Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömille vertaistukea, myös kotiäideille ja muillekin

Vierailija
26.08.2011 |

Täällä yksi työtön, meitä lienee tälläkin palstalla tähän aikaan enemmänkin, jotka yritämme löytää elämäämme jotain sisältöä. Sama ongelma voi olla kotiäideillä, eläkeläisillä, sairailla ja muille syystä tai toisesta tähän aikaan kotona oleville tuttu.

Tsempataan toisiamme, ja keksitään jotain muuta järjellisempää tekemistä kuin av-palstailu. Ei pitäisi olla vaikeaa...

Mulla tulee suurimmaksi ongelmaksi näinä yksinäisinä kotipäivinä syöminen, kun kone on sattuneesta syystä keittiössä. Tässä tulee sitten helposti naposteltua yhtä jos toista, nyt tuossa on jäätelöannos odottamassa. Mutta pitää kai sitä jotain herkkua saada.

Nyt mulla on jo sentään vaatteet päällä, ja olen lähdössä ulos. Ensin pyykin vienti ulos kuivumaan, sitten muita töitä siihen saakka, että puolen päivän aikaan tulee posti.

Taidan käydä sienestämässä, niin saadaan tänään päivälliseksi metsäsienikastike, ja jälkiruuaksi jotain marjaruokaa.

Kyllä on tänäänkin MOL:n sivu tarkistettu, myös valtiolle.fi-sivu. Ei mitään uutta sielläkään. Pari työpaikkahakemusta on tekeillä, hakuaika päättyy parin viikon päästä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo koukussa tohon molliin, mutta ei auta. =(

Mulla on lapsia, joille on kyllä olemassa päiväkotipaikat, mutta maksan niistä melkein käyttämättöminä. En näe tarpeelliseksi rahdata lapsia hoitoon jos itse olen työttömänä kotona. Nyt ollaan just syöty aikainen lounas ja lähdössä ulos pienempien kanssa, kahden tunnin päästä mennään koululaista vastaan.

Sitten kauppakeikka ja iltapäivällä kavereiden luo kahvittelemaan ja leikkimään. Ja taas on yksi työtön päivä kulunut. =(

Käyn pari kertaa viikossa ammattiini liittyvällä kurssilla, silloin lapset on päiväkodissa, muuten päivät kuluu siivotessa, ruokaa laittaen ja lasten kanssa touhuten.

Vierailija
2/2 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eri tavalla kuin sulla.

Ei maistu ruoka enkä jaksa edes laittaa mitään. Kuihdun ja väsyn ihan kokonaan mutta ei kiinnosta syödä yhtään mitään.

Sen verran paljon tämä työttömyys jo masentaa, että psyykkisesti kai salaa yritän kuihduttaa itseni hengiltä. Kovin tehokastahan se ei ole koska syön välillä jotakin kuiotenkin mutta niin olen tämän tulkinnut.

En ole pitkään aikaan tehnyt mitään kivaa enkä tavannut ihmisiä, sillä en kehtaa kun sitten heti ensiksi kuitenkin kysyvät, että mitä teen nykyisin, enkä tykkää sanoa olevani yhä työtön.

Joten nyhjötän vaan kotona ja yritän kuihtua pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme