Lue keskustelun säännöt.
Suutarila kiva alue lapsiperheelle?
26.08.2011 |
Millaista porukkaa siellä asuu, onko rauhallinen kiva alue? Minkä tasoisia päiväkodit ja koulut? Entäpä onko sujuvat julkiset kulkuyhteydet?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
joka siis on osa Suutarilaa. Mä tykkään kovasti, alue on ns. valmiiksi rakennettu, sinne ei mitään isoja ja korkeita kerrostaloja enää rakenneta. Alue on todella vihreää, isot puistoaleet vieressä, jossa mm. futiskenttiä, 3 ilmaista tenniskenttää, fresbee golf, rantalentikentä...ja talvella vastaavasti hiihtään vois lähteä kotiovelta ja luistelukentät ihan vieressä.
Alueella on ostari, jossa on K-kauppa ja Siwa, R-kioski, parturi, pizzeri,apteekki ja oma pieni uimahalli :) Toki ostarilla on baarikin, Rubiini, mutta mun elämää ei kyllä häiritse suuntaan eikä toiseen. Välillä ihmetteln kun luen jotain kommentteja tästä alueesta et on juoppoja ja vaikka mitä, mut 8 vuotta alueella asuneena en ole samaa mieltä.
Isoin päiväkoi on Siltamäen päiväkoti, joka ainakin omasta mielestäni oli kiva, lapseni kävi siellä monta vuotta. Kouluja on 2, Suutarilan ja Siltamäen ala-asteet, joista Suutarila on musiikkipainotteinen kolmannesta luokasta asti.
Bussilla pääsee suoraan keskustaan,n. 20-30 min, tai sit bussilla Malmille, josta taas junalla. Lähellä on niin Tikkurilan palvelut kuin esim. Jumbo, joka on käytännössä vaikka kävelyetäisyydellä.
Mä olen tykännyt tosi paljon asua Suutarilassa (Siltamäessä), mutta eiköhän täällä kohta jo kirjoita joku joka ei ole alueella edes käynyt että kuinka kamalaa aluetta se on :)