani (syytti mua, kun en ole ollut viime aikoina kovin innokas petipuuhissa).

Järkytyksekseni eilen illalla huomasin kesken tavanomaisen riidan, että riitelemme samoista asioista kuin riitelin aikanaan exän kanssa! Siis yksityiskohdat voivat vaihdella, koska mulla ja exällä ei ole lapsia, mutta pääasiassa riitelemme samoista asioista. Samojen asioiden takia mulla on paska olo. Musta tuntuu että olen ilmaa, mua ei arvosteta ja huomioida. Exä ei koskaan oikein ymmärtänyt mitä ajoin takaa ja nyt ei tunnu tämä nykyinenkään ymmärtävän.

Voiko olla että mulla on nyt vaan samanlainen itsekäs mies vai olenko itse narsisti ja syytän miestäni aiheettomast, mutta en itse sitä tunne niin???

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kirjoittelit liian pintapuolisesti että sellaista kuvaa edes saisi.

Miten mies ei huomioi sinua? Onko tilanne jotenkin muuttunut?

Syyttely ei auta puoleen eikä toiseen. Myös mies voi tuntea olonsa loukatuksi ja seksin vähyydestä mainitseminen saattoi olla vain kiertoilmaus sille että kokee sinun olevan liian kiinni vauvassa.

Vierailija
2/10 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on narsisti, tai millainen?

ei koskaan myönnä olevansa väärässä. Syyttelee muita ihmisiä (omista virheistään), pitää itseään muita parempana kaikin puolin, on tarkoituksellisen ilkeä. Manipuloi muita parhaansa mukaan oman etunsa nimissä ja lyttää muiden itsetunnon omaa pönkittääkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osaa aina kääntää asiat niin päin, että juuri hän onkin se uhri, vaikka itse olisi ollut tekemässä vääryyttä.

Vierailija
4/10 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ajattelevat eri tavalla kuin naiset ja näyttävät tunteensa usein toiminnan kautta.

Kalssinen esimerkki: mies tekee pitkää päivää, koska haluaa varmistaa naiselle ja lapselle mahdollisimman hyvän elämän. On sitten väsynyt ja stressaantunut töistä. Samaan aikaan mies saattaa olla epävarma muuttuneesta roolistaan miehenä ja isänä.

Naisen mielestä mies ei huomioi eikä välitä, vaan on jatkuvasti töissä. Mies ei ymmärrä, että nainen kaipaisi täysin toisenlaista huomiota.

Lopettakaa toistenne syyttely! Älä sano "sinä et välitä minusta" vaan "minusta tuntuu, ettet välitä minusta, KOSKA olet jatkuvasti töissä. Haluaisin, että osoittaisit välittämistä näin ja näin". Silloin annat miehelle mahdollisuuden kertoa oman näkökulmansa.

Samoin anna miehelle positiivista palautetta. Kerro, miltä sinusta tuntuu. Esimerkiksi "minusta tuntuu hyvältä, kun pussaat poskelle lähtiessäsi töihin" tai "minusta on mukava nähdä, että lapsemmme on sinulle tärkeä, kun vaihdat hänelle vaipan".

Pienet sanat ja asiat tekevät ihmeitä, niin hyvässä kuin pahassa.

Vierailija
5/10 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitkeä mielikuva ideaalisesta parisuhteesta, jollaiseen ei oikeassa elämässä yllä (kenenkään kanssa)?

Vierailija
6/10 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siis pohdi, olenkohan väärässä. Hänelle on päivänselvää että hän on oikeassa.

Mutta sen sijaan kuulostaa, ettet ole käsitellyt entistä suhdettasi ja sen ongelmia, koska samat tulevat esiin tässäkin.

Enemmän minulle tulee mieleen, odotatko toisen tekevän sinut onnelliseksi, oletko läheisriippuvainen, oletko itsenäinen, uskallatko ilmaista tarpeesi ilman syyttelyä ja vihaa ynnämuut "tavalliset" diagnoosit.

Vierailija
7/10 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo muiden kuvaukset narsista osuvat minuun täysin.

Pitäiskö hakea apua, siihen että on aina oikeassa.

yx toinen kun ap.

Vierailija
8/10 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaa selvittää se. Vaikka olisit suhteessa ties kuinka monennen miehen kanssa, törmäät samoihin kiistoihin aina.

Vedät alitajuisesti puoleesi samanlaisia miehiä eli käyt samaa kehää nyt kuin exäsi kanssa.

Vierailija
9/10 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä puolisosikaan, mutta voi sinussa silti vikaa olla. Kannattaa noita kuvioita pohtia, ja jotain ulkopuolistakin apua pyytää, mutta ennenkaikkea muistaa, että unettomuus ja muu pikkulapsiajan raskaus nostaa ihmisestä esiin ikäviä piirteitä, ja lopullisia ratkaisuja ei tuossa tilassa kannata tehdä.

Vierailija
10/10 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo muiden kuvaukset narsista osuvat minuun täysin.

Pitäiskö hakea apua, siihen että on aina oikeassa.

yx toinen kun ap.

Jos kuitenkin tunnet tarvetta keskustella, niin mene ihmeessä! Saat ainakin mielenrauhan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi